آتش گوارشی خود را روشن کنید: چرا به عامل ذاتی احتیاج دارید


اکثر شما اهمیت خوردن غذاهای خام سالم مانند شیر خام و غذاهای تخمیر شده از سبزیجات خام را می دانید. نمونه های دیگر شامل سالاد مخلوط و کلم پیچ است که عنصر مهمی از رژیم غذایی سالم را فراهم می کند: آنزیم ها. و صفرا را فراموش نکنیم ، یک ماده حیاتی برای هضم چربی و جلوگیری از یبوست و سایر مشکلات روده.

همه این اجزای ضروری به طور خاص به بدن کمک می کند غذاها را تجزیه کند ، که سپس از طریق روده جذب می شوند و سلامت کلی ما را تغذیه و حفظ می کنند. اگر هر کدام از علائمی را که من در این پست وبلاگ در مورد آن صحبت می کنم تجربه می کنید ، احتمال اینکه آتش سوزی دستگاه گوارش شما به خطر بیفتد وجود دارد. اینجاست که “عامل ذاتی” بفرمایید تو، بیا تو. بنابراین لطفاً ادامه مطلب را بخوانید ، حتی اگر فکر می کنید بیشتر فرآیند گوارش را حفظ کرده اید. (لبخند)

وب سایت دانشگاه فلوریدا بهداشت خاطرنشان می کند که “فقدان فاکتور ذاتی منجر به کم خونی خطرناک و کمبود ویتامین B12 می شود که می تواند باعث کم خونی و مشکلات عصبی در مغز و سیستم عصبی شود.”

علاوه بر این ، اکثر افرادی که دارای مشکلات کلی روده هستند ، علائمی را تجربه می کنند که در مقاله “چگونه آتش هضم خود را افزایش دهیم” توسط Jeannie Oliver ، CHC ، CPT توضیح داده شده است. این علائم اغلب اشتباه تشخیص داده می شوند و بنابراین درمان به اشتباه انجام می شود. یک مشاهده مهم دیگر می گوید: “برداشتن جراحی یا بای پس معده و برخی دیگر از شرایط سلامتی نیز می تواند شما را مجبور به ایجاد یک عامل ذاتی کند.”

این امر باید باعث ایجاد لرز در ستون فقرات شما شود و به شما هشدار دهد که فاکتور ذاتی خود را دوباره پر کنید. در زیر علائمی وجود دارد که من مستقیماً از علائم جانی الیور نقل می کنم مورد در بالا ذکر شد:

  • شرایط پوستی مانند آکنه ، اگزما ، روزاسه و غیره.
  • حساسیت ها یا حساسیت های غذایی و محیطی
  • سوزش سر دل ، رفلاکس اسید و GERD
  • گاز و آروغ
  • غذای هضم نشده در مدفوع
  • درد معده یا درد بعد از غذا
  • SIBO (رشد بیش از حد باکتریایی روده کوچک)
  • عفونت (مخمر ، باکتری ، انگل)
  • اسهال یا یبوست
  • کمبودهای تغذیه ای (به ویژه ویتامین های A ، B ، D ، E ، K و کوآنزیم Q10)
  • کم خونی

اجازه دهید به نقل از موسسه تحقیقاتی دکتر راث بپردازم: “پس از 50 سالگی ، توانایی بدن در جذب بسیاری از مواد مغذی ضروری تضعیف می شود ، زیرا معده اسید معده و دیگر عوامل موثر لازم برای جذب موثر ریز مغذی ها را تولید می کند. یک کوفاکتور مهم نامیده می شود عامل ذاتیبه این یک پروتئین است که توسط سلولهای معده ترشح می شود و برای جذب ویتامین B12 در روده ضروری است. سیستم ایمنی بدن ما به عنوان یک مکانیزم دقیق تنظیم شده عمل می کند و هرگونه اختلال در حتی یک قسمت آن می تواند کل سیستم را تحت تأثیر قرار دهد. سیستم ایمنی بدن بدون آن نمی تواند به طور م functionثر عمل کند عامل ذاتی ، و بسیار مهم است که عامل ذاتی در مکمل هایی که مصرف می کنید گنجانده شده است. “

(مکمل های توصیه شده من را در زیر مشاهده کنید.)

قبل از اینکه در مورد نیاز حیاتی ویتامین B12 صحبت کنیم ، باید درباره ترکیب شیمیایی این ماده فوق العاده بیشتر بدانیم. نقل قول زیر برگرفته از این برگه اطلاعات است که توسط Istituto Superiore di Sanità منتشر شده است. ممکن است برای پزشکان و سایر متخصصان بهداشت بسیار جالب باشد ، اما توصیف عالی از اجزای تشکیل دهنده این ویتامین معجزه آسا ارائه می دهد. (لطفاً برای پیوندهای نقل قول های زیر به مقاله مراجعه کنید.)

“ویتامین B12 برای توسعه ، میلین سازی و عملکرد سیستم عصبی مرکزی ضروری است. تشکیل گلبول های قرمز سالم ؛ و سنتز DNA [1,4,5]به ویتامین B12 به عنوان کوفاکتور برای دو آنزیم متیونین سنتاز و L-methylmalonyl-CoA mutase عمل می کند. [1–3,5]به متیونین سنتاز تبدیل هموسیستئین به اسید آمینه ضروری متیونین را کاتالیز می کند [1,2]به متیونین برای تشکیل S-adenosylmethionine ، اهدا کننده جهانی متیل برای تقریبا 100 بستر مختلف ، از جمله DNA ، RNA ، پروتئین ها و لیپیدها مورد نیاز است. [3,5]به L-methylmalonyl-CoA mutase L-methylmalonyl-CoA را در متابولیسم پروپیونات ، یک اسید چرب کوتاه زنجیره ، به succinyl-CoA تبدیل می کند. [2]. “

پاسخ کوتاه پتاسیم است. سلولهای آهیانه ای معده عامل ذاتی و اسید کلریدریک تولید می کنند خود معده سالم است و اگر پتاسیم کافی در رژیم غذایی وجود داشته باشد. (کل مکمل غذایی Zypan استاندارد Standard HCl را تأمین می کند و به معده کمک می کند تا خوب کار کند.) عصب واگ این است که چگونه سلول های آهیانه ما قادر به تولید عامل ذاتی و HCl هستند. به نوبه خود ، عصب واگ به لطف مواد معدنی پتاسیم به درستی عمل می کند. (اینجا را ببین برای لیست وسیعی از غذاهای حاوی پتاسیم بالا.)

به راحتی می توانید اطلاعات بیشتری در مورد غذاهای زیر به صورت آنلاین جستجو کنید. همچنین می توانید لیست کاملی از غذاهای غنی از مواد مغذی دیگر را در TraditionalCook.com بیابید.

  1. کبد و کلیه حیوانات
  2. صدف
  3. ساردین
  4. گوشت گاو
  5. ماهی تن ، ماهی قزل آلا و ماهی آزاد
  6. مخمر تغذیه ای
  7. شیر کامل خام
  8. تخم مرغ ارگانیک مرغهای چرا

اگر به سادگی نمی توانید نکات رژیم غذایی خاصی که در بالا ذکر شد را دنبال کنید ، من یک خبر عالی برای شما دارم. Standard Process بهترین محصولی را که می توانید با فاکتور ذاتی مصرف کنید ارائه می دهد: Cataplex B12.

همانطور که در راهنمای مرجع بالینی: “هنگامی که B12 برای اولین بار معرفی شد ، B12 باید به بیمار تزریق می شد. دکتر رویال لی سر خود را خاراند و فکر کرد که حتماً دلیلی برای این امر وجود دارد. آنطور که برخی تصور می کردند ، آنزیمی ویتامین B12 موجود در معده را از بین نمی برد. بلکه در کمبود برخی عوامل در معده. B12 به سادگی جذب نمی شود ، بنابراین دکتر لی این عوامل هم افزایی خاص را در Cataplex B12 قرار داد.

[Please note: the Clinical Reference Guide is available only to practitioners and members of the International Foundation for Nutrition and Health (IFNH).]

وبقیه ماجرا تاریخ است! بنابراین ما بسیار خوش شانس هستیم که عامل ذاتی را در این مکمل داریم! با این حال ، من توصیه می کنم که غذاهای ذکر شده در بالا را بخورید و آگاه باشید که بدون عامل ذاتی ، سلامت روده شما فاقد یک جزء مهم است که برای رفاه کامل شما به آن نیاز دارید.

بسته شدن، می خواهم از شما همکاری بخواهم تا این مقاله را برای دوستان و خانواده ای که ممکن است آن را داشته باشند ارسال کند هر چه از علائم ذکر شده در بالا. به نظر من ، توضیح اساسی در مورد عامل ذاتی در یک مقاله کوتاه ، ساده اما جامع نوشته شود. امیدوارم ناامید نشده باشید

در زیر به نقل از “همه بیماریها در روده آغاز می شود” ، یک پست وبلاگ نوشته شده توسط کریستال اسپرینگ ، NTP ، نویسنده در مرکز سلامت و تندرستی SAGE.

بقراط معتقد بود که همه بیماریها از روده شروع می شوند ، بنابراین سیستم گوارش نامتعادل علت اصلی یا حداقل عامل بزرگ بسیاری از بیماریها و علائم است. این بدان معناست که تمام سلامتی از روده شروع می شود ، بنابراین بازیابی سلامت روده باید اولین گام برای بازگرداندن سلامتی باشد. “

پست وبلاگ در مورد برخی از نقشهای اساسی دستگاه گوارش در سلامتی ما بحث می کند. برای مثال:

  1. دستگاه گوارش مواد مغذی را که برای انرژی ، رشد و ترمیم سلول ها به آن نیاز داریم ، وارد جریان خون می کند: “هر ماده مغذی نقش مهمی در بهزیستی کلی دارد. کمبود یک ماده مغذی می تواند حفظ هموستاز را غیرممکن کند. اگر هضم و جذب زیر حد متوسط ​​باشد ، رژیم غنی از مواد مغذی خوب نیست.
  2. 2به 70-80 of از سیستم ایمنی بدن ما را شامل می شود: “منداشتن اکثریت سیستم ایمنی در دستگاه گوارش مهم است زیرا این اولین برخورد بدن ما با جهان خارج است. وقتی غذاهای ملتهب می خوریم یا استرس مزمن داریم ، یک واکنش ایمنی ایجاد می شود که باعث التهاب در روده می شود. التهاب گوارشی کنترل نشده ، روده نشتی را افزایش می دهد و منجر به نشت روده و بیماری های خود ایمنی می شود.

“داشتن تعادل مناسب میکروب ها به عنوان بخشی از میکروبیوم شما سیستم ایمنی بدن شما را قوی و سالم نگه می دارد. میکروبیوم شما همچنین می تواند به جلوگیری از بیماری بسیار فراتر از روده کمک کند! در حال حاضر مطالعات نشان می دهد که تا 90 از تمام بیماری ها را می توان در میکروبیوم روده ردیابی کرد.

  1. میکروبیوم را در خود جای داده است: “میکروبیوم بسیار شبیه به اکوسیستم های زمین است ، باکتری ها در جامعه ای که در آن زندگی می کنند (روده ما) با یکدیگر تعامل دارند. ما در طول زندگی خود به شکل دادن میکروبیوم های خود کمک می کنیم. بسته به محیط اطراف ، غلظت آنها تغییر می کند. بنابراین آنها به غذاهایی که می خورید ، نحوه خواب ، میزان استرس و مصرف دارو / آنتی بیوتیک بسیار پاسخگو هستند. این باکتری ها در تقویت ایمنی ، حفظ سلامت دستگاه گوارش ، تعادل هورمون ها و عملکرد صحیح مغز نقش دارند. “
  2. سروتونین و دیگر انتقال دهنده های عصبی را تولید می کند: “باکتری های دوستانه روده می توانند به مدیریت فعالیت انتقال دهنده های عصبی کمک کرده و آنها را به عنوان داروهای ضد افسردگی طبیعی و ارگانیسم های ضد اضطراب در آورند. “

نظر شخصی: چیزهای عالی ، درست است؟

سلب مسئولیت توسط ماریا اتوود ، CNHP: من یک متخصص بهداشت طبیعی معتبر (CNHP) هستم و یک پزشک نیستم. من تشخیص ، تجویز ، درمان یا ادعای پیشگیری ، کاهش یا درمان هر گونه بیماری انسانی را نمی کنم. لطفاً قبل از پیروی از توصیه هایی که در پست های وبلاگ یا وب سایت خود انجام می دهم ، با پزشک یا ارائه دهنده خدمات درمانی خود مشورت کنید.

تصاویر از iStock / dolgachov (اصلی) ، CharlieAJA (پتاسیم) ، newannyart (B12).

ماریا اتوود ، CNHP

ماریا اتوود یک متخصص بازنشسته دارای گواهینامه بهداشت طبیعی و بازنشسته بخش Weston A. Price در کلرادو اسپرینگز ، CO است. از وب سایت وی در TraditionalCook.com دیدن کنید. به ماریا هم سر بزنید راه خود را برای سلامتی بپزید DVD (همچنین به عنوان دوره آموزش الکترونیکی موجود است) و حتماً آن را دنبال کنید توصیه آشپز سنتی وبلاگ.
محصولات ماریا اتوود

راه خود را برای سلامتی بپزید



دیدگاهتان را بنویسید