آلزایمر و نقش تغذیه شرکت داروسازی پوراب


تصور می شود که زوال عقل و بیماری آلزایمر ناشی از ترکیبی از عوامل ژنتیکی ، محیطی و شیوه زندگی ، از جمله رژیم غذایی و تغذیه است. بیماری هایی مانند فشار خون بالا ، بیماری های قلبی ، دیابت و چاقی می توانند باعث از دست دادن حافظه شوند و این اغلب تحت تأثیر غذاهایی که می خوریم است. خوردن غذاهای سالم و خوردن غذاهای سالم می تواند به کاهش خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر در سنین بالا کمک کند.

در اینجا برخی از غذاهایی که می توانند به مبارزه با آلزایمر کمک کنند ، آورده شده است:

سبزیجات برگ دار

کلم ، کاهو ، اسفناج و چغندر از جمله سبزیجات برگ دار هستند که سرشار از ویتامین B مانند فولات و B9 هستند که می تواند به کاهش افسردگی و تقویت حافظه کمک کند. این سبزیجات را علاوه بر خوردن سبزیجات برگ دار در سالاد ، می توانید به سوپ ها و خورشت ها اضافه کنید. می توانید آنها را مخلوط کرده و به سس ، سس و حمص اضافه کنید.

ا

تمشک ، زغال اخته ، توت سیاه و گیلاس همگی حاوی فلاونوئیدی به نام آنتوسیانین هستند که از ایجاد آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. این میوه ها و انواع دیگر توت ها سرشار از آنتی اکسیدان ها و انواع ویتامین ها هستند که به کاهش التهاب و حفظ سلامت مغز کمک می کنند.

مغز

گردو ، بادام ، بادام زمینی و بادام زمینی سرشار از چربی های سالم ، منیزیم ، ویتامین E و ویتامین B هستند که باعث تقویت حافظه و مبارزه با علائم زوال عقل می شود. زنان بالای 70 سال که حداقل 5 وعده آجیل در هفته می خورند از سلامت مغز بهتری نسبت به زنان هم سن خود که آن را نمی خورند برخوردارند. مطالعه دیگری نشان می دهد که ترکیبات ضد التهابی گیاهی موجود در گردو می تواند التهاب سلول های مغزی را کاهش داده و سلامت مغز را در دوران پیری حفظ کند.

امگا 3

روغن زیتون ، دانه کتان و ماهی های چرب مانند ماهی تن ، ماهی آزاد و قزل آلا نمونه هایی از غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 با DHA هستند که به سلامت مغز کمک می کند. اکثر مطالعات نشان داده اند که امگا 3 در مبارزه و جلوگیری از زوال عقل مثر است ، بنابراین توصیه می کنند روزانه 200 میلی گرم DHA برای حفظ سلامت مغز خود مصرف کنید. با این حال ، متوسط ​​مصرف روزانه DHA در ایالات متحده تنها حدود 80 میلی گرم است. سعی کنید مقادیر زیادی امگا 3 مصرف کنید یا از پزشک خود در مورد تجویز مکمل های موثر و ایمن DHA سوال کنید.

بیایید با: Soft Omega Flex Health Brest آشنا شویم

سبزیجات خانواده کلم

کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل و سایر سبزیجات از خانواده کلم سرشار از ویتامین B و کاروتنوئیدها هستند که می توانند سطح هموسیستئین را کاهش دهند. هموسیستئین یک اسید آمینه است که با از دست دادن حافظه ، آتروفی مغز و زوال عقل مرتبط است. می توانید کلم را با سیر و روغن زیتون سرخ کنید یا با این غذا سوپ یا چاشنی تهیه کنید.

ادویه ها

ادویه جات مانند مریم گلی ، زیره و دارچین هنگام استفاده در غذاهای فصلی طعم خوبی به غذا می دهند و حاوی پلی فنول هستند. پلی فنولها ترکیباتی هستند که فواید زیادی برای حافظه و سلامت مغز دارند. این ادویه ها می توانند آسیب مغزی را از بین ببرند ، التهاب را کاهش داده و از آسیب مغزی و بیماری آلزایمر جلوگیری کنند. برای گل آرایی معاصر یک لیوان مهمانی بزرگ پر کنید.

غلات

تخمه آفتابگردان ، کتان و کدو تنبل همگی حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مانند ویتامین E ، روی ، امگا 3 و کولین هستند که از دست دادن حافظه را کاهش می دهند. از این غلات به عنوان میان وعده استفاده کنید یا آنها را روی سالاد بریزید یا از آنها در دسرهایی مانند پودینگ و مافین استفاده کنید تا سلامت مغز شما تضمین شود.

آلزایمر

غذاهای مضر برای بیماری آلزایمر

اکثر غذاهای رژیمی غربی عوامل خطر زوال عقل و آلزایمر هستند ، مانند گوشت قرمز فرآوری شده ، غلات کامل ، شیرینی و دسر. مصرف زیاد الکل ، اسیدهای چرب اشباع شده و غذاهای پرکالری از عوامل خطر بیماری آلزایمر هستند. اگر فکر می کنید شما یا عزیزانتان ممکن است در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر باشید ، با پزشک خود در مورد داشتن رژیم غذایی مناسب و برنامه تغذیه ای که می تواند این خطر را کاهش دهد مشورت کنید.

تنظیم: زهرا محبی
: همکاران بهداشتی

دیدگاهتان را بنویسید