آیا خوردن شش وعده در روز متابولیسم را افزایش می دهد؟


اکثر مردم ، هنگام شروع یک رژیم غذایی جدید ، 9 از 10 غذا را با 3 وعده غذایی اصلی استاندارد و 2 میان وعده یا 3 وعده غذایی اصلی و 3 میان وعده شروع می کنند. چرا؟ زیرا این همان چیزی است که در جهان رژیم به ما توصیه می شود. با این حال ، ثابت نشده است که این الگوی غذا خوردن مثرترین است.

این تحقیق در واقع نشان می دهد که اگر شما به همان تعداد کالری در 24 ساعت مصرف کنید ، هیچ تفاوتی بین متابولیسم فردی که در روز 6 غذا می خورد در مقایسه با فردی که در روز 3 غذا می خورد وجود ندارد!

بنابراین چرا باید این ایده را به خود مشغول کرد که “من روزانه شش وعده غذا می خورم تا متابولیسم را تقویت کنم؟” خوب ، بسیاری از مشتریان قبلاً شنیده اند که “اگر هر 2-3 ساعت غذا نخورید ، بدن شما دچار حالت گرسنگی می شود و به جای استفاده از غذا برای انرژی ، ذخیره آن را به شکل چربی شروع می کند”.

ما به شما اطمینان می دهیم که این اتفاق در مدت زمان کوتاهی رخ نمی دهد.

پاسخ ساده به اینکه چرا این موضوع اینقدر محبوب شده است؟ سوگیری های تغذیه ای و افسانه هایی که هرگز نمی میرند!

بگذارید آنچه را که برای بسیاری از مشتریانم در حین کار می بینم به شما بگویم:

به نظر می رسد خوردن 3 وعده غذایی در روز با یک میان وعده در صورت نیاز (صبح ، بعد از ظهر یا عصر) از نظر سازگاری و کاهش کلی احتمال پرخوری (یا کالری) بهترین کار را می کند.

واقعیت این است که هر زمان که غذا می خوریم ، فرصتی برای پرخوری وجود دارد ، به ویژه اگر در طول روز دائماً گرسنه باشیم. اگر در زمان فرصت غذا بخوریم ، تا زمانی که احساس سیری نکنیم (که معمولاً وقتی کمتر وعده های غذایی بزرگتر را می خوریم) ، احتمالاً کالری کمتری مصرف می کنیم.

بیشتر اوقات ، وقتی افراد رژیم غذایی خود را تغییر می دهند ، به ما می گویند که همه آنها در طول روز به فکر غذا هستند.

چقدر زمان تا وعده غذایی یا میان وعده بعدی باقی مانده است؟

آیا باید 2 وعده غذایی را بسته بندی کرده و بعد از ظهر که 5 ساعت سر کار می روم با خود ببرم؟

آیا باید ساعت مچی را روی گوشم بگذارم تا بدانم دقیقاً چه موقع غذا بخورم؟

به نظر می رسد زمانی که 3 وعده غذایی بزرگتر در طول روز بخوریم مفیدترین است. این به ما این امکان را می دهد که به جای خوردن آنقدر که معده را بسته نگه داریم ، احساس “سیری” و “سیری” کنیم. همچنین آزادی روانی بیشتری در مورد غذا داریم. به این ترتیب ما دائماً به وعده غذایی بعدی فکر نمی کنیم زیرا 6-5 ساعت قبل از شروع گفتن بدنمان فرصت داریم باز گرسنه ام!

این می تواند نمایشی برای شما باشد!

اما این آزادی! مخصوصاً برای کسانی که مدتهاست به “رژیم” و “محدودیت” فکر می کنند!

با این وجود ، ما هنوز مشتریان زیادی داریم که احساس می کنند به 3 وعده غذا نیاز دارند عالی و 2-3 میان وعده بخورید. اما اگر دائماً احساس می کنید که غذا در تمام طول روز غالب است و احساس سیری نمی کنید ، ممکن است ارزش تغییر داشته باشد!

چالش ما برای شما این است:

به جای خوردن وعده های غذایی کوچک در روز ، به وعده های غذایی بزرگتر و میان وعده بروید و احساس خود را ببینید! شاید درک کنید که این ترفند ساده برای شما تغییر دهنده بازی است!

شاد و سلامت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید