آیا رژیم میوه برای کاهش وزن مفید است؟ | همه چیز در مورد رژیم غذایی میوه می خورند


رژیم مبتنی بر میوه چیست؟

رژیم میوه یک رژیم گیاهخواری بسیار محدود است. در این نوع رژیم غذایی ، تمام محصولات حیوانی ، حتی محصولات لبنی حذف می شوند. افرادی که این نوع رژیم را انتخاب می کنند از غذاهایی استفاده می کنند که حاوی میوه خام هستند. در این نوع رژیم غذایی ، مردم می توانند سبزیجات ، آجیل ، آجیل و دانه ها را به مقدار کافی بخورند.

سایر غذاها از جمله غلات ، حبوبات و قارچ در این رژیم کم مصرف می شوند. همچنین ، هرگونه غذای پخته ، از جمله میوه های پخته شده ، در این رژیم ممنوع است.

با توجه به این محدودیت ها ، بحث های زیادی در مورد رژیم میوه وجود دارد ، برخی معتقدند که این رژیم دارای خطرات است و فرد از کمبودهای تغذیه ای رنج می برد و برخی دیگر معتقدند رژیم میوه یک رژیم کاملا مناسب برای تناسب اندام و کاهش وزن است. به در ادامه مقاله رژیم میوه را به طور کامل معرفی می کنیم.

هیچ رژیم غذایی خاصی بر اساس میوه وجود ندارد ، علاوه بر این ، هیچ تعریف خاصی از رژیم مبتنی بر میوه وجود ندارد ، افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند 70 تا 80 درصد از کالری روزانه خود را از میوه دریافت می کنند.

انتخاب رژیم غذایی مبتنی بر میوه خطرات خود را دارد که یکی از مهمترین آنها سوء تغذیه است ، بنابراین اگر قصد دارید رژیم غذایی مبتنی بر میوه را انتخاب کنید ، حتماً در این مورد با پزشک خود مشورت کنید. پزشک به شما کمک می کند رژیم غذایی مبتنی بر میوه خود را بدون به خطر انداختن سلامتی یا کمبود مواد مغذی ادامه دهید.

رژیم غذایی مبتنی بر میوه چه مزایایی دارد؟

اگر میوه به اندازه کافی خورده شود ، بخشی سالم و مغذی از رژیم غذایی است. برخی از فواید مصرف میوه عبارتند از:

• میوه حاوی فیبر است که به کاهش کلسترول و تنظیم حرکات روده کمک می کند. سیب ، گلابی ، تمشک و توت سیاه نمونه هایی از میوه های پر فیبر هستند.

پرتقال ، فلفل قرمز و توت فرنگی منابع خوبی از ویتامین C هستند. این میوه ها به حفظ سلامت دندان ها و لثه ها کمک می کنند. علاوه بر این ، ویتامین C به حفظ سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

موز ، خربزه و انبه نمونه هایی از میوه های غنی از پتاسیم هستند که به حفظ فشار خون سالم و تنظیم سطح مایعات بدن کمک می کند.

پرتقال و میوه هایی مانند انبه منابع غنی از فولات هستند. فولات به ساخت گلبول های قرمز در خون کمک می کند و به رشد سالم جنین کمک می کند.

آلو سیاه و انواع توت ها میوه های غنی از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها از تولید رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می کنند ، از پوست محافظت می کنند و با بیماری های مختلف مبارزه می کنند.

خطرات رژیم غذایی مبتنی بر میوه

رژیم غذایی مبتنی بر میوه چه خطری دارد؟

رژیم غذایی میوه فاقد برخی از مواد مغذی ضروری بدن است ، از جمله:

• پروتئین ها
• چربی
• ویتامین های گروه B ، به ویژه ویتامین B12
• اهن
• فوتبال
• ویتامین دی.
• اسیدهای چرب امگا 3

این مواد مغذی و ویتامین ها نقش مهمی در عملکرد بدن دارند. کمبود آنها در بدن منجر به مشکلات متعددی می شود ، از جمله:

پوست خشک و موهای شکننده
• خستگی شدید
• روحیه نامناسب
افسردگی
ضعیف شدن استخوان ها
کاهش ایمنی بدن
• ضعف عضلانی
• مشکلات شناختی
• سایر پیامدهای تهدید آمیز

کاهش سطح پروتئین در بدن

کمبود پروتئین یکی از مهمترین خطرات رژیم غذایی مبتنی بر میوه است. اگرچه می توانید هر روز بعد از انتخاب رژیم مبتنی بر میوه ، آجیل و آجیل بخورید ، اما این پروتئین کافی برای حفظ سلامت بدن شما را فراهم نمی کند.

بر اساس مطالعه انجام شده در سال 2016 ، میزان مناسب پروتئین مجاز برای بزرگسالان در رژیم غذایی به شرح زیر است:

بزرگسالانی که فعالیت بدنی زیادی انجام نمی دهند: 0.8 تا 1 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن
بزرگسالان با فعالیت بدنی متوسط: 1.3 گرم پروتئین در هر کیلوگرم
بزرگسالان با فعالیت بدنی بالا: 1.6 گرم پروتئین در هر کیلوگرم وزن بدن

کمبود پروتئین در رژیم غذایی میوه منجر به مشکلاتی می شود ، از جمله:

• التهاب
• کم خونی
تضعیف سیستم ایمنی بدن
• ضعف جسمانی
مشکلات عروق خونی که منجر به مشکلات قلبی عروقی می شود
• مشکلات رشد جسمی

با توجه به محدودیت های اعمال شده بر رژیم غذایی میوه ها ، سوء تغذیه یک نگرانی بسیار مهم است. همچنین ممکن است بدن بسیار گرسنه باشد. در این شرایط بدن سعی می کند مواد مغذی ذخیره شده را حفظ کند و در نتیجه متابولیسم بدن کاهش می یابد.

علاوه بر این ، رژیم غذایی مبتنی بر میوه باعث کم خونی ، خستگی شدید و ضعف سیستم ایمنی بدن می شود. با گذشت زمان ، کمبود کلسیم می تواند منجر به پوکی استخوان شود.

نکته دیگر در مورد رژیم میوه این است که میزان قند بالایی دارد ، اگرچه این قندها طبیعی هستند ، اما این رژیم برای افراد مبتلا به دیابت ، افراد مستعد دیابت و همچنین افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک یا کسانی که مقاومت به انسولین دارند مناسب است. مفید نیست.

هیچ قاعده خاصی در رژیم غذایی میوه وجود ندارد ، بنابراین باید بتوانید این رژیم را با نیازهای تغذیه ای خود مطابقت دهید. برای این کار ، مصرف میوه خود را به 50 درصد کاهش دهید و منابع پروتئینی مانند آجیل یا سبزیجات و مکمل های مختلف را به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، بنابراین کمبودهای تغذیه ای در رژیم میوه جبران می شود.

رژیم میوه

رژیم غذایی مبتنی بر میوه را شروع کنید

اگر می خواهید رژیم مبتنی بر میوه را شروع کنید ، آن را به تدریج شروع کنید. تغییر رژیم غذایی به طور ناگهانی اتفاق نمی افتد ، به تدریج رژیم قبلی خود را رها کرده و الگوی غذایی خود را تغییر دهید. برای این کار ، موارد زیر را به تدریج از رژیم غذایی خود حذف یا کاهش دهید:

• الکل
• محصولات حیوانی
• غلات
غذاهای فراوری شده
• کافئین
علاوه بر این ، باید غذاهای زیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید:
• میوه خام
• آجیل و گردو
• دانه ها
• سبزیجات

با شروع رژیم غذایی مبتنی بر میوه ، می توانید میوه های مختلف را در سه وعده آزادانه بخورید ، یا می توانید غذاهای سبک تر را در وعده های غذایی مختلف بخورید. گروه های مختلفی که می توانید میوه های مورد نظر خود را از بین آنها انتخاب کنید عبارتند از:

میوه های ترش مانند پرتقال ، گریپ فروت ، گوجه فرنگی ، توت و آلو
میوه های کم اسید مانند سیب ، زردآلو ، تمشک و گیلاس
میوه های چرب مانند آووکادو ، زیتون و نارگیل
• میوه های شیرین مانند موز ، خرما ، انجیر و انگور
• میوه های نشاسته ای مانند کدو تنبل
• طالبی و خربزه
• میوه ای که متعلق به گروه سبزیجات است ، مانند خیار و فلفل

نوشیدنی های توصیه شده در این رژیم شامل آب ، شیر نارگیل و مقدار کمی آب طبیعی است.

نکته دیگر این است که رعایت رژیم غذایی سالم کافی نیست ، فعالیت بدنی نیز یکی از مهمترین مسائل برای حفظ سلامتی است. رژیم غذایی مبتنی بر میوه باعث کاهش انرژی می شود و انرژی کافی برای ورزش برای شما باقی نمی گذارد. اگر چنین شرایطی دارید ، بهتر است رژیم غذایی خود را کمی تغییر دهید ، کاهش انرژی بدن یک امر بسیار مهم است.
هدف شما از انتخاب رژیم غذایی خاص قطعاً یکی از آنهاست: کاهش وزن ، بهبود سلامت کلی خود ، یا انتخاب شیوه زندگی سالم و طبیعی. هدف هرچه باشد ، بهتر است قبل از شروع با پزشک مشورت کنید. اگر بیماری ، رژیم غذایی یا دارویی خاصی دارید ، بسیار مراقب باشید زیرا این رژیم تأثیر دارو را معکوس می کند یا وضعیت را بدتر می کند.

برای کاهش وزن چه میوه هایی بخوریم؟

میوه یک میان وعده سالم است که حاوی انواع ویتامین ها ، فیبر و سایر مواد مغذی است که یک رژیم سالم را تکمیل می کند.

علاوه بر این ، میوه ها کالری کمی دارند و فیبر بالایی دارند که به کاهش وزن کمک زیادی می کند. در واقع خوردن میوه باعث کاهش وزن بدن می شود و خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند دیابت را کاهش می دهد.
فشار خون بالا ، سرطان و بیماری های قلبی.

در اینجا میوه هایی وجود دارد که به کاهش وزن کمک زیادی می کند:

گریپ فروت

گریپ فروت یکی از مهمترین میوه ها در کاهش وزن است. نیمی از گریپ فروت تنها 39 کالری دارد ، در حالی که 65 درصد از نیاز روزانه به ویتامین C و گریپ فروت قرمز 28 درصد از نیاز روزانه به ویتامین A را تامین می کنند.

ویژگی دیگر گریپ فروت این است که دارای شاخص گلیسمی GI پایین است ، به این معنی که با سرعت کمتری وارد جریان خون می شود. رژیم غذایی با شاخص گلیسمی پایین به کاهش وزن و حفظ وزن کمک می کند.
تحقیقات نشان داده است که خوردن گریپ فروت یا نوشیدن آب گریپ فروت قبل از هر وعده غذایی میزان کالری دریافتی و وزن بدن را در طول 12 هفته به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و سطح کلسترول را بهبود می بخشد.

گریپ فروت را می توان به تنهایی یا همراه با سالاد میل کرد.

سیب

سیب میوه ای کم کالری و پر فیبر است ، هر سیب بزرگ 116 کالری و 5.4 گرم فیبر دارد. این میوه همچنین به کاهش وزن کمک می کند.

میوه ای مانند سیب به شما احساس سیری می دهد و در نتیجه کمتر احساس می کنید در طول روز غذا بخورید. لازم به ذکر است که سیب ثروتمندتر از یک تکه شکلات است. بهتر است برای کاهش اشتها کل سیب را بخورید و فقط آب آن را ننوشید.

انواع مختلف توت

توت ها مواد مغذی کم کالری هستند. نصف وعده زغال اخته (74 گرم) تنها 42 کالری دارد و 12 درصد ویتامین C و منیزیم و 18 درصد ویتامین K مورد نیاز روزانه را تأمین می کند.
یک وعده توت فرنگی (معادل 152 گرم) حاوی 50 کالری و 3 گرم فیبر رژیمی و همچنین 150 درصد ویتامین C و 30 درصد منیزیم مورد نیاز در روز است.

توت ها پر می شوند ، علاوه بر این ، خوردن این میوه ها سطح کلسترول و فشار خون را کاهش می دهد و التهاب را کاهش می دهد ، که در کاهش همه این عوامل برای افراد دارای اضافه وزن بسیار مثر است.

میوه سنگی یا آلو

میوه های سنگی یا آلو میوه های فصلی هستند که نمونه هایی از این نوع میوه ها عبارتند از: آلو ، هلو ، گیلاس و زردآلو. این میوه ها دارای شاخص گلیسمی بالا ، کم کالری و سرشار از ویتامین A و C هستند که برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند انتخاب خوبی است.

کیوی

کیوی یک میوه مغذی غنی از ویتامین C ، ویتامین E ، اسید فولیک و فیبر است و فواید سلامتی زیادی نیز دارد. خوردن کیوی به کاهش فشار خون و کاهش دور کمر کمک می کند. این میوه به کنترل قند خون ، بهبود کلسترول و محافظت از سلامت روده کمک می کند.

شاخص قند خون کیوی پایین است و این میوه حاوی فیبر زیادی است ، بنابراین در روند کاهش وزن بسیار موثر است.

رنگی

طالبی کم کالری و آب زیادی دارد ، به همین دلیل است که یک میوه موثر برای کاهش وزن است. طالبی کالری کمی دارد ، اما سرشار از مواد مغذی مانند فیبر ، پتاسیم ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین C ، بتاکاروتن و لیکوپن است. هندوانه یکی دیگر از میوه های خربزه مانند است.

علاوه بر همه موارد فوق ، هیدراتاسیون بیش از حد به کاهش وزن بدن کمک می کند. اما توجه داشته باشید که هندوانه دارای شاخص گلیسمی بالا است ، بنابراین باید آن را متعادل بخورید.

نارنجی

پرتقال مانند دیگر مرکبات ، کالری کمی دارد اما ویتامین C و فیبر بالایی دارد. همچنین ، مرکبات ، به ویژه پرتقال ، بسیار سیر کننده هستند ، اما اکثر مردم تمایل دارند آب پرتقال بنوشند ، در حالی که پرتقال کامل بسیار مغذی تر و مفیدتر از آب پرتقال است.

موز

در روند کاهش وزن ، بسیاری از مردم به دلیل داشتن قند و کالری زیاد از خوردن موز اجتناب می کنند. اگرچه موز کالری بیشتری نسبت به سایر میوه ها دارد ، این میوه مغذی منبع پتاسیم است و همچنین سرشار از منیزیم ، فیبر ، بسیاری از آنتی اکسیدان ها ، ویتامین A ، B6 و ویتامین C است.

شاخص قند خون پایین در موز به کنترل سطح انسولین و حفظ وزن – به ویژه در افراد مبتلا به دیابت – کمک می کند و اگر افراد دارای کلسترول بالا هر روز موز بخورند ، قند و کلسترول خون آنها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

در هر رژیم غذایی ، کاهش وزن موز یک میوه ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید