آیا زیاد غذا می خورید تا از هدر دادن غذا جلوگیری کنید؟


آیا احساس می کنید مجبورید همه چیز را در بشقاب خود بخورید زیرا در مورد “هدر دادن” غذا احساس گناه می کنید ، حتی اگر به معنی احساس سیری بیش از حد و پرخوری باشد؟

اگر شما هم مانند من بیش از 60 سال سن دارید ، در نسل افرادی بزرگ شده اید که در کودکی به آنها گفته شده است که باید بشقاب خود را تمیز کنید زیرا بچه ها در چین یا آپالاچیا یا بیافرا از گرسنگی گرسنه هستند.

والدین شما یا سایر بزرگسالان ممکن است با پیوستن به باشگاه به اصطلاح تمیز بشقاب سعی کرده اند شما را “خورده” کنند. به دلایلی نامعلوم ، آنها متحجر شده اند که اگر همه چیز را که به شما سرو می کنند نخورید ، واقعاً می توانید از گرسنگی بمیرید!

مشکل این است که بسیاری از ما در بند بالای 60 سال هنوز نیم قرن بعد آن افسانه را حمل می کنیم. ما به دلیل “هدر دادن” غذا ، یعنی بخاطر نخوردن همه چیزهایی که در بشقابمان داریم و گاهی اوقات مجبور به دور ریختن غذا ، احساس گناه می کنیم.

من طرفدار ضایعات نیستم ، اما وقتی غذا را به اندازه کافی می خورید وارد بدن کنید بدتر از دور انداختن آن است. با ادامه خوردن ، بدن خود را با سطل زباله جایگزین می کنید!

می بینید ، بدن شما دقیقاً می داند که برای داشتن وزن سالم به چه مقدار غذا نیاز دارد. هنگامی که به سوخت نیاز دارید سیگنال های گرسنگی را به شما می دهد و سپس پیامی را به مغز شما می فرستد تا به شما بگوید به اندازه کافی سیر شده اید. اگر به آن سیگنال های بدن گوش دهید ، پرخوری نخواهید کرد و وزن سالم خود را حفظ خواهید کرد.

اما اکثر ما این کار را نمی کنیم. ما به هر دلیلی به غیر از گرسنگی غذا می خوریم و وقتی بدنمان کمی سیر است ، دست از غذا نمی کشیم.

دلیل این که اکثر مشتریان من می گویند چرا وقتی بدنشان به اندازه کافی غذا نمی خورد ، دست از غذا نمی کشند این است که فکر می کنند هدر دادن غذا اشتباه است. آنها توسط والدین خود آموزش داده شدند.

این استدلال نیاز به بررسی بیشتری دارد.

شما به اندازه کافی غذا خورده اید و احساس خوبی دارید. اما ، به دلیل برخی برنامه های مراقبتی که در جوانی داشتید ، احساس می کنید مجبور هستید غذای مورد نیاز خود را به بدن خود ادامه دهید. همه اینها به این دلیل است که فکر می کنید پرتاب کردن آن در سطل زباله اشتباه است؟

فرض کنید شما این توصیه را دنبال می کنید. شما به خوردن تمام غذاهای موجود در بشقاب خود ادامه می دهید و بدن شما کالری اضافی را به عنوان چربی ذخیره می کند. احساس سیری می کنید. دفتر اگر این کار را به طور منظم انجام دهید ، وزن اضافه می کنید و خطر حمله قلبی ، سکته مغزی ، سرطان سینه و بسیاری از بیماری های دیگر مرتبط با چاقی را افزایش می دهید.

حالا به این فکر کنید که واقعا این سناریو چه اشکالی دارد: دور انداختن غذایی که بدن شما به آن احتیاج ندارد یا خوردن آن غذا به قیمت سلامتی شما؟

این یک سوال انحرافی نیست. پاسخ روشن است.

اما آن بچه های گرسنه فقیر چطور؟ به هر حال آنها هرگز غذای باقی مانده شما را نخواهند داشت؟ با خوردن آن غذای اضافی ، به کسی کمک نمی کنید. و داری به خودت آسیب میزنی

در ایالات متحده ، اکثر رستوران ها قسمت های مسخره ای بزرگ سرو می کنند. برخی از آنها برای دو یا حتی سه نفر کافی است. در رستوران ها ، با پرداخت مستقیم صورتحساب برای وعده های غذایی ، مردم انگیزه بیشتری برای ادامه غذا پیدا می کنند.

اما آیا واقعا ارزشش را دارد؟ شما احساس سیری بیش از حد می کنید و به مرور زمان اندازه دور کمر خود را افزایش می دهید.

زمان هایی پیش می آید که مجبور خواهید شد غذا را هدر دهید. با این کار صلح کنید و بدانید که برای سلامتی شما بهتر از ادامه خوردن در زمانی است که بدن شما به اندازه کافی سیر شده است.

برای برخی از ما ، تغییر باورهای خود در مورد ضایعات مواد غذایی دشوار است. ما این نظر را بدون آنکه در بیشتر زندگی خود زیر سوال ببریم آورده ایم.

اگر می خواهید این پوندهای ناخواسته را از بین ببرید و آنها را دور نگه دارید ، من شما را تشویق می کنم در باورهایی که در کودکی به شما القا شده بود تجدید نظر کنید. آنها آن زمان منطقی نبودند و اکنون نیز منطقی نیستند.

بنابراین چگونه می توان از “هدر دادن” غذا جلوگیری کرد؟ در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد:

غذای کمتری در بشقاب خود قرار دهید

اگر در خانه غذا می خورید ، غذای کمتری در بشقاب خود می گذارید. با دو سوم آنچه معمولاً می خورید شروع کنید. اگر هنوز گرسنه هستید می توانید مقدار بیشتری مصرف کنید.

وقتی کمی سیر شدید غذا را متوقف کنید

اگر در رستوران هستید ، وقتی کمی سیر شدید غذا را متوقف کنید و بقیه را به خانه ببرید. اکثر باقی مانده ها روز بعد عالی هستند. برخی از مردم نیمی از وعده غذایی خود را قبل از شروع غذا آماده کرده اند ، بنابراین وسوسه پرخوری نمی شوند.

غذای باقیمانده را به کسی در خیابان بدهید

اگر در حال رفت و آمد در شهر هستید و یخچال ندارید ، باز هم می توانید غذای باقی مانده را بسته بندی کرده و به کسی که در خیابان گرسنه است ، بدهید.

فکر کردن

دفعه بعد که فکر می کنید به جای هدر دادن غذا باید به خوردن ادامه دهید ، با خود بگویید: “اگر من غذایی می خورم که بدنم به آن احتیاج ندارد و به صورت چربی ذخیره می شود ، بدتر از دور ریختن غذا است.” زباله .”

آیا زیاد غذا می خورید تا از هدر دادن غذا جلوگیری کنید؟ هنوز چه پیامهایی از دوران کودکی بر نحوه غذا خوردن شما در دهه 60 زندگی تأثیر می گذارد؟ لطفاً تمام راهکارهایی را که به شما کمک کرده است پرخوری را متوقف کنید ، به اشتراک بگذارید.