آیا مهارت های غذایی شما نیاز به تنظیم دارد؟


زمان خواندن: 4 دقایق

در مورد غذا خوردن ، بسیاری از مردم چرخ دستی را قبل از اسب قرار می دهند. به عبارت دیگر ، آنها قبل از توجه و مراقبت از نحوه غذا خوردن خود بر آنچه می خورند تمرکز می کنند. برای استفاده از یک قیاس دیگر ، مانند این است که قبل از ساختن خانه تصمیم بگیرید که چه مبلمانی را در خانه بگذارید.

این الگویی است که بارها و بارها می بینم. برخی بر بهبود تغذیه خود تمرکز کرده اند زیرا می خواهند وزن خود را کاهش دهند یا نگران کلسترول یا قند خون خود هستند ، اما به نظر می رسد که آنها وعده های غذایی را کنار می گذارند ، بدون فکر چریدن می کنند یا در چرخه رژیم غذایی یویو گیر کرده اند.

رسیدن به جایی که غذای خود را دوست دارید اما به نوبه خود شما را دوست دارد – از نظر برآوردن نیاز بدن به سوخت و نیاز به رضایت از غذا – توجه کمتری به چگونگی و نحوه بیشتر نیاز دارد. این ممکن است در فرهنگ رژیم غذایی امروزی غیرقابل تصور به نظر برسد ، اما یادگیری گوش دادن و اعتماد به خرد بدن در مورد نیازهای آن در واقع بصری است. خوشبختانه سه ساختار عالی وجود دارد که به شما کمک می کند ارتباط خود را با غذا بهبود بخشید: صلاحیت خوردن ، خوردن بصری و خوردن آگاهانه.

صلاحیت غذایی

شایستگی تغذیه ایده ای از متخصص تغذیه ثبت شده الین ساتر ، RD ، MS ، LCSW ، و در کتاب خود “اسرار تغذیه یک خانواده سالم: چگونه غذا بخوریم ، چگونه غذاهای خوب پرورش دهیم ، چگونه آشپزی کنیم” و در وب سایت خود نشان داده شده است. چند سال پیش وقتی برای مقاله ای با ساتر مصاحبه کردم ، از او خواستم بزرگترین تصور غلطی را که مردم درباره صلاحیت خوردن دارند ، نام ببرد. وی گفت: “این در مورد خوردن غذای مناسب و اجتناب از غذای اشتباه است.” آنها مستقیماً وارد “غذای خوب ، غذای بد” می شوند. “

درست مانند سلسله مراتب نیازهای مازلو ، ساتر دارای سلسله مراتب نیازهای غذایی است. “نتیجه نهایی برای همه ما این است که به اندازه کافی غذا بخوریم. این مشکل برای افرادی است که با عدم امنیت غذایی همراه با افرادی که رژیم کاهش وزن مزمن دارند ، زندگی می کنند. ” او گفت هنگامی که فردی غذای کافی برای خوردن دارد ، می تواند سلسله مراتب را بالا ببرد تا مطمئن شود غذای لذت بخش کافی دارد. “شما باید بتوانید آن پایه را فراهم کنید. هنگامی که به اندازه کافی غذای مورد علاقه خود را تهیه کرده اید و در تهیه آن مهارت دارید ، بهتر است از قبل برنامه ریزی کنید. بنابراین ، با هر چیزی که مناسب یا در دسترس است ، صید بازی نکنید.

“پس از انجام این کار ، مردم به طور کلی کمی گزنده هستند. آنها در نهایت به جایی می رسند که به غذاهای ناآشنا علاقه مند می شوند. “این به ایجاد رژیم غذایی متنوع تر و مغذی کمک می کند. در نتیجه ، تحقیقات نشان می دهد که خوردن کنندگان با کیفیت از رژیم های با کیفیت بالاتر پیروی می کنند ، تا حدی به این دلیل که آنها مجبور نیستند. خوردن میوه و سبزیجات به آنها اجازه می دهد غذاهایی شوند که برای لذت مصرف می شوند. “مردم غذای مغذی می خورند زیرا آن را دوست دارند ، نه به این دلیل که مجبور هستند. اساس صلاحیت خوردن این است که از خوردن لذت می برید و احساس خوبی دارید.

خوردن بصری

ریشه های خوردن بصری در دهه 1980 آغاز شد و در سال 1995 رسمی شد هنگامی که متخصصان رژیم غذایی Evelyn Tribole ، MS ، RD و Elyse Resch ، MS ، RDN ، اولین چاپ کتاب خود را با عنوان “خوردن بصری” منتشر کردند. آنها یک کتاب کار در سال 2017 منتشر کردند و امسال “خوردن بصری هر روز” را که شامل 365 قطعه حکمت ، یک کارت از کارت های خوردن بصری و “مجله خوردن بصری” بود ، آورد.

10 اصل برای خوردن بصری وجود دارد ، از جمله رد طرز فکر رژیم غذایی ، احترام به گرسنگی شما ، احترام به سیری شما ، ایجاد صلح با غذا ، کشف رضایت و احترام به بدن شما. تحقیقات نشان داده است که مصرف کنندگان بصری از سلامت روانی بهتری برخوردارند و به احتمال زیاد عادات ارتقاء دهنده سلامتی را در پیش می گیرند.به آنها همچنین تصویر بهتری از بدن دارند و کمتر دچار اختلال خوردن می شوند.

همانطور که در مورد مدل شایستگی غذایی ساتر ، بسیاری از مردم سعی می کنند خوردن بصری را به “رژیم سیری” مبتنی بر قوانین تبدیل کنند. در حالی که خوردن بصری شامل یادگیری تنظیم و احترام گذاشتن در سیگنال های گرسنگی و سیری است ، این به شما کمک می کند تا خود را تغذیه کرده و از غذای خود راضی باشید. بله ، تغذیه بخشی از خوردن بصری است ، اما Tribole و Resch اصل “به سلامت خود با تغذیه ملایم احترام بگذارید” را برای آخرین بار حفظ می کنند ، زیرا صادقانه می گویم ، بسیاری از افراد در حال حاضر وسواس تغذیه ای دارند و باید بر یادگیری مجدد تمرکز کنند. ابتدا به بدن خود اعتماد کنید. به

تغذیه ملایم چیست؟ “غذاهایی را انتخاب کنید که به سلامت و جوانه های چشایی شما احترام بگذارد در حالی که به شما احساس شادی می دهدell به یاد داشته باشید که برای سالم ماندن نیازی به رژیم غذایی کامل نیست. شما به طور ناگهانی دچار کمبود مواد مغذی نمی شوید یا از میان وعده ، وعده غذایی یا روز غذا خوردن وزن خود را افزایش نمی دهید. این چیزی است که شما به طور مداوم در طول زمان می خورید مهم است ، پیشرفت مهم نیست بلکه کمال است.

با دقت غذا بخورید

آگاهی و تغذیه آگاهانه اجزای صلاحیت غذایی و تغذیه بصری است ، اما به عنوان یک عمل مستقل ، غذا خوردن آگاهانه بیشتر مبهم است. اصطلاح “خوردن آگاهانه” اغلب استفاده می شود ، اما تفاسیر آن بسیار متفاوت است. مرکز تغذیه آگاهانه (TCME) ، که طیف وسیعی از منابع را ارائه می دهد ، تغذیه آگاهانه را به شرح زیر تعریف می کند:

  • به خودتان اجازه دهید از فرصتهای مثبت و نیروبخش که از طریق انتخاب و تهیه غذا توسط احترام به خرد درونی شما
  • از تمام حواس خود استفاده کنید غذاهایی را انتخاب کنید که برای شما رضایت بخش و مفید برای بدن شما باشدبه
  • تشخیص پاسخ به غذا (دوست داشتن ، دوست نداشتن یا خنثی کردن) بدون قضاوت.
  • از سیگنال های گرسنگی و سیری جسمانی آگاه شوید تا بتوانید تصمیمات خود را برای شروع و پایان خوردن راهنمایی کنید.

متأسفانه ، مانند شایستگی غذا خوردن و خوردن بصری ، بسیاری از مردم سعی می کنند تغذیه آگاهانه را به رژیم غذایی تبدیل کنند. و همچنین توسط برخی از شرکت های رژیم از جمله Weight Watchers انتخاب شده است. در حقیقت ، بسیاری از تحقیقات در مورد تغذیه آگاهانه متأسفانه بر کاهش وزن متمرکز شده است که برخلاف روحیه ذهن آگاهی است. اگر می خواهید به تنهایی غذای آگاهانه را کشف کنید ، من کتابهای “آنچه دوست دارید را دوست داشته باشید ، آنچه را که می خورید دوست داشته باشید” نوشته میشل می ، MD و “خوب تغذیه شده” توسط آندره لیبرشتاین ، MPH ، RDN را توصیه می کنم.

این پست شامل پیوندهای وابسته به آمازون است. به عنوان یک همکار آمازون ، از خریدهای واجد شرایط درآمد کسب می کنم.


کری دنت یک متخصص تغذیه متخصص تغذیه مستقر در شمال غربی اقیانوس آرام ، نویسنده مستقل ، مشاور شهودی غذا ، نویسنده و سخنران است. ابرقدرت های او عبارتند از افشای اسطوره های تغذیه و رهایی زنان احساس بهتری نسبت به بدن خود داشته باشید و غذاهایی را انتخاب کنید که از لذت ، تغذیه و سلامتی پشتیبانی می کند.

این پست را چاپ کنید این پست را چاپ کنید

دیدگاهتان را بنویسید