آیا واقعاً گرسنه هستم؟ علائم جسمانی گرسنگی را باید جستجو کرد


آیا واقعاً می توانید علائم جسمانی گرسنگی را احساس کنید و آیا می دانید در پاسخ چه موقع غذا بخورید؟ با کمال تعجب ، بسیاری از مردم نمی دانند و می پرسند: “آیا من واقعاً گرسنه هستم؟”

اما نگران نباشید ، اگر شما یکی از این افراد هستید ، ما شما را تحت پوشش قرار می دهیم.

حرکت در علائم فیزیکی گرسنگی می تواند یک بازی پیچیده باشد. ما افراد زیادی مشغول انجام کارهای مختلف هستیم ، اغلب احساس نمی کنیم که برای کنترل گرسنگی وقت داریم یا تشخیص می دهیم که گرسنگی واقعاً چه حسی دارد. و حتی گاهی اوقات ، ما فقط نمی دانیم چه حسی دارد!

ما در مورد تغذیه آگاهانه در Nutrition Stripped بسیار صحبت می کنیم و یکبار دیگر ، در اینجا نیز نقشی ایفا می کند. هنگامی که ما آگاهانه غذا نمی خوریم (و اگر بخواهید بدون فکر غذا می خوریم) ، بسیار دشوار است که بدانیم گرسنگی عامل اصلی انتخاب غذای ما است یا نه.

برای کمک به شما ، ما به شما یاد می دهیم که چگونه آگاهی بیشتری داشته باشید و علائم فیزیکی گرسنگی را بشناسید.

اما قبل از رسیدن به آنجا ، بیایید بررسی کنیم که چرا غذا خوردن متناسب با گرسنگی شما بسیار مهم است.

چرا تشخیص علائم فیزیکی گرسنگی مهم است؟

در طول روز بدن ما دائماً با ما در ارتباط است تا به ما اطلاع دهد که چه زمانی به انرژی نیاز داریم و چه زمانی به انرژی نیاز نداریم. سیگنال های گرسنگی و سیری ما مسئول این امر هستند!

هورمون های مسئول تحریک این علائم گرسنگی و سیری عبارتند از: گرلین (هورمون گرسنگی) و لپتین (هورمون سیری / سیری).

وقتی علائم فیزیکی گرسنگی را احساس می کنیم ، بدن به ما می گوید که به انرژی نیاز دارد. اما آنچه متاسفانه در طول زمان برای بسیاری از افراد اتفاق می افتد این است که آنها شروع به نادیده گرفتن علائم فیزیکی می کنند یا احساس خود را فراموش می کنند. برنامه زمانبندی ، کمبود زمان ، استرس و رژیم ها تنها برخی از عوامل متعدد شیوه زندگی هستند که می توانند باعث این امر شوند.

وقتی علائم جسمانی گرسنگی را نادیده می گیریم یا متوجه آن نمی شویم ، زنجیره ای از وقایع شروع می شود.

ما می توانیم به نقاط گرسنگی شدید برسیم و کنترل غذا را از دست بدهیم ، هنگام غذا خوردن احساس بی حالی ، نفخ و بیش از حد سیری داشته باشیم ، به طور مداوم بیش از حد یا به اندازه کافی غذا نخوریم ، لیست همچنان ادامه دارد.

برای جلوگیری از این اتفاق ، ما می خواهیم خود را با علائم فیزیکی گرسنگی آشنا کنیم.

علائم فیزیکی رایج گرسنگی

وقتی نشانه های گرسنگی و سیری خود را بررسی می کنید ، می توانید تشخیص دهید که واقعا گرسنه هستید و به انرژی نیاز دارید.

در زیر برخی از شایع ترین علائم فیزیکی گرسنگی را مشاهده می کنید.

خستگی و کمبود انرژی

آیا تا به حال احساس کرده اید که تازه بیرون آمده اید؟ با وجود داشتن یک خواب خوب شبانه خسته شده اید؟ بی حال حتی اگر تا به حال کار خاصی انجام نداده اید؟

این یکی از نشانه های گرسنگی جسمی است.

ما مدام به بدن نیازمند انرژی اشاره می کنیم. خوب ، به انرژی = غذا فکر کنید. وقتی غذای کافی (و در نتیجه انرژی) نداریم ، بدن می تواند احساس فقر کند.

فعالیتهای روزانه کمی سخت تر است و ما نمی توانیم از آنها خلاص شویم. تنها راه نجات خوردن یک غذای مقوی است!

دفعه بعد که احساس خستگی و کمبود انرژی می کنید ، حتماً علائم فیزیکی گرسنگی را بررسی کنید.

غرغر معده

این آسان است ، درست است؟

اگر معده شما غرغر می کند یا غرغره می کند و آن درد شدید را احساس می کنید ، بدن شما سعی می کند به شما بگوید به غذا نیاز دارد.

من به شما قول می دهم ، مهم نیست که رژیم های غذایی ، سم زدایی ها یا پاک کننده ها به شما بگویند که این سیگنال ها را به مدت x ساعت نادیده بگیرید ، این فقط مفید نیست و درست نیست.

وقتی این درد را احساس می کنیم ، آنچه اتفاق می افتد این است که ماهیچه معده در صورت خالی منقبض می شود. دفعه بعد که معده شما غوغا می کند ، به آن گوش دهید و با یک وعده غذایی مغذی پنج پایه پاسخ دهید!

سردرد و دست دادن

وقتی گرسنه هستیم و مدتی را بدون غذا گذرانده ایم ، سطح قند خون بدن کاهش می یابد. اکنون ، هنگامی که قند خون شما پایین است ، بدن شما به مغز شما سیگنال می دهد که به او اطلاع دهد که شما به انرژی یا غذای بیشتری احتیاج دارید.

هنگامی که این اتفاق می افتد ، تنگ شدن رگ های خونی و افزایش فشار خون ممکن است رخ دهد. نتیجه نهایی؟ سردرد

همچنین وقتی قند خون پایین است ، بسیار متداول است که ما دچار لرزش و عصبی شویم.

اگر اغلب با سردرد همراه با لرزش دست مواجه می شوید ، بدن شما ممکن است سعی کند به شما بگوید که به غذا نیاز دارد. این می تواند یکی از علائم فیزیکی گرسنگی شما باشد.

مه مغزی و عدم تمرکز

این دو نیز با کاهش قند خون ارتباط دارند. وقتی بدن انرژی مورد نیاز خود را از غذا دریافت نمی کند ، مغز نیز انرژی لازم برای عملکرد صحیح را دریافت نمی کند.

این می تواند همه چیز را مه آلود کند ، خوب ، مه آلود! ممکن است احساس کنید اندیشه های شما کمی کندتر از حالت معمول در حال پردازش هستند ، یا نمی توانید به طور معمول بر فعالیت های معمول خود تمرکز کنید.

بدن شما با عملکرد زیر سطح متوسط ​​سعی می کند به شما بگوید که برای افزایش سطح قند خون به مواد مغذی بیشتری نیاز دارد.

تحریک پذیری

همه تجربه کرده اند “چوب لباسی” اولین. هنگامی که شما بی دلیل ، تحریک پذیر ، ناامید و گاهی کاملاً بدون دلیل مشخص دشوار هستید. آیا واقعا چیزی شما را اذیت می کند؟ چیزی اشتباه است؟ نه ، فقط گرسنگی است.

انرژی و تغذیه بدن شما در حال کم شدن است ، بنابراین بار دیگر قند خون شما پایین است. وقتی قند خون پایین است ، برای ما بسیار آسان تر است که بدون دلیل موجه پاسخگوی احساسی باشیم.

اگر متوجه شدید که این امر اغلب زمانی اتفاق می افتد که برای مدت طولانی بدون غذا بوده اید ، یکی از علائم فیزیکی گرسنگی بدن شما می تواند “چوب لباسی “ یا تحریک پذیری

نشانه هایی که ممکن است با گرسنگی اشتباه گرفته شوند اما هستند “تشنه سر”

اما اگر فکر کنیم در حال تجربه علائم گرسنگی فیزیکی هستیم در حالی که در واقع چیز دیگری است؟ ما به این می گوییم “گرسنه سر”.

سر گرسنه این زمانی است که یک موقعیت ، احساس یا احساس خاص منجر به پاسخ به غذا می شود.

در زیر برخی از رایج ترین علائم آنچه ما می نامیم ، آورده شده است ، سر گرسنهبه

هوس های ناگهانی

به طور تصادفی در مورد خود فکر کنید: “خدای من ، من برای این می کشم [insert craved food item here]”، کاملا غیر طبیعی است؟

این یک علامت تولد است! اکنون ، قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم ، برخی سناریوهای تشریحی وجود دارد که می تواند باعث هوس شود ، و ممکن است در واقع به گرسنگی جسمانی مربوط شود. بنابراین ، اگر در مورد چیزهای دیگر کنجکاو هستید و قبلاً آن را نشناخته اید ، به اینجا بروید تا در مورد خواسته های خود برای گفتن بیشتر بدانید.

اما بیشتر اوقات ، طعم و تجربه غذا است که ما میل داریم ، نه تغذیه فیزیکی از طریق غذا. وقتی ما فقط می خواهیم غذا بخوریم تا بخواهیم ، این نشانه آن است سر گرسنهبه

خستگی جسمی یا روحی

آیا تا به حال از نظر جسمی یا روحی آنقدر خسته شده اید که تنها چیزی که می خواهید انجام دهید این است که چیزی بخورید تا احساس بهتری داشته باشید؟ آره، سر گرسنهبه

حالا من می گویم که این کمی پیچیده است. گرسنگی جسمی به دلیل خستگی کاملاً امکان پذیر است. اما اغلب ، وقتی از نظر روحی یا جسمی خسته هستیم و علائم جسمانی گرسنگی را نشان نمی دهیم ، غذا همچنان می تواند خوب به نظر برسد.

وقتی به دلیل احساسات یا احساسات بدون فکر به غذا می رسیم ، در واقع به سیگنال های گرسنگی بدن گوش نمی دهیم.

استرس بدون آدرس

این بسیار شبیه به مثال قبلی ما است! وقتی استرس داریم همان کاری را می کنیم که احساس خستگی می کنیم.

استرس ناراحت کننده و ناخوشایند است. خوردن غذاهای خوشمزه از طرف دیگر راحت و بسیار لذت بخش است. ایجاد عادت دستیابی به غذا در شرایط استرس زا بسیار آسان است.

ما به این استرس می گوییم خوردن!

وقتی استرس کنترل نشود ، تشدید می شود و ما به دنبال راههای سریع و آسان برای تسکین آن هستیم. غذا یکی از این وسایل است. گرسنگی ناشی از استرس وسیله ای است سر گرسنه به جای گرسنگی فیزیکی

احساسات افزایش یافت

در نهایت ، ما احساسات داریم. آیا تا به حال احساس ناراحتی ، عصبانیت ، افسردگی یا ناامیدی کرده اید که مجبور شوید یک کوکی بگیرید؟

پس از دو مثال آخر ، فکر می کنم به راحتی می توان فهمید که این مثال چگونه است سر گرسنه درست مانند استرس ، وقتی احساسات برطرف نمی شوند ، می توانیم از طریق غذا از آنها رهایی یابیم.

یاد بگیرید که با علائم فیزیکی گرسنگی هماهنگ شوید

هدف در اینجا این است که واقعاً با نشانه های گرسنگی و حتی سیری خود هماهنگ شوید. برای آشنایی با علائم فیزیکی گرسنگی که به طور منظم تجربه می کنید. پس از انجام این کار ، می توانید آگاهانه با خیال راحت غذا بخورید.

در روش تغذیه آگاه ، اعضای ما ابزارها و منابعی را برای توسعه این توانایی در تنظیم سیگنال های گرسنگی بدن خود ارائه می دهند تا بتوانند با توجه به نیازهای منحصر به فرد خود در دانستن زمان غذا خوردن ، چه چیزی و چقدر غذا بخورند. آن زمان.

داشتن چنین مهارت مهمی!

دیدگاهتان را بنویسید