احساسات بزرگ مانع پذیرش بدن می شوند؟ ممکن است عزادار باشید


زمان خواندن: 6 دقایق

اگر غذای شهودی را بررسی کرده اید ، احتمالاً از نظر عقلی پذیرفته اید که رژیم ها کار نمی کنند. شما همچنین ممکن است از این ایده که دیگر مجبور نیستید از روال مجازات محدود کردن غذا ، کالری ، ماکرو ، و امتیازات استفاده کنید ، کمی تسکین پیدا کنید. با این وجود ، با توجه به همه این موارد ، ممکن است احساس کنید که زندگی شما وارونه شده است.

شاید بدانید که راه های بی شماری برای مراقبت از سلامتی شما وجود دارد که نیازی به کاهش وزن ندارند. شاید بدانید که بسیاری از افراد بدن خود را در هر اندازه و شکلی که در حال حاضر هستند ، قدردانی ، احترام یا حتی دوست می دارند. با این حال ممکن است در مورد کنار گذاشتن رژیم غذایی دچار تناقض شوید.

فرآیند یادگیری و تمرین غذا خوردن بصری می تواند باعث شود برخی از احساسات واقعاً بزرگ شروع به جوشیدن یا حتی برخورد با شما با نیروی سونامی کنند. یکی از این احساسات درد است.

بخشی از رهایی از رژیم غذایی و حرکت به سمت اندازه و اندازه بدن ، غصه خوردن برای چیزی است که پشت سر گذاشته اید. من از غلتک رژیم یویو صرف نظر نمی کنم. منظور من محرومیت از ممنوعیت برخی غذاها و احساس گناه در خوردن آن غذاها در هنگام “تقلب” در رژیم غذایی یا کنار گذاشتن کامل رژیم نیست. دردی که من در مورد آن صحبت می کنم همان چیزی است که شما احساس می کنید وقتی از خیال داشتن یک تیپ بدنی خاص دست می کشید – و زندگی ای که همیشه تصور می کردید با آن همراه می شود.

دست از خیال بردارید

شما می دانید فانتزی ، منظورم این است. در حالی که هر فرد امیدها و رویاهای خود را در مورد چگونگی پیشرفت زندگی خود دارد ، برخی از موضوعات رایج با تخیلات کاهش وزن وجود دارد:

  • اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت
  • دوستان بیشتری خواهید داشت
  • شما برای شرکای بالقوه عاشقانه مطلوب تر خواهید بود
  • شغل بهتری خواهید داشت … یا ترفیع
  • از خرید لباس های زیبا لذت بیشتری خواهید برد
  • شما از انرژی نامحدود و سلامت کامل برخوردار خواهید بود
  • شما سرانجام تمام کارهایی را که به تعویق انداخته اید انجام می دهید ، مانند پوشیدن بیکینی یا سفر به پاریس
  • شما قادر خواهید بود هر چه می خواهید بخورید … و کیلوگرم از دست رفته را دوباره به دست نیاورید

این فانتزی ها از هیچ جا به سراغ ما نمی آیند. آنها نه تنها از طریق تبلیغات برای برنامه ها و محصولات کاهش وزن ، بلکه از طریق جامعه ، به ویژه رسانه ها در اختیار ما قرار می گیرند. چند برنامه تلویزیونی و فیلم می بینید که در آن افراد در بدن بزرگتر از دوستان ، یک شریک بزرگ و یک زندگی موفق و موفق برخوردار باشند؟

حتی اگر از نظر تئوری شما پذیرش اندازه را بپذیرید ، این عادی است که هنوز احساسات دوگانه یا حتی منفی در مورد بدن خود داشته باشید.

من اخیراً با کار درمانگر ژان کورتنی آشنا شدم ، از جمله مقاله وی در سال 2008 ، “پذیرش اندازه به عنوان یک فرآیند غم و اندوه”. او می نویسد که چگونه وقتی زنان ایده کنترل اندازه و شکل بدن ما را کنار می گذارند ، ما با فقدان مواجه می شویم و تمام امید خود را برای فرار از تحقیر جامعه (و خودمان) نسبت به بدنهای ناقص از دست می دهیم. ما امید خود را برای به دست آوردن تمام پاداش هایی که با داشتن یک امتیاز ظریف به دست می آوریم ، از دست می دهیم. اگر بدن شما بزرگتر است و مشکلات مفصلی یا حرکتی دارید ، امید به از بین بردن این مشکلات را از دست می دهید (و به احتمال زیاد حداقل یک پزشک بهداشت “کاهش وزن” را به عنوان یک درمان ساده پیشنهاد کرده است).

او توضیح می دهد که چگونه فرایند پذیرش بدن پنج مرحله درد را منعکس می کند.

مراحل 1 و 2: انکار و عصبانیت

در مرحله انکار ، ممکن است قبول کنید که کاهش وزن برای اکثر مردم پایدار نیست. اما همچنان امیدوار باشید که شما یکی از نادرهای شاخدار هستید که می تواند وزن خود را کاهش داده و آن را برای همیشه از بین ببرد. اگر به اندازه کافی سخت کار کنید می توانید از طریق زیست شناسی موفق شوید. اگر بدن شما تمایل دارد به تلاش های کاهش وزن واکنش نشان دهد ، حتی اگر موقت باشد ، به احتمال زیاد هنوز این امید را دارید.

شما می توانید مبارزه برای کنترل بدن خود را با تلاش برای متقاعد کردن خود به حداقل برسانید که مبارزه با بدن خود به جای سرپیچی از استانداردهای بدن جامعه طبیعی است. به احتمال زیاد احساس جدا شدن یا جدا شدن از بدن خود را دارید. کورتنی این مثال را ارائه می دهد که بدانید دقیقاً چقدر کالری خورده اید اما در هر زمان نمی دانید که گرسنه هستید.

در مرحله عصبانیت ، ممکن است احساسات خود را به سمت داخل یا خارج هدایت کنید. اگر با پذیرش اندازه و فشارهای غیرواقعی جامعه برای لاغر بودن آشنا هستید ، خشم می تواند به فوبیای چربی منجر شود که احتمالاً در جهان مشاهده می کنید. اگر با ایده پذیرش اندازه آشنا نیستید ، ممکن است از خود عصبانی باشید زیرا هنوز نتوانسته اید وزن خود را کاهش دهید و آن را کنار بگذارید. این می تواند منجر به اتهام خود و رژیم اجباری در تلاش برای کنترل یا حتی تنبیه بدن شما شود.

مرحله 3: چانه زنی

اگر خود را به دلیل “شکست” در رژیم های غذایی سرزنش می کنید ، ممکن است بدن فعلی خود را نوعی تنبیه برای شکست خود تلقی کنید. شما می توانید با تجدید نظم و خود محرومیت ، شانس دیگری را برای “پیروزی” چانه بزنید. کورتنی می گوید چرخه شکست و چانه زنی می تواند سالها طول بکشد.

برخی از افرادی که از پذیرش اندازه مطلع هستند ، رژیم یویو را کنار می گذارند به خودی خود، اما آنها هنوز در نهایت بین توافقهای متضاد برای کنترل بدن خود (برای برآوردن آرمانهای جامعه) و رد آن آرمانها “معامله” می کنند. این معامله می تواند تلاش برای کوچک کردن و تغییر شکل بدن آنها باشد ، اما اکنون این کار را به نام “سلامتی” انجام دهید. جستجوی “سلامتی” می تواند دلالت های اخلاقی داشته باشد ، وقتی از ورزشگاه غافل می شوید یا چیزبرگر را روی سالاد خود می چینید ، همانقدر شرم آور و نفرت از خود دارید که کسی که به دلایل زیبایی رژیم گرفته است ، احساس می کند.

بنابراین چگونه می دانید که در حال مذاکره هستید نه اینکه بدن خود را با حرکات آرام و تغذیه ملایم تغذیه کنید؟ هنگامی که رفتارهای شما اجباری می شود و احساس محرومیت از خود را متمایز می کند. یا همانطور که کریستی هریسون ، مجری پادکست “Food Psych” و نویسنده “Anti-Diet” می گوید ، هنگامی که انتخاب های شما از مکانی برای کنترل خود ، و نه مراقبت از خود ، ناشی می شود. در نهایت ، این مرحله می تواند منجر به از بین رفتن میل به کنترل شود.

مراحل 4 و 5: افسردگی و پذیرش

کورتنی می گوید مرحله افسردگی می تواند منجر به دو نوع افسردگی شود: واکنشی و مقدماتی. افسردگی واکنشی شامل تفکر فاجعه بار است. اگر با پذیرش اندازه آشنا نیستید ، ممکن است باور داشته باشید که هرگز از مزایای یک زندگی “معمولی” لذت نخواهید برد ، هیچ وقت احساس جذابیت نخواهید کرد ، هیچ وقت فعال نخواهید بود ، یا هرگز شغلی و زندگی جنسی مطلوبی نخواهید داشت. به

اگر پذیرش اندازه را بپذیرید ، ممکن است بدانید که می توانید زندگی شخصی رضایت بخشی را در بدن بزرگتری داشته باشید ، اما احساس می کنید در نبرد سخت برای تغییر یک جامعه هراسی چاق شکست خورده اید. افسردگی مقدماتی این است که با این واقعیت کنار بیایید که وقتی در بدن چاق هستید زندگی در دنیای چرب هراسی آسان نیست.

وقتی به مرحله پذیرش می رسید ، با ظاهر و اندازه بدن خود احساس آرامش می کنید ، و دیگر اندازه خود را دلیلی برای عدم مشارکت در فعالیتهایی که دوست دارید یا می خواهید امتحان کنید ، نمی بینید. شما به گونه ای غذا می خورید و تمرین می کنید که برای شما طبیعی و رضایت بخش است ، نه به گونه ای که قصد دارد شما را به نوعی “تعمیر” کند. از آنجا که هنوز در جامعه ای زندگی می کنید که هراس چاق است و کاملاً از فرهنگ رژیم پیروی می کند ، شما هنوز با نظرات ، موقعیت ها یا اطلاعاتی روبرو خواهید شد که برای شما محرک به نظر می رسد ، اما نگران این موضوع نیستید.

به درد خود احترام بگذارید

وقتی مشتریانم را می بینم ، بیشتر مشتریان من بین چانه زنی و افسردگی قرار دارند. اگر آنها در مرحله انکار هستند ، وقتی به سمت عصبانیت حرکت می کنند ، عموماً این عصبانیت را به سمت جامعه هدایت می کنند تا به سوی خودشان.

من می دانم که ترک خیال داشتن کنترل مطلق بر ظاهر ، احساس و عملکرد بدن ما و داشتن یک زندگی عالی برای همراهی با آن چقدر دشوار است. من رها کردن فانتزی را تجربه کرده ام و می بینم که روند کار در مشتریانم پیش می رود. در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید:

  • تا آنجا که ممکن است بدانید که چرا وزن یک شاخص سلامت نیست.
  • لیستی از روش هایی که رژیم غذایی شما به شما آسیب زده است تهیه کنید. در صورت لزوم آن را مرور کنید.
  • تمرین مجدد بدن خود را با تکنیک هایی مانند تمرینات تنفسی ، اسکن بدن یا تمرینات ذهن آگاهی انجام دهید.
  • به یاد داشته باشید که تن دادن به فرهنگ رژیم غذایی است تقصیر تو نیستبه از جامعه عصبانی شوید نه خودتان. نوشتن “تقصیر تو نیست” را روی یک یادداشت پس از آن بنویسید و آن را در جایی که می بینید قرار دهید.
  • به خودتان یادآوری کنید که علم نشان می دهد نمی توانید به طور دائم وزن کم کنید … حتی اگر فکر می کنید این کار باعث می شود احساس بهتری داشته باشید.
  • آیا ایده هایی دارید که بتوان آنها را زیر سوال برد؟ به عنوان مثال ، آیا مواردی وجود دارد که مانع انجام آنها می شوید تا زمانی که در اندام کوچکتری قرار بگیرید؟ با این کار چه چیزی از دست می رود؟
  • با یک متخصص تغذیه یا درمانگر آگاه از بدن کار کنید تا متوجه شوید که چرا فکر می کنید با وزن سبک تر “احساس بهتری دارید” و از شرم بدن بهبود می یابید.
  • به خود اجازه دهید تا از رهایی خیال پردازی ظریف ایده آل ، غم خود را احساس کنید. اگر به سختی می توانید شفقت خود را نشان دهید ، راه هایی را برای افزایش شفقت خود بیابید.

کری دنت یک متخصص تغذیه متخصص تغذیه مستقر در شمال غربی اقیانوس آرام ، نویسنده مستقل ، مشاور شهودی غذا ، نویسنده و سخنران است. ابرقدرت های او عبارتند از: افشای اسطوره های تغذیه و رهایی زنان احساس بهتری نسبت به بدن خود داشته باشید و غذاهایی را انتخاب کنید که از لذت ، تغذیه و سلامتی پشتیبانی می کند.

این پست را چاپ کنید این پست را چاپ کنید

دیدگاهتان را بنویسید