استرس پتانسیل تقویت مغز شما را دارد! پژوهش


هر زمان که به استرس فکر می کنید، تمایل دارید آن را با منفی گرایی مرتبط کنید. اما کمی استرس برای مغز شما مفید است. شاید تعجب کنید که استرس چگونه به مغز شما کمک می کند.

استرس چگونه به روشی سالم به شما کمک می کند؟

دانشمندان دانشگاه جورجیا مطالعات مختلفی را انجام داده اند و گزارش داده اند که استرس متوسط ​​می تواند مغز شما را تقویت کند. تاب آوری ذهنی شما را افزایش می دهد و خطر ابتلا به اختلالات روانی را کاهش می دهد. وقتی تحت استرس متوسط ​​کار می کنید، مغز شما خطر افسردگی و سایر اختلالات روانی را کاهش می دهد. استرس مثبت نیز نامیده می شود “یوسترس” به مغز شما می آموزد که چگونه به استرس به روشی سالم پاسخ دهد.

استرس پتانسیل تقویت مغز شما را دارد

اساف اوشری، نویسنده اصلی این مطالعه، در یک خبر دانشگاهی گفت که وقتی مقدار کمی از استرس را مهار می‌کنید، مغز شما با مکانیسم‌های مقابله‌ای مواجه می‌شود. این به نوبه خود باعث سازماندهی بیشتر و بهبود کارایی شما می شود. Eustress شما را بازده بیشتر می کند.

زمانی را تصور کنید که برای امتحان یا مصاحبه در شرکت مورد نظر خود آماده می شدید. در این مدت شما احساس استرس خواهید کرد. اما این استرس شما را بازده بیشتری می کند. استرس باعث می‌شود سخت‌تر مطالعه کنید، بیشتر تحقیق کنید و در امتحانات یا مصاحبه‌هایتان 100% تلاش کنید. این شکل از استرس راه را برای رشد شخصی شما هموار می کند.

برای بررسی بیشتر اینکه آیا استرس واقعاً شما را برای آینده آماده می‌کند، مطالعه‌ای توسط Human Connectome Project انجام شد. این پروژه توسط موسسه ملی بهداشت برای تمرکز بر عملکرد مغز انسان تامین شده است. یک پرسشنامه به 1200 بزرگسال داده شد. هر پرسشنامه این پتانسیل را داشت که فرد را کمی تحت فشار قرار دهد. در پایان مطالعه، مهارت‌های عصبی-شناختی شرکت‌کنندگان با آزمایش دامنه توجه، توانایی شرکت‌کنندگان در سرکوب پاسخ‌های خودکار هنگام ارائه محرک‌های بصری، انعطاف‌پذیری شناختی آن‌ها در انجام چند کار، و حافظه، سرعت پردازش و حافظه آنها مورد بررسی قرار گرفت. دنباله ها

اطلاعات بیشتر از PowdersvillePost:

👉چگونه موهای خود را رشد دهیم – از غده تیروئید تا استرس؟

👉تغییرات پویا مغز ناشی از استرس شدید است

محققان پاسخ ها را برای درک احساسات مختلفی که شرکت کنندگان تجربه می کردند مانند اضطراب، پرخاشگری، توجه و مشکلات عاطفی مقایسه کردند.

این مطالعه نتیجه می گیرد که سطوح پایین تا متوسط ​​استرس می تواند از نظر روانی مفید باشد و همچنین علائم سلامت روان را کاهش دهد.

پاسخ جنگ یا گریز که در مواقع استرس تجربه می کنید به فعال شدن مغز شما کمک می کند، اجازه می دهد سریعتر فکر کنید و برای محافظت از شما طراحی شده است. وقتی با سطوح پایین هورمون استرس سازگار باشید، از شما در برابر عفونت ها محافظت می کند. استرس متوسط ​​سیستم ایمنی شما را تقویت کرده و از شما در برابر بیماری محافظت می کند.

هر زمان که بدن شما احساس خطر کند، مغز شما از طریق هیپوتالاموس شروع به واکنش می کند. سیگنال هایی را به غدد فوق کلیوی می فرستد و هورمون های فراوانی را آزاد می کند. این هورمون ها شما را برای رویارویی با خطر آماده و تقویت می کنند و شانس بقای شما را افزایش می دهند.

توانایی تحمل استرس بسته به سن، استعداد ژنتیکی و چندین عامل دیگر بسیار متفاوت خواهد بود.

تعیین میزان استرسی که می توانید تحمل کنید بسیار مهم است. سطح بالای استرس برای سلامت جسمی و روانی مضر است. استرس پس از یک سطح خاص سمی می شود، بنابراین مهم است که تعیین کنید چقدر استرس را می توانید تحمل کنید. هنگامی که استرس سمی می شود، پیامدهای روانی و تأثیر منفی بر سیستم ایمنی و عملکرد مغز دارد. پریشانی می تواند باعث بی خوابی، افزایش وزن و افزایش فشار خون شود.

استرس یک فرآیند بیولوژیکی است و کلید مقابله با استرس، تشخیص استرس خوب از استرس بد است. استرس لزوما چیز بدی نیست. استرس از فردی به فرد دیگر متفاوت است. این ایده آل است که تعیین کنید چه چیزی باعث Eustress شما می شود و چه چیزی باعث ناراحتی شما می شود. زمانی که استرس مزمن نباشد، می تواند به زندگی شما افزوده شود.

منابع:

👉کلینیک کلیولند (2022)استرس و سلامتی شما(در دسترس آنلاین):

https://my.clevelandclinic.org/health/articles/11874-stress

👉Webmd (2005-2022)فشار(موجود به صورت آنلاین): https://www.webmd.com/balance/stress-management/what-is-stress

پست های اخیر نیکی آتکیسون (همه را ببین)







دیدگاهتان را بنویسید