اصطلاحات مختلف رژیم غذایی واقعاً به چه معناست –


جنبش گیاهی همچنان طرفداران فداکار خود را به دست می آورد ، اما این رویکرد برای غذا خوردن برای همه یکسان به نظر نمی رسد. یک سوال رایج این است که چه چیزی این رژیم ها را متمایز می کند: وگان در مقابل. گیاهی در مقابل عمدتا گیاهی در اینجا برخی از انواع رژیم های گیاهی رایج و منظور آنها چیست.

یکی از موارد مورد علاقه من در مورد رژیم های گیاهی این است که می توان آنها را طوری طراحی کرد که کاملا مناسب شما باشد. در حالی که سایر رژیم های عمدی می توانند سختگیرانه باشند ، بسیاری از مردم رژیم های گیاهی را کاملاً برای خود تهیه می کنند.

خوردن گیاهان بیشتر یک حقیقت جهانی در مورد چگونگی تغذیه بهتر بدن برای سلامت مطلوب است. جزئیات ظاهر آن بستگی به شما دارد.

وگان در مقابل رژیم های گیاهی + انواع دیگر رژیم های غنی از گیاه

خوردن گیاهان بیشتر و خوردن محصولات حیوانی کمتر نکات مثبت زیادی دارد. گیاهان نه تنها از سلامت فوق العاده ای برخوردارند ، بلکه مزایای زیست محیطی و اخلاقی را نیز به همراه دارند که باعث می شود بسیاری از مردم این روش غذا خوردن را انتخاب کنند.

رژیم غذایی گیاهی شما چگونه باید باشد؟ در زیر انواع رایج رژیم های گیاهی – گیاهخواری در مقابل را مورد بحث قرار می دهیم. سبزی در مقابل گیاهخوار و دیگران – و منظور آنها چیست.

بر پایه گیاهان

این در واقع یک اصطلاح کلی است و می تواند برای تفسیر باز باشد. گفتن اینکه رژیم غذایی گیاهی دارید می تواند به معنای بسیاری از اصطلاحات دیگری باشد که در زیر در مورد آنها صحبت خواهم کرد.

با این وجود ، رژیم غذایی گیاهی بیشتر بر اساس غذاهای گیاهی – میوه ، سبزیجات ، غلات کامل ، آجیل ، دانه ها و حبوبات (لوبیا ، نخود ، عدس) – و محصولات ساخته شده از آنها است.

برخی از افرادی که رژیم گیاهی دارند ممکن است شامل مقدار کمی از ترکیبات حیوانی و غذاهای بسته بندی شده باشند ، در حالی که دیگران ممکن است از این موارد اجتناب کنند.

عمدتا گیاهی

این الگوی غذایی است که خانواده من از آن پیروی می کنند. این جایی است که من اغلب به دیگران توصیه می کنم هنگام تلاش برای ایجاد انتقال گیاهی شروع کنند.

یک رژیم غذایی غالباً گیاهی بر اساس غذاهای گیاهی کامل است ، اما اجازه می دهد گاهی اوقات منشاء حیوانی داشته باشد. به عنوان مثال ، در حالی که بیشتر اوقات غذاهای گیاهی می خورم ، گاهی تخم مرغ یا برخی محصولات لبنی را در رژیم غذایی خود قرار می دهم.

تمرین رژیم غذایی غالباً گیاهی باعث می شود که خانواده من انعطاف پذیری لازم را داشته باشند تا بهترین حالت خود را احساس کنند و به پایدارترین شکل برای ما غذا بخورند.

گیاهخوار

رژیم گیاهخواری محصولات حیوانی و ترکیبات با منشاء حیوانی را حذف می کند.

به طور رسمی توسط انجمن وگان به شرح زیر تعریف شده است:

«… فلسفه و شیوه ای از زندگی که سعی می کند تا آنجا که ممکن و امکان پذیر است ، هر گونه سوءاستفاده و ظلم نسبت به حیوانات برای غذا ، پوشاک یا هر هدف دیگر را محروم کند. و در نتیجه توسعه و استفاده از جایگزینهای بدون حیوان را به نفع حیوانات ، انسانها و محیط زیست ترویج می دهد. از نظر رژیم غذایی ، این نشان می دهد که تمام محصولات به طور کامل یا بخشی از حیوانات را رها می کنید ».

همانطور که احتمالاً حدس زده اید ، گیاهخواری معمولاً از صفحه خارج می شود. این همیشه ویژگی سایر انواع رژیم غذایی گیاهی نیست.

این بدان معناست که اکثر افرادی که رژیم گیاهی را دنبال می کنند ، ملاحظات اخلاقی مشابهی را در زمینه های دیگر نیز اعمال می کنند. به عنوان مثال ، اجتناب از اقلام مصرفی (مانند لوازم آرایشی ، محصولات مراقبت شخصی و لباس) که حاوی مواد با منشاء حیوانی هستند یا روی حیوانات آزمایش شده اند.

غذاهای کامل ، گیاهی

در حالی که رژیم گیاهی به معنای خوردن بیشتر (یا همه) گیاهان است ، این بدان معنا نیست که همیشه از سالم ترین غذاها تشکیل شده است.

امروزه گزینه های فراوان غذاهای گیاهی را می توان هم به عنوان یک نعمت و هم به عنوان یک نفرین تلقی کرد.

پذیرش رژیم گیاهی هرگز آسان نبوده است ، به خصوص اگر بدنبال جایگزین های گیاهی برای غذاهای محبوب مانند هات داگ ، همبرگر و بستنی هستید. اما این نوع محصولات دقیقا به اندازه غذاهای گیاهی سالم نیستند.

رژیم غذایی مبتنی بر غذاهای کامل و گیاهی بر انتخاب غذاهایی که در طبیعی ترین شکل خود هستند تأکید می کند. این به معنای به حداقل رساندن یا اجتناب از غذاهای بسته بندی شده و نسخه های گیاهی فوق الذکر از محصولات سنتی دامی است. در عوض ، غذاها را با استفاده از میوه ها و سبزیجات کامل ، حبوبات (لوبیا ، نخود ، عدس) ، آجیل ، دانه ها و غلات کامل تهیه می کنید.

برخی از افرادی که از رژیم غذایی کامل پیروی می کنند از روغن و همچنین افزودن نمک و شکر اجتناب می کنند.

گیاه خواری

رژیم گیاهخواری بر غذاهای گیاهی تأکید دارد ، اما شامل تخم مرغ و / یا محصولات لبنی نیز می شود. شامل گوشت ، ماهی و طیور نمی شود.

به طور دقیق تر ، یک گیاهخوار لاکتوئی گیاه و محصولات لبنی می خورد ، یک گیاهخوار تخم مرغ گیاهان و تخم مرغ می خورد ، و یک گیاه خوار لاکتووو گیاهان ، تخم مرغ و محصولات لبنی را می خورد.

پسکاتاری

رژیم pescatarian یک رژیم گیاهی است که شامل ماهی و غذاهای دریایی است. این می تواند شامل تخم مرغ و / یا محصولات لبنی باشد ، اما هنوز گوشت و مرغ را حذف می کند.

گاهی اوقات در ادبیات علمی ، رژیم غذایی pescatarian را رژیم هلو-گیاه خواری می نامند.

قابل انعطاف

نام این رژیم نشان می دهد که این یک روش گیاهی انعطاف پذیر برای خوردن است.

مفهوم اصلی این است که عمدتا میوه ، سبزیجات ، غلات کامل و حبوبات بخورید ، بر پروتئین های گیاهی تأکید کنید و قند و غذاهای فرآوری شده را محدود کنید ، اما در صورت تمایل از گوشت و محصولات حیوانی استفاده کنید.

چوب

رژیم غذایی پگان غذاهای گیاهی کامل را که حداقل فرآوری شده اند ، با هدف کاهش التهاب ، تثبیت قند خون و خوردن بهترین غذاها برای سلامت کلی ، برجسته می کند.

تصور می شود که ترکیبی از الگوهای رژیم غذایی سرخپوشان و وگان ، شامل مقادیر کمی پروتئین حیوانی مسئول است. از محصولات لبنی ، غلات ، روغن و قندهای اضافی خودداری کنید و بر میوه های با GI پایین و سبزیجات غیر نشاسته ای تأکید کنید.

اگر به نظر می رسد ممکن است گیج کننده باشد ، دلیلش این است. این رژیم قوانین زیادی دارد. به عنوان مثال ، می توانید آجیل بخورید ، اما نه بادام زمینی ، و باید از حبوبات اجتناب کنید ، اما می توانید مقدار کمی عدس داشته باشید.

این کاملاً محدود کننده است و فاقد شواهد علمی برای تأیید بسیاری از ادعاهای سلامتی آن است.

سوخت گیری از یخچال و فریزر فروشگاه مواد غذایی ALDI

کدام رژیم غذایی گیاهی برای شما مناسب است؟

در پایان روز ، توصیه من یکسان است: غذاهای گیاهی بیشتر و محصولات حیوانی کمتری بخورید. دقیقاً به نظر شما بستگی دارد. من شما را تشویق می کنم که به گونه ای غذا بخورید که لذت بخش ، مغذی و قابل نگهداری باشد و محدود کننده نباشد.

در مورد فواید رژیم غذایی گیاهی ، مخصوصاً آنهایی که بر غذاهای کامل کامل فرآوری شده تأکید دارند ، علم کاملی وجود دارد. نحوه انتخاب شما برای انتخاب رژیم غذایی گیاهی بستگی به این دارد که با اهداف و شیوه زندگی شما بیشتر مطابقت داشته باشد.

به یاد داشته باشید ، این رژیم غذایی گیاهی شما است و می تواند در هر زمان که شما مناسب می دانید تغییر کند.

وزن: آیا تا به حال به تفاوت بین گیاهخواری و سبزیجات فکر کرده اید؟ کدام یک از انواع رژیم های گیاهی بالا رویکرد شما را بهتر توصیف می کند؟

برای راهنمایی بیشتر در مورد اینکه چگونه تغذیه گیاهی برای شما مفید است ، این پست های دیگر را بررسی کنید:

– ویتنی

اگر از این پست الهام گرفته اید ، مطمئناً برای گرفتن عکس و تاگا #WITSKITCH عکس بگیرید – دوست دارم ببینم!

دیدگاهتان را بنویسید