این 10 ماده غذایی می توانند به شما در رفع گرفتگی عروق کمک کنند


مواد غذایی برای از بین بردن عروق مسدود شده

هنگامی که زمانهای بی سابقه ای ظاهر می شود ، مانند کروناویروس بدنام ، تنها کاری که باید انجام دهیم این است که در خانه ایمن بمانیم. ممکن است در ابتدا قابل کنترل به نظر برسد ، اما در دراز مدت شروع به آزاردهنده می کند. مردم به سبک زندگی راحتی روی می آورند که مشخصه آن برنامه های تلویزیونی بیش از حد است و در حین انجام آن از غذای مورد علاقه خود لذت می برند. این روال نه تنها برای سلامت جسمی ما مضر است ، بلکه بر تفکر ذهنی ما نیز تأثیر می گذارد.

طبق یک مطالعه موردی از ایتالیا ، ویروس کرونا بر سیستم قلبی عروقی ، یعنی قلب و ماهیچه های قلبی تأثیر می گذارد. و این امر در مورد بزرگسالان سالم پس از پایان مرحله حاد عفونی ویروس نیز صدق می کند. با این حال ، ضروری است که با رعایت رژیم غذایی تمیز از سلامت قلب خود مراقبت کنید.

هیچ چیز پیچیده ای در تمیز خوردن وجود ندارد. در عوض ، این یک شیوه زندگی است که در آن ترکیب غذاهای کامل ، غذاهای گیاهی و کاهش اقلام فرآوری شده و شیرین وجود دارد.

شریان ها رگ هایی هستند که وظیفه انتقال خون اکسیژن دار از قلب به بافت های مختلف را بر عهده دارند. شرایطی وجود دارد که تجمع پلاک یا مواد چرب در داخل آن عروق از جریان خون جلوگیری می کند. این می تواند منجر به بی شمار مشکلات بعدی مانند سکته مغزی یا حمله قلبی شود. بنابراین ، جلوگیری از این انسداد با سالم نگه داشتن عروق ضروری است

غذاهای زیر برای قلب مفید هستند و شریان های تمیز را تضمین می کنند:

آووکادو

آووکادو هدیه ای از طبیعت به بشریت است. با کنترل کلسترول خوب ، کلسترول بد را کاهش می دهد که به شریان های شفاف کمک می کند. آنها غنی از پتاسیم و ویتامین E هستند که به کاهش سطح فشار خون کمک می کند.

روشهای مختلفی برای گنجاندن آووکادو در رژیم غذایی وجود دارد. می توانید آن را در سالاد خود تکمیل کنید ، از آن به عنوان ساندویچ استفاده کنید یا آن را در اسموتی مورد علاقه خود قرار دهید!

مارچوبه

مارچوبه به دلیل خواص ضد التهابی در عروق قلب شناخته شده است. فشار خون را کاهش داده و مانع تشکیل لخته در عروق می شود. این باعث تشکیل گلوتاتیون می شود ، که یک آنتی اکسیدان است و با هرگونه التهاب موجود مقابله می کند و از شریان ها در برابر آسیب محافظت می کند.

سایر اجزای مفید شامل آلفا لینولئیک اسید و اسید فولیک است که از جامد شدن مواد چرب در داخل عروق جلوگیری می کند. بخارپز ، کبابی یا می توانید آن را در سالاد میل کنید.

کلم بروکلی

کلم بروکلی سرشار از ویتامین K است که از کلسیفیک شدن عروق جلوگیری می کند. سرشار از فیبر است که باعث جلوگیری از اکسیداسیون کلسترول می شود و فشار خون را کاهش داده و استرس را از بین می برد.

گنجاندن سبزیجات کافی در رژیم غذایی ما ضروری است ، بنابراین توصیه می شود که حداقل دو تا سه وعده کلم بروکلی در هفته مصرف کنیم. کلم بروکلی ، مانند مارچوبه ، می تواند کباب شده ، بو داده یا بخارپز شود.

بادام زمینی

وقتی صحبت از توصیف غذاهای مفید برای قلب می شود ، آجیل همیشه ضروری است. بادام ، گردو و انواع دیگر آجیل برای حفظ سلامت رگ های خونی ما کلید محسوب می شوند. بادام چربی های تک اشباع نشده ، غنی شده با ویتامین E ، پروتئین و منیزیم است که اجازه تجمع پلاک در عروق را نمی دهد. گردو حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که با حفظ کلسترول خوب در مقادیر مطلوب ، کلسترول بد خون را کنترل می کند.

یک وعده ایده آل یک مشت گردو است که سه تا پنج بار در هفته مصرف می شود. همچنین می توانید آن را روی سالاد بپاشید.

زردچوبه

زردچوبه یکی از ادویه هایی است که به اکثر غذاهای خوش طعم ما راه پیدا می کند.

ضد التهاب است ، بنابراین از تجمع پلاک در عروق جلوگیری می کند. همچنین به عنوان محافظتی در برابر سخت شدن دیواره های شریانی عمل می کند. زردچوبه دارای ویتامین B6 است که سطح هموسیستئین را تحت کنترل نگه می دارد ، که در غیر این صورت می تواند برای دیواره عروق مضر باشد.

روشهای توصیه شده برای مصرف زردچوبه در یک لیوان شیر گرم ، در وعده های غذایی یا تهیه چای زردچوبه است.

اسفناج

اسفناج ، یک سبزی برگ سبز غنی از مواد معدنی و مواد مغذی است که برای سلامت قلب شما مفید است. حاوی پتاسیم ، فیبر و فولات است که اجازه تجمع در داخل عروق را نمی دهد. اسفناج ، مانند زردچوبه ، هموسیستئین را در مقادیر سالم برای حفظ تعادل نگه می دارد.

اسفناج را می توان به روشهای هیجان انگیز به رژیم غذایی خود اضافه کرد. می توانید آن را در املت ، سالاد یا حتی اسموتی خود قرار دهید.

انار

انار حاوی موادی به نام فیتوشیمیایی است که در برابر هرگونه انسداد در رگ ها به عنوان رقیق کننده خون عمل می کند. همچنین دارای آنتی اکسیدان های مختلفی است که جریان خون را در داخل رگ ها با کمک اکسید نیتریک حفظ می کند ، که شریان ها را تمیز نگه می دارد.

توصیه می شود انار را به تنهایی و بدون مواد نگهدارنده اضافه بنوشید.

ماهی چرب

وقتی نوبت به ماهی های روغنی می رسد ، چه ماهی قزل آلا باشد ، ماهی شاه ماهی ، ماهی تن یا هر گونه دیگری ، همه آنها دارای چربی های خوب و پاک کننده عروق هستند. دارای اسیدهای چرب امگا 3 است که کلسترول خوب را افزایش می دهد و کلسترول بد را کاهش می دهد و سپس با هرگونه التهاب و لخته شدن در عروق مقابله می کند.

کارشناسان مصرف ماهی را حداقل دو بار در هفته توصیه می کنند. بسته به سلیقه شما می توانید آن را پخته یا کبابی کنید.

غلات کامل

غلات سبوس دار سرشار از فیبر هستند که به کلسترول LDL ناخواسته متصل شده و آن را از بدن دفع می کند. آنها سرشار از منیزیم هستند که به حفظ فشار خون مطلوب کمک می کند و رگ ها را باز و شفاف نگه می دارد.

توصیه می شود حداقل پنج تا شش وعده غلات کامل ، ماکارونی گندم کامل ، نان گندم کامل ، بلغور جو دوسر ، جو و غیره مصرف کنید.

هندوانه

هندوانه انتخاب تابستانی همه است ، به ویژه برای طیف گسترده ای از مزایایی که می تواند ارائه دهد. حاوی اسید آمینه L-citrulline است که باعث تشکیل نیتریک اکسید می شود که التهاب و فشار خون را کاهش می دهد. همچنین برای کاهش چربی شکم و تغییر چربی خون ایده آل است.

می توان آن را به تنهایی مصرف کرد یا به عنوان یک نوشیدنی گوارا در یک آب میوه مخلوط کرد.

افکار نهایی

هرگز برای اصلاح عادات غذایی و بازگشت به شیوه زندگی سالم دیر نیست ، که به رفاه شما کمک می کند. با رعایت این نکات ، می توانید تغییرات اساسی در سلامت کلی خود ایجاد کنید و قلب خود را از هرگونه بیماری در امان نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید