بارداری گیاهی: پرسش و پاسخ با متخصص تغذیه مایا باخ – امی لونگارد



مایا: مادرم که از 18 سالگی گیاه خوار بود ، من و خواهرم را در خانواده ای عمدتا گیاه خوار پرورش داد. بعد از دانشگاه ، زمانی که در استرالیا زندگی می کردم ، تصمیم گرفتم که خوردن تمام گوشت را متوقف کنم. من اخبار مربوط به صادرات گاو زنده از استرالیا به آسیای جنوب شرقی را دیدم و این مرا به شدت متزلزل کرد. من همیشه به تغذیه علاقه مند بودم ، اما به دنبال این نبودم که به طور کامل آن را دنبال کنم تا اینکه متوجه شدم آنچه می خوریم بر سلامتی ما و رفاه دیگران تأثیر می گذارد. من کارم را رها کردم ، به کالیفرنیا بازگشتم و با تأکید بر رژیم درمانی ، مدرک کارشناسی ارشد بهداشت عمومی را از دانشگاه لوما لیندا دریافت کردم. به سرعت در سال 2020 ، خواهرم اعلام کرد که منتظر اولین فرزند خود است. و حتی اگر او به عنوان گیاهخوار شناخته نمی شود ، من شگفت زده شدم که متوجه شدم همه توصیه های تغذیه قبل از تولد بر مصرف محصولات حیوانی متکی بوده است. به عنوان یک گیاهخوار علاقه مند به سلامت زنان ، منطقی بود که روش خصوصی خود را از تغذیه عمومی به تغذیه قبل از تولد تغییر دهم ، به ویژه برای کمک به زنانی که نمی خواهند محصولات حیوانی بخورند در مورد داشتن یک بارداری سالم احساس اطمینان کنند. و ما اینجا هستیم!

پاسخ: من تقریباً 10 سال است که گیاهخوار هستم و در تمام دوران بارداری خود کاملاً گیاهخوار بودم ، اما وقتی باردار بودم برخی از من پرسیدند که آیا برای جلوگیری از کمبود کولین تخم مرغ می خورم؟ اگرچه هیچ وقت هوس یا حتی به افزودن تخم مرغ به رژیم غذایی خود فکر نکرده ام ، اما این سوال مرا به فکر فرو برد. کولین در بارداری برای چه مواردی استفاده می شود و چگونه می توانیم آن را در رژیم گیاهخواری دریافت کنیم؟

M: این یک سوال بزرگ است و موضوعی است که بسیاری از مشتریان من نگران آن هستند. اگرچه کولین از رشد مغز جنین حمایت می کند ، اما اطلاعات کافی نداریم تا با اطمینان بالایی از میزان کولین موجود در غذاهای گیاهی مطلع شویم. از ماماهایی که با آنها صحبت کردم ، کولین به طور منظم مکمل نمی شود و آزمایش خون برای آشکار کردن سطوح آن در بدن ارائه نمی شود. با توجه به موسسه ملی بهداشت (NIH) ، کمبود واقعی کولین در ایالات متحده در واقع بسیار نادر است. اگرچه ناشناخته های زیادی در مورد کولین وجود دارد ، ما می دانیم که بدن شما مقداری کولین تولید می کند و برخی از غذاهای گیاهی دارای کولین بیشتری از جمله ادامام ، لوبیا ، کینوا ، برخی شیرهای غنی شده بدون لبنیات و کره بادام زمینی هستند. توصیه من؟ بر غذاهای گیاهی که به طور طبیعی غنی از کولین هستند تمرکز کنید ، قبل از تولد که شامل کولین در فرمولاسیون آن است ، مصرف کنید و در صورت شک و تردید با پزشک خود مشورت کنید.

پاسخ: افزایش پروتئین رژیم غذایی در دوران بارداری ، صرف نظر از اینکه آیا فرد گیاهخواری است یا نه ، می تواند مفید باشد. آیا توصیه ای دارید که چگونه مادران گیاهخوار می توانند مصرف پروتئین خود را افزایش دهند؟ و به نظر شما آیا افزودن پودر پروتئین به مخلوط می تواند مفید باشد؟

م: بله! پروتئین می تواند یک مبارزه به نظر برسد. برای کمک به کاهش “آیا پروتئین کافی دریافت می کنم؟” نگرانی ها ، یکی از مواردی که من مشتریان خود را تشویق می کنم این است که چند روز غذاهایی را که می خورند پیگیری کنند. لازم نیست برای همیشه باشد ، اما یک مرور کلی از مواد مغذی مانند پروتئین ها را ارائه می دهد که می توانیم از طریق غذا و / یا مکمل با آنها کنار بیاییم.

نکاتی برای افزایش پروتئین عبارتند از:

  • از پاستای حاوی گندم به پاستای عدس یا نخود تبدیل کنید

  • روی سبزیجات یا توفو مخلوط مخمر تغذیه ای بپاشید

  • به جای برنج از کینوا استفاده کنید

  • به جای شیر بادام یا جو دوسر ، شیر سویا ، نخود فرنگی یا نخود فرنگی انتخاب کنید

  • از توفوی سفت به توفو سفت دیگر بروید

  • میان وعده با ادامام برشته و بادام

  • افزودن دانه های چیا به نان تست ، بلغور جو دوسر یا محصولات پخته شده – این مورد مورد علاقه من است!

پودرهای پروتئینی می توانند راهی عالی برای دستیابی به پروتئین بارداری شما باشند ، به ویژه برای مشتریانی که با تهوع دست و پنجه نرم می کنند و به سختی می توانند از هر چیزی جلوگیری کنند. اگر در حال حرکت هستید و می خواهید مطمئن شوید که یک پروتئین آسان در دست دارید ، می توانند مفید باشند.

پاسخ: هنگامی که باردار بودم ، از یک دوره بارداری با کیفیت خوب ، ویتامین D (از آنجا که در کانادا زندگی می کنم) و یک مکمل گیاهی امگا 3 استفاده کردم. آیا به نظر شما کافی است؟ آیا مکمل های دیگری وجود دارد که به مشتریان خود توصیه می کنید؟

M: قبل از شروع هرگونه مکمل ، من همیشه توصیه می کنم ابتدا با پزشک خود صحبت کنید و آزمایش خون بدهید. این به شما کمک می کند تا “نقشه راه مکمل” برای مواد مغذی مورد نیاز خود در دوران بارداری تهیه کنید. کیفیت خوب دوران بارداری ضروری است!

پاسخ: اگر مردم علاقه مند هستند از شما بیشتر بیاموزند ، کجا می توانند شما را پیدا کنند؟

M: می توانید مرا در اینستاگرام @ vegan.prenatal.nutrition پیدا کنید – با خیال راحت به من DM ارسال کنید و سلام کنید! در حال حاضر ، من یک برنامه کوچ گروهی کوچینگ را برای زنان گیاهخواری که قصد بارداری دارند یا در حال حاضر انتظار دارند ارائه می کنم. این یک راه عالی برای برقراری ارتباط ، دریافت حمایت و ایجاد اعتماد به نفس در تصمیم شما برای بارداری وگان است. تو تنها نیستی!

و این مصاحبه من با مایا را به پایان می رساند! امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید بوده باشد و برای ارتباط با او در دنیای آنلاین مدتی طول خواهد کشید زیرا اطلاعات او برای آموزش و گفتگو در مورد بارداری های گیاهخوار فوق العاده ارزشمند است. اگر در مورد مایا س questionsالی دارید ، آنها را در نظرات زیر بنویسید یا مستقیماً با مایا تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید