با خوردن غذای مناسب درد پریود خود را کاهش دهید!


با تغذیه درد قاعدگی را کاهش دهید

قاعدگی یک مشکل ماهانه برای زنان است. اگرچه پریودهای به موقع نشانه سلامتی تلقی می شوند ، اما 3-5 روز دویدن می تواند ناراحتی و درد زیادی ایجاد کند.

گاهی اوقات درد می تواند به سطوح تقریباً غیرقابل تحملی برسد که مانع از زندگی عادی زنان می شود. اما خبر خوب این است که چند راه ساده و بدون دردسر برای مقابله با درد قاعدگی وجود دارد.

این شامل رژیم غذایی سالم است. غذاهای متعددی وجود دارند که می توانند به کاهش درد قاعدگی و ناراحتی های مرتبط با آن کمک کرده و پریود بعدی شما را به تجربه ای کمتر دردناک تبدیل کنند. در اینجا لیستی از 7 مورد از آنها وجود دارد.

محصولات غذایی برای کاهش درد قاعدگی

زردچوبه

زردچوبه یک ادویه رایج است که دارای خواص دارویی است. نشان داده شده است که زردچوبه التهاب را در بدن کاهش می دهد و بنابراین در کاهش درد و ناراحتی قاعدگی نقش دارد.


بیشتر بدانید: آیا زردچوبه برای پوست مفید است؟

بعد از ظهر

جو دوسر یک گزینه عالی برای صبحانه است زیرا به راحتی آماده می شود و بسیار مغذی است. آنها سرشار از فیبر هستند ، بنابراین شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارند و نیازی به خوردن میان وعده قبل از وعده غذایی بزرگ بعدی خود برطرف نمی کنند.

جو دوسر منبع خوبی از روی و منیزیم است که رگ های خونی را آرام می کند. این ماده به کاهش ماده شیمیایی سروتونین در مغز کمک می کند که سلامت روانی مثبت را افزایش می دهد.

اگر می خواهید برای کاهش درد قاعدگی چیزی بخورید ، یک جو دوسر ، بلغور جو دوسر یا حتی یک بلغور جو دوسر یا بلغور جو دوسر یک شبه با توپ های توت سخاوتمندانه باید این ترفند را انجام دهد.


از فواید جو دوسر چه می دانید؟

زنجبیل

زنجبیل یک ماده رایج است که در خانواده های هندی در آشپزی آنها یافت می شود. زنجبیل به طور طبیعی دارای خواص ضد التهابی است که می تواند با موفقیت به هر گونه درد عضلانی مرتبط با نقرس پایان دهد.

بر اساس مطالعه انجام شده در مجله پزشکی مادر ، جنین و نوزاد در سال 2018 ، زنجبیل احساس تهوع و استفراغ را کاهش می دهد.

این که آیا می خواهید بعد از ناهار یا شام از زنجبیل یا آب نبات متبلور لذت ببرید یا می خواهید ذهن و بدن خود را با یک چای داغ زنجبیل آرام کنید ، زنجبیل یکی از مواردی است که نه تنها درد قاعدگی را کاهش می دهد ، بلکه به شما احساس طراوت می دهد.


زنجبیل و خواص دارویی و درمانی فراوان و شگفت انگیز آن

چای بابونه

اگر به این فکر می کنید که چگونه می توانید از دردهای قاعدگی خلاص شوید ، بابونه سریع یکی دیگر از غذاهایی است که دارای خواص ضد التهابی است.

بابونه بیشتر یک نوشیدنی است تا یک غذا ، تهیه آن آسان است و با آرامش سیستم عصبی و همچنین تسکین خلق و خو ، به رفع اسپاسم عضلانی کمک می کند.


8 فایده چای بابونه را بشناسید

شکلات تلخ

بر اساس مطالعه ای در مجله پرستاری و مامایی ایران ، منیزیم علائم شدید PMS را کاهش می دهد.

عاشقان شکلات خوشحال خواهند شد بدانند که شکلات تلخ نه تنها یک میان وعده سالم است ، بلکه به عنوان غذایی که به کاهش علائم مربوط به پریود کمک می کند نیز توصیه می شود.


7 ویژگی منحصر به فرد شکلات تلخ سالم

ویتامین C.

غذاهای غنی شده با ویتامین C قطعاً در بالای لیست غذاهایی هستند که به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کنند.

در طول چرخه قاعدگی ، شما در نهایت مقدار قابل توجهی از گلبول های قرمز را از دست می دهید که بدن شما می تواند بازیابی کند.

بنابراین ، دوز روزانه ویتامین C مانند لیمو و پرتقال می تواند برای بدن برای جذب بهتر آهن از غذاهایی که در دوران قاعدگی (به ویژه 3 تا 5 روز در ماه) مصرف می شود ، بسیار مفید باشد.

لیموترش حاوی فیبر است که به درمان اسپاسم ماهیچه ها کمک می کند و پرتقال حاوی پتاسیم و منیزیم و همچنین ویتامین C بیشتر از لیمو است که در تسکین دردهای قاعدگی بسیار موثر است.

کشمش خیس شده و بریده شده است

عادت به مصرف کشمش خیس شده در شب و نوشیدن آب قزلار ، یعنی چند تکه زعفران خیس شده در یک لیوان آب در شب ، باعث کاهش دردهای قاعدگی و همچنین نوسانات خلقی و تورم می شود.

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد

در حالی که ما اغلب بر آنچه باید در دوران قاعدگی انجام دهیم یا بخوریم تمرکز می کنیم ، اما اغلب از چه غذاهایی غافل می شویم و قطعاً باید از آنها اجتناب کنیم؟ در اینجا برخی از غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید تا احساس سلامتی و شادی کنید ، ذکر شده است.

غذای کنسرو شده

غذاهای کنسروی غنی از مواد نگهدارنده و نمک ، نفخ را بدتر می کند.

قهوه

متخصصان قهوه اگر بدانند که مصرف کافئین در دوران قاعدگی می تواند باعث استرس و اضطراب شود و شما را در طول روز تحریک پذیر و ناراحت کند بسیار ناراحت خواهند شد.

علاوه بر این ، قهوه باعث افزایش احتباس آب در بدن می شود و بنابراین نفخ شکم را افزایش می دهد ، که اگر به دنبال غذاهایی هستید که درد قاعدگی را کاهش می دهند ، می تواند آزاردهنده و خنثی کننده باشد.

اگرچه قطع قهوه می تواند باعث علائم ترک شود که منجر به سردرد و میگرن می شود ، اما محدود کردن یک یا دو فنجان ممکن است بهترین انتخاب شما باشد.


آیا قهوه کلسترول را افزایش می دهد؟
آیا قهوه فشار خون را افزایش می دهد؟

غذاهای ادویه دار

غذاهای تند باعث ناراحتی معده و اسیدیته می شوند. همچنین می تواند منجر به حالت تهوع و اسهال شود. در دوران قاعدگی ، بهتر است غذای تازه و سالم با ادویه جات ملایم میل کنید.

غذای چرب

مصرف زیاد غذاهای چرب ، سرخ شده و چرب می تواند گرفتگی عضلات را افزایش دهد و بنابراین غذاهای چرب (مانند بیکن) ممکن است غذای مناسبی برای دوره درد نباشد.

آب نبات

توصیه می شود در دوران قاعدگی از خوردن آب نبات با شیرینی خودداری کنید زیرا حاوی مقدار زیادی قند است که می تواند درد قاعدگی را بدتر کند.

نتیجه

بهترین راه برای از بین بردن گرفتگی و نفخ در دوران قاعدگی ، خوردن غذاهای مقوی و تند است. در طول روز به طور منظم وعده های غذایی سالم بخورید تا احساس سیری و بدون گرفتگی داشته باشید.

همچنین ، برای جلوگیری از کم آبی بدن ، مقدار زیادی آب بنوشید که می تواند شدت احتقان را افزایش دهد. علاوه بر غذاهایی که به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کند ، تمرینات سبک که بر مرکز و نیمی از بدن شما تمرکز دارند ، مانند یوگا و پیاده روی ، می تواند به کاهش دردهای قاعدگی کمک کند.به

دیدگاهتان را بنویسید