با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید


بدن ما مانند یک ماشین است. این خودرو برای حرکت نیاز به سوخت دارد. سوخت بدن انسان متفاوت است. شما باید چهار گروه اصلی غذایی را وارد بدن خود کنید. علاوه بر غذا ، باید انواع مواد معدنی و ویتامین ها را نیز دریافت کنید. امروز ما قصد داریم یکی از مهمترین مواد معدنی ، کلسیم را برای شما بازگو کنیم. ممکن است فکر کنید که این ماده معدنی اهمیت چندانی ندارد. با این حال ، کمبود کلسیم می تواند تأثیرات مخربی بر بدن شما بگذارد. در زیر ، علائم کمبود کلسیم را بیشتر به شما اطلاع می دهیم.

با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

استئوپنی چیست؟

پوکی استخوان از دست دادن استحکام استخوان و ضعیف شدن بیش از حد استخوان ها است. این حالت زمانی رخ می دهد که مقدار کمی کلسیم مصرف می کنید. وقتی کلسیم را از دست می دهید ، تراکم استخوان شما به طور چشمگیری کاهش می یابد. اولین قدم برای کاهش تراکم استخوان ، استئوپنی است. متعاقباً بدن شما دچار پوکی استخوان می شود. بنابراین لازم است علائم کمبود کلسیم در بدن خود را قبل از حادثه برای درمان آن بدانید.

علائم کمبود کلسیم چیست؟

  • غش کردن
  • مشکل در بلع
  • ناخن های شکننده و ضعیف
  • اشتهای ضعیف ؛
  • بی حالی
  • گرفتگی عضلات
  • احساس سوزش در انگشتان دست ؛
  • بیحس.
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

علائم کمبود شدید کلسیم در بدن چیست؟

  • فشار خون نامنظم و ریتم قلب ؛
  • تاخیر در رشد و نمو کودکان ؛
  • پوکی استخوان؛
  • لخته شدن خون؛
  • آب مروارید ؛
  • خارش مزمن ؛
  • پوست خشک؛
  • پسوریازیس؛
  • تغییر در صدا و احتقان حنجره
  • درد قفسه سینه؛
  • نارسایی قلبی؛
  • پوسیدگی ؛
  • افسردگی و اضطراب ؛
  • تحریک پذیری ؛
  • سردی روانی.
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

تفاوت بین کاهش مصرف کلسیم و کاهش جذب کلسیم در چیست؟

دو عامل در کمبود کلسیم دخیل است. اولین عامل کاهش مصرف کلسیم است. این در دستان شماست و شما کنترل آن را در دست دارید. کلسیم کمتری در بدن دارید. عامل دوم کاهش جذب کلسیم است. این بدان معنی است که شما به میزان کافی کلسیم دریافت می کنید. اما کلسیم آنطور که باید جذب بدن نمی شود. هنگامی که کلسیم جذب نمی شود ، به طور طبیعی دفع می شود. دفع زیاد کلسیم نیز به کلیه ها آسیب می رساند. همچنین باعث بروز علائم مختلف کمبود کلسیم می شود.

چه چیزی جذب کلسیم را کاهش می دهد؟

  • کمبود ویتامین D در بدن ؛
  • مصرف زیاد سدیم
  • کمبود منیزیم ؛
  • مصرف زیاد فسفر مانند نوشابه ؛
  • بیماری کلیوی؛
  • استفاده مواد مخدر؛
  • عملکرد نادرست پاراتیروئید
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

چگونه می توان از مشکلات کمبود کلسیم در بدن جلوگیری کرد؟

شما باید منبع مهم کلسیم را در رژیم غذایی خود بگنجانید. شیر یکی از بهترین منابع کلسیم در رژیم غذایی است. همه محصولات لبنی سرشار از کلسیم هستند. در عین حال ، برخی از محصولات لبنی حاوی کلسیم بیشتری هستند. به عنوان مثال ، در میان محصولات لبنی ، آب پنیر بیشترین کلسیم را دارد. با این حال ، شما می توانید روزانه مقدار زیادی شیر مصرف کنید. پزشکان مصرف حداقل دو لیوان شیر در روز برای سلامت بدن و استخوان را توصیه می کنند. به خاطر داشته باشید زمانی که جذب کلسیم بدن شما پایین باشد ، مصرف کلسیم به هیچ وجه مفید نیست. بنابراین ، در عین حال ، شما باید با مصرف مواد معدنی و ویتامین هایی مانند ویتامین D و منیزیم به جذب کلسیم کمک کنید. همچنین ، برای حفظ سلامت ، مصرف الکل خود را کاهش دهید.

دوستان نظر شما در مورد علائم کمبود کلسیم چیست؟ کدام را تجربه می کنید؟ چند بار در هفته مشروب می خورید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر رفقا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید