با مصرف قارچ خطر افسردگی را کاهش دهید – دکتر رویا خادمیان


199674 - با مصرف قارچ خطر افسردگی را کاهش دهید

با خوردن قارچ خطر افسردگی را کاهش دهید

قارچ ها به دلیل فواید بیشمار خود برای سلامتی ، خبرساز شده اند. تحقیقات جدید دانشکده پزشکی هرشی پنسیلوانیا نشان می دهد که این مواد مغذی شگفت انگیز نه تنها خطر ابتلا به سرطان و مرگ زودرس را کاهش می دهند ، بلکه ممکن است برای سلامت روان نیز مفید بوده و خطر افسردگی را کاهش دهند.

محققان بین سالهای 2005 تا 2016 داده های رژیم غذایی و سلامت روانی بیش از 24000 بزرگسال آمریکایی را جمع آوری کردند و دریافتند افرادی که قارچ می خورند کمتر در معرض افسردگی قرار دارند.

به گزارش مدیکال اکسپرس ، این قارچ حاوی ergot است ، یک آنتی اکسیدان است که می تواند بدن را از آسیب سلولی و بافتی محافظت کند.

مطالعات نشان داده است که آنتی اکسیدان ها از بیماری های مختلف روانی مانند اسکیزوفرنی ، اختلال دوقطبی و افسردگی جلوگیری می کنند.

قارچ منبع عالی اسید آمینه ergot است که یک ضد التهاب است و توسط بدن انسان سنتز نمی شود و مقادیر بالای این ماده می تواند خطر استرس اکسیداتیو را کاهش دهد ، که می تواند علائم افسردگی را نیز کاهش دهد. ” جبرئیل با ، محقق ارشد گفت.

قارچ دکمه خوراکی رایج ترین نوع قارچ در ایالات متحده است و حاوی پتاسیم است که باعث کاهش اضطراب می شود. علاوه بر این ، برخی دیگر از قارچ های خوراکی ، به ویژه Hericium erinaceus ، می توانند از اختلالات عصبی ، از جمله افسردگی جلوگیری کنند.

نتایج این مطالعه نشان داد که مصرف زیاد قارچ با مزایای بیشتری همراه نیست.

محققان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا جایگزینی یک وعده گوشت قرمز با یک وعده روزانه قارچ می تواند خطر افسردگی را کاهش دهد.

گروه تجزیه و تحلیل ثانویه انجام داد تا ببیند آیا جایگزینی یک وعده گوشت قرمز یا گوشت فرآوری شده با یک وعده قارچ در روز می تواند خطر افسردگی را کاهش دهد و نتایج نشان داد که این جایگزینی با کاهش خطر افسردگی ارتباطی ندارد.

پیش از این ، تحقیقات کمی برای بررسی رابطه بین مصرف قارچ و افسردگی انجام شده بود ، و این مطالعه می تواند اهمیت استفاده از قارچ به عنوان ابزاری برای کاهش افسردگی و پیشگیری از بیماری را برجسته کند.

دیدگاهتان را بنویسید