با 5 دلیل اصلی پرخوری بیشتر آشنا شوید!


این مقاله را لیست کنید

در این مقاله آکادمی علم و بدن موارد زیادی وجود دارد که می تواند باعث پرخوری شما شود. و راههای مقابله با پرخوری بلند شو

بسیاری از مردم به پرخوری عادت کرده اند ، اما متوجه آن نمی شوند

در واقع غذا خوردن آنقدر با فعالیت های دیگر در هم آمیخته است که هیچ وقت متوجه نمی شویم که در حال پرخوری هستیم.
اگر عادت کرده اید هنگام تماشای تلویزیون ناخودآگاه چیپس بخورید ، یا با وجود شام پاپ کورن در سینما بخورید یا همزمان دعوت مادرتان را برای چاپ دوم بپذیرید ، غذای شما بسیار بیشتر از غذای شما است. بدن شما نیاز به خوردن دارد ، و می توانید بگویید که زیاد غذا خورده اید

برای درک اینکه بدن شما چقدر نیاز به خوردن دارد ، باید عادات غذایی خود را بررسی کنید ، چند بار در روز و چقدر غذا می خورید و مهمتر از همه ، دلیل پرخوری شما. پرخوری معمولاً می تواند نشانه یک مشکل جدی باشد.

هنگامی که متوجه شدید در حال پرخوری هستید ، باید دلیل آن را در عادات غذایی خود جستجو کنید تا بتوانید زندگی سالم تری داشته باشید.

خوردن زیاد
راههای مقابله با پرخوری

پرخوری چیست؟

قبل از اطمینان از پرخوری ، باید عادات غذایی خود را بررسی کنید تا ببینید آیا مشکلی برای سلامتی شما نشان می دهد یا خیر. پرخوری می تواند یک اختلال خوردن مانند بی اشتهایی یا چاقی باشد که می تواند منجر به مشکلات جدی مانند دیابت یا بیماری های قلبی شود.
این نوع پرخوری می تواند با شرایطی مانند افسردگی یا احساس گناه همراه باشد و افراد مبتلا به این بیماری سعی می کنند به تنهایی و دور از چشم غذا بخورند تا دیگران از میزان خوردن آنها مطلع نشوند.
البته باید توجه داشت که افرادی که بیش از حد غذا می خورند با افرادی که مقدار زیادی گوشت و پروتئین برای عضله سازی مصرف می کنند تفاوت زیادی دارند.


برای آگاهی بیشتر:

بهترین پودر پروتئین برای کاهش وزن کدام است؟


خوردن زیاد مانند خوردن زیاد است ، حتی زمانی که گرسنه نیستید. از آنجا که مردان تمایل بیشتری نسبت به زنان دارند ، این مشکل رایج نیست. اگرچه پرخوری نسبت به اختلالات شدید خوردن کمتر رایج است ، اما همچنان می تواند نشانه بدی از مشکلات جسمی یا روحی باشد.


برای آگاهی بیشتر:

8 دلیل برای کاهش وزن!

دلایل زیادی برای پرخوری وجود دارد

برای شما که این مشکل را دارید ، باید بگوییم که بهتر است به دنبال دلایل آن باشید. راههای مقابله با پرخوری چیست؟

خستگی و کسالت

خستگی و کسالت می تواند علت پرخوری شما باشد زیرا به هیچ چیز جز خوردن فکر نمی کنید. فکرش را بکنید. همه دوستان شما در حال تفریح ​​با دوستان خود هستند و تلویزیون برنامه جالبی برای تماشا ندارد.
بسیاری از مردم فقط برای گذراندن وقت چیزی می خورند.

غذا خوردن یک عمل درونی و حسی است و باعث تحریک حواس می شود.
به همین دلیل است که گاهی اوقات به عنوان یک فعالیت تفریحی رفتار می شود.
مطمئناً می تواند سرگرم کننده باشد ، اما نباید از آن به عنوان سرگرمی مانند گلف یاد کرد.

اضطراب و تنش عصبی

اضطراب و استرس صرف نظر از این که این استرس ها از کجا ناشی می شوند (کار ، خانواده ، مدرسه ، …) ، همه افراد ، چه بخواهند و چه نخواهند ، در طول روز با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.
بنابراین فرض نکنید که شما یک استثنا هستید و راهی ندارید که این فشارها را کاهش دهید مگر اینکه مشغول غذا خوردن باشید. وقتی مضطرب یا عصبی هستید چه می کنید؟

این نوع تغذیه عصبی در زنان شایع تر است ، اما برخی از مردان نیز با این مشکل مشاهده شده اند.
غذا خوردن به افراد احساس کنترل و قدرت می دهد و راحتی که با شکم پر احساس می کنید می تواند از بسیاری از مشکلات شما جلوگیری کند.

اعتیاد به غذا خوردن

ترک اعتیاد سرانجام تصمیم گرفته اید که اعتیاد خود را ترک کنید ، اما با مشکل جدیدی روبرو هستید.
گاهی اوقات برخی از افرادی که در حال ترک اعتیاد هستند دست خود را مشغول کرده و شروع به خوردن می کنند تا استفاده از آنها را متوقف نکنند.
و آنها فکر می کنند غذا خوردن راهی مطمئن برای این کار است.
البته ممکن است پرخوری بهتر از سوء مصرف مواد باشد ، اما روش های بهتر و سالم تری برای مشغول نگه داشتن دست ها وجود دارد.

عادات فرهنگی

عادات فرهنگی و اجتماعی ما می بینیم که پرخوری و استفاده از غذاهای حجیم در برخی فرهنگ ها به یک سنت تبدیل شده است. در این نوع فرهنگ ، استفاده از پرس دوم ، سوم یا حتی چهارم کاملاً طبیعی است و برای سرآشپز محترم شمرده می شود.
در برخی از فرهنگ های دیگر ، خوردن هنگام تماشای ورزش طبیعی است. متأسفانه غذاهایی که معمولاً برای این منظور استفاده می شوند خواص مفیدی برای بدن ندارند و فقط چاق کننده هستند.

در برخی فرهنگ ها ، مرد ایده آل باید بزرگ و قوی باشد ، و مردان لاغر و مراقب غذاهایی که می خورند بی فایده هستند.

دیگران را خوشحال کنید

برای بسیاری از مردان ، لذت بردن از زنان با پرخوری ، راضی نگه داشتن مادر و آگاه ساختن او از غذا آغاز می شود.

مردان معمولاً پرس دوم را برای جلب رضایت آشپز انجام می دهند و بس. بسیاری از مردان با حرص غذا می خورند تا به سرآشپز نشان دهند غذایشان را دوست دارند و آنها را به این کار تشویق می کنند ، تا آشپزهایشان فکر نکنند تلاش آنها بی نتیجه بوده است. به همین دلیل است که تازه عروس ها در اوایل عروسی چند کیلو وزن اضافه می کنند.

چگونه با پرخوری مقابله کنیم؟

مقابله با پرخوری حالا که زمان و دلایل پرخوری را می دانید ، باید سعی کنید این عادت را تغییر داده و تغذیه سالم تری داشته باشید. با کاهش رژیم غذایی خود ، از خطر اضافه وزن و بیماری قلبی نیز جلوگیری خواهید کرد.
لباس های قدیمی شما دوباره اندازه شما می شوند! سرگرمی دیگری به جز تلویزیون با چیپس سیب زمینی پیدا کنید برای ترک این عادت ، وقتی حوصله تان سر می رود و تلویزیون تماشا می کنید ، سعی کنید علاوه بر غذا خوردن ، به سرگرمی های دیگر هم مشغول باشید.

غذا خوردن ممکن است برای شما یک سرگرمی باشد ، اما باید بگویم ، سرگرمی خوبی نیست که در برنامه روزانه خود به آن اشاره کنید.

سرگرمی بهترین راه برای جلوگیری از پرخوری است

سعی کنید سرگرمی هایی مانند ورزش ، هنر و سایر فعالیت ها را بیاموزید ، یا حتی اگر می توانید یک ساعت را صرف لذت بردن از سر میز شام کنید ، باز هم بهتر از عادت قبلی شما خواهد بود.

سنگ بیمار را دنبال کنید

به دنبال سنگ صبور باشید. اگر زیاد غذا می خورید تا افکار خود را از استرس و اضطراب اعصاب خود دور کنید ، بسیار اشتباه است. در عوض ، می توانید با دوستان یا خانواده خود صحبت کنید و در مورد مشکلات خود با آنها صحبت کنید.

این به شما کمک می کند تا بهتر و سریعتر با مشکل برخورد کنید. دستان خود را مشغول کنید اگر سیگار را ترک می کنید یا هرگونه غذای اعتیاد آور دیگر ، سعی کنید همیشه دستان خود را مشغول نگه دارید.
همچنین با جویدن آدامس می توانید پرخوری را کاهش دهید. رژیم غذایی خود را تنظیم کنید عادات غذایی و میزان مصرف غذا را بررسی کنید. اگر متوجه شدید که بشقاب شما همیشه پر از غذا است ، قطعاً باید مقدار غذایی را که می خورید کاهش دهید.

برنامه غذایی داشته باشید

سعی کنید برنامه غذایی دقیق روزانه یا هفتگی برای غذای خود تعیین کنید. با این کار از خوردن میان وعده های زیاد بین وعده های غذایی جلوگیری خواهید کرد. به جای سه وعده غذایی بزرگ در روز ، وعده های غذایی خود را به شش وعده تقسیم کنید. به باشگاه بروید و ورزش را شروع کنید. با بالا رفتن سن ، میزان غذای مصرفی شما نیز بدون کاهش میزان غذای مصرفی افزایش می یابد.

با بالا رفتن سن ، پرخوری را بررسی کنید

با بالا رفتن سن ، متابولیسم بدن شما کند می شود و باید مراقب آنچه می خورید باشید.

با انجام تمرینات ورزشی می توانید این مشکل را حل کنید. این امر متابولیسم شما را تسریع می کند.
آهسته تر بخورید یادگیری نحوه تهیه و طبخ غذاهای مغذی به شما کمک می کند تا دیدگاه خود را نسبت به غذا تغییر دهید.

سرعت را کم کنید

اگر سرعت خود را کم کرده و سعی کنید روی طعم غذای خود تمرکز کنید ، در حالی که غذا می خورید ، بسیار کمتر از آنچه نیاز دارید غذا می خورید. آهسته غذا خوردن فایده دیگری نیز دارد و آن این است که مغز شما توانایی محاسبه را دارد و می دانید چه موقع سیر شده اید و دیگر غذا نمی خورید.

مصرف شکلات را کاهش دهید

مصرف شکلات خود را کاهش دهید برای مقابله با پرخوری ، باید انتخاب های غذایی خود را به طور جدی در نظر بگیرید و ببینید چه انتخاب های ناسالمی کرده اید و آنها را کنار بگذارید.

بدن شما می داند چه موقع گرسنه هستید و به غذا احتیاج دارید ، و چه زمانی سیر شده اید ، و وقتی از نزدیک دلایل پرخوری خود را مشاهده می کنید ، به راحتی می توانید تشخیص دهید که چه زمانی گرسنه هستید و چه زمانی سیر هستید. به

علاوه بر کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت ، بهبود عادات غذایی شما بدن شما را تقویت می کند ، هوس شما را افزایش می دهد و لذت بخشیدن به غذا را بیشتر می کند.


برای آگاهی بیشتر:
بهترین پودر پروتئین برای کاهش وزن کدام است؟
چگونه کالری بیشتری بخوریم و وزن کم کنیم؟

پروتئین های آن و بهترین زمان مصرف آنها (متنوع تر)

دیدگاهتان را بنویسید