برای هر دانش آموز نمی توان یک قرص نان خرید


معاون سازمان دانش آموزی کشور گفت: در برنامه هفتم ساختاری و در برنامه بودجه 1402 باید بازنگری جدی در سهم آموزش و پرورش از نظر فعالیت آموزشی صورت گیرد.

به گزارش ایسنا؛ حسین عبادی ظهر امروز (4 مهرماه) در نشست مشترک مدیران تشکل های دانش آموزی سراسر کشور که به همت استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: امسال موضوع الگوهای آموزشی مهم ترین مولفه و راهکار فرهنگی برای تربیت صحیح پیشکسوتان است. از تمدن نوین اسلامی و اگر دانش‌آموزان امروزی در ایران زمانی که الگوی خود را بشناسند و بدانند چه راهی را باید طی کنند، راه خود را خواهند یافت و دیگر نیازی به مداخلات آموزشی ندارند.

وی افزود: سازمان دانش آموزی ایران به ویژه در برنامه کنگره 313 به دنبال بررسی موضوع الگوهای آموزشی توسط دانش آموزان در 313 شهر از الگوهای ساخت تمدن ایرانی اسلامی و برنامه های مدرسه از جمله صبحگاهی است. تئاتر، بازدید، نمایشگاه، تولید محتوا و غیره الگویی برای تمدن سازی توسط خود دانش آموزان باشد. همچنین این الگوهای تمدن سازی که ایران اسلامی را ساختند و امروز اگر در راس تمدن نوین اسلامی هستیم باید بدانیم که اینها الگو هستند و دانش آموز هر شهری باید با الگوهای بومی شهر خود آشنا شود. درک کنیم که ایران ظرفیت انجام سهم خود را دارد.

این مسئول با بیان اینکه ویژگی ویژه برنامه ما این است که پیشکسوتان ما در این مسیر راه را روشن کرده و در مراحل شهرستانی و کشوری برای دیگران الگو خواهند بود و نه تنها دانش آموز اینگونه تربیت می شود بلکه مربی و این انتظاری که از دانش آموز پیشرو داریم، تصریح کرد: اردوهای آموزشی یک روزه هدفمند نیز تکمیل کننده آموزش طراحی شده و به این نتیجه رسیده اند که آموزش تئوری کافی نیست و بهترین مکمل برای آموزش کامل اردو است.

عبادی با بیان اینکه اردو به معنای چیزی فراتر از فضای کلاس درس است، از این رو اردوهای یک روزه برای تمامی مقاطع تحصیلی طراحی شده است، ادامه داد: نهضت سوادآموزی سایبری در صدها هزار مدرسه در سراسر کشور با کارگاه های آموزشی 45 دقیقه ای برای فکر کردن به اخبار یا Know by Nasareh به همراه Sea of ​​Cyber ​​News با 3000 مربی آموزش دیده در تابستان برای دانش آموزان ارائه می شود.

قائم مقام وزیر در سازمان دانش آموزی با بیان اینکه فعالیت های جاری دانشجویی نیز مانند گذشته حفظ می شود و بر فعالیت جمعی برای تحقق مطالعه شش ساعته تاکید داریم و معتقدیم مطالعه منظم فقط در حرکت های جمعی کارساز خواهد بود، گفت: تا زمانی که این امر محقق شود. در سال 1402 با چهره جدیدی از سازمان دانش آموزی روبرو خواهیم شد که رویکردی متفاوت اما مکمل گذشته و با شش ضلعی شامل سازمان خبرنگار دانشجویی، مجلس دانش آموزی، گروه های جهادی اعتلای اسلام خواهد بود. ایران، مجلس دانش آموزی و مرکز فضای مجازی و اردوی گردشگری خواهد بود و ما بر اساس اساسنامه خود و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به رسالت اصلی سازمان دانش آموزی عمل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه حمایت نهادهای خارج از تعلیم و تربیت در این امر قطعا ضروری و یک نیاز مشروع است و آموزش و پرورش باید مورد توجه همه دستگاه های اجرایی باشد و هر نهادی باید نقش خود را در تعلیم و تربیت ایفا کند، تصریح کرد: : سرانه تحصیلی هر دانش آموز در بودجه سال گذشته 36 تومان است و با آن سرانه حتی نمی توان یک قرص نان خرید و اگر به دنبال تحقق اسلام جدید هستیم، توجه متفاوت مجلس را می طلبد. و ادارات دولتی، لذا بازنگری در برنامه هفتم و برنامه و بودجه سال 1402 ضروری است. اجازه دهید نگاهی جدی به سهم آموزش و پرورش از منظر امور آموزشی داشته باشیم.

در ادامه برنامه معاون فعالیت تشکل های دانش آموزی نیز اظهار داشت: اردوهای قطبی برای اولین بار در اردوهای استانی برگزار شد و برای اولین بار بود که سعی کردیم در مناطقی که شاید قطبی نبود اردوهای قطبی برگزار کنیم. اردو برگزار شد. مانند اردوی دختران که پس از 22 سال برای اولین بار در اردوی استان گلستان برگزار شد و با وجود مشکلات مختلف، اردوهای قطبی به نحو احسن انجام شد.

رحمت الله رضایی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در اردیبهشت ماه سال جاری که ایشان بر هویت ملی تاکید کردند و این سخنان به ما فهماند که کارهای بزرگی را که دیگران انجام نداده اند را باید انجام دهیم، افزود: برگزاری کنگره 313 اولین و مهمترین برنامه شش. دومین ماه امسال است که شیوه نامه اعلام می شود و انتخاب این عنوان برای کنگره برای اهداف 313 یار امام زمان (عج) است.

وی خاطرنشان کرد: در مورد الگوهای تمدن سازی ابتدا باید در ذهن خود یک تمدن را تعریف کنیم و ببینیم که مولفه های تمدن نوین اسلامی چیست و بر اساس آن آن مولفه های تمدن نوین اسلامی را تعریف کنیم. شأن اسلامی، عدالت، خدمات دینی و علمی و… باید مورد توجه قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید