برخی از سفرها مهمتر از مقصد هستند


زمان خواندن: 6 دقایق

وقتی چیزی را می خواهید ، به احتمال زیاد تمایل دارید که آن را در اسرع وقت بخواهید. این درست است که آیا مورد نظر شما به معنای واقعی کلمه یک شی (یک ماشین جدید ، یک خانه ، یک جفت کفش) است یا یک مهارت / ویژگی (یک پیانیست کنسرت کلاسیک یا یک خوراک شهودی).

اجازه دهید روی این آخرین خواسته تمرکز کنیم: خوردن شهودی. من به بسیاری از مردم کمک کرده ام که غذا خوردن بصری را بیاموزند و تمرین کنند ، و به ندرت کسی مانند اردک در آب این کار را انجام می دهد. دست اندازهایی در جاده وجود دارد. خم مویی وجود دارد. مواردی وجود دارد که شبیه کوه ها برای صعود هستند. من نگرانی هایی مانند “احساس می کنم پیشرفت نمی کنم” یا “نمی دانم آخر هفته گذشته چه شد … احساس می کنم کاملاً برگشته ام” را می شنوم. (البته ، من نیز شنیده ام ، “فکر می کردم رفتن به آن شام چالش برانگیز خواهد بود ، اما من واقعاً توانستم از غذا لذت ببرم و احساس رضایت کنم ، نه پر.”)

شرایطی وجود دارد که مقصد مهمتر از سفر است. وقتی به پاریس پرواز می کنم ، می روم پاریس، نه به این دلیل که من از حدود 11 ساعت در هواپیما لذت می برم ، اگرچه سعی می کنم با کتاب ها ، فیلم ها ، لباس های راحت پرواز را تا حد ممکن دلپذیر کنم. اما در بسیاری از موارد ، آنچه واقعاً مهم است این است سفر دریاییبه این شامل سفر غذایی بصری است.

سفر بی پایان ، قسمت 1

یکی از دلایل مهم سفر ممکن است این باشد که سفر نقطه عطفی ندارد. برای مثال ، فرض کنید می خواهید پیانیست کنسرت کلاسیک باشید. این رویای شماست. شما درس می خوانید و تمرین می کنید ، تمرین می کنید و مطالعه می کنید و روزی در کارنگی هال اجرا خواهید کرد. هورا! (خوب ، احتمالاً قبلاً در سالن های کنسرت کوچکتر اجرا کرده اید ، اما هنوز.)

مطمئناً شما به اوج حرفه خود رسیده اید ، اما آیا اینطور است؟ آیا سفر شما به پایان رسیده است؟ نه شما هرگز یادگیری را متوقف نمی کنید ، هرگز رشد خود را متوقف نمی کنید. من خوانده ام که پیانیست های کنسرت 3 یا 4 ساعت در روز تمرین می کنند و بالرینهای اصلی نیز برای تقویت مهارت ها و تکنیک های خود روزانه درس می خوانند.

من کاملاً مطمئن هستم که حتی پیانیست های نخبه روزهایی را دارند که موسیقی را نمی شنوند ، یا وقتی قطعه ای را که صدها بار قبلاً زیبا اجرا کرده اند می نوازند ، اشتباه می کنند. شاید آنها عملکردی داشته باشند که تکنیک آنها بی عیب و نقص باشد ، اما آنها روحیه کافی را ارائه نداده اند. به همین ترتیب ، یک رقاص در بالای زمین خود ممکن است مجروح شود یا کمتر از بهترین عملکرد خود را داشته باشد زیرا در خارج از صحنه با برخی مشکلات جدی شخصی دست و پنجه نرم می کند.

در مورد خوردن بصری نیز همین امر صادق است. نیاز به مطالعه و تمرین دارد. یک زندگی عملی. جایی که من می بینم مردم گیر می کنند زمانی است که “خوردن بصری” را می خوانند ، اما در واقع مهارت هایی مانند تنظیم گرسنگی و سیری و ایجاد صلح با همه غذاها را تمرین نمی کنند. آنها از نظر فکری “دریافت می کنند” ، اما متوجه می شوند که در حالی که از نظر فنی به خود اجازه می دهند همه غذاها را بخورند ، هنوز هم در مورد خوردن احساس گناه می کنند. مسلم – قطعی خوراکی ها. به عبارت دیگر ، “اجازه” آنها برای خوردن بیشتر شبیه مجوز شبه بود.

سفر بی پایان ، قسمت 2

حتی وقتی می توانید به درستی بگویید که یک خورده شهودی هستید ، شما آن را مطالعه کرده اید ، آن را تمرین کرده اید ، آن را زندگی کرده اید ، آن را درونی کرده اید ، نمی توانید دستان خود را گردگیری کرده و خود را “تمام شده” اعلام کنید.

چرا؟ زیرا شما هنوز در فرهنگ رژیم زندگی می کنید. اگرچه مهارت های خوردن بصری طبیعی است ، اما همه ما با آنها متولد شده ایم ، اما آنها چنین نیستند به نظر می رسد طبیعی است ، زیرا اکثر مردم اهل خوردن بصری نیستند. ما به طور جمعی در آبهای رژیم غذایی شنا می کنیم ، نه آبهای خوردن بصری.

در حال حاضر ، کارهایی وجود دارد که می توانیم بر کیفیت آبی که در آن شنا می کنیم تأثیر بگذارد – و در واقع ، من این کار را توصیه می کنم.

  • افراد و گروه هایی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید که از خوردن بصری ، پذیرش همه بدن و مراقبت مثبت از خود حمایت می کنند.
  • با ادامه گوش دادن به پادکست ها و خواندن کتاب هایی در مورد این موضوعات ، همانطور که احتمالاً در حالی که به طور فعال از فرهنگ رژیم غذایی دور شده اید ، این کار را انجام داده اید.
  • ادامه تعیین مرزها در مورد بحث رژیم غذایی و نظرات دیگران درباره وزن.
  • به میزان گرسنگی و سیری ادامه دهید و با آگاهی به وعده های غذایی نزدیک شوید.

تمرینات بصری و پذیرش بدن خود را به طور فعال ادامه دهید و احاطه شدن با منابعی که شما را با خوردن بصری و فلسفه های مرتبط مرتبط می کند ، می تواند به شما کمک کند تا در سفر خود نسبتاً هموار حرکت کنید. همچنین می تواند به شما کمک کند تا در اسرع وقت با شفقت به خود و عدم قضاوت در برخورد با موانع یا زندگی برای شما خط منحنی ایجاد کنید.

دست انداز ، پیچ و تاب و جلو می آید

فرض کنید شما قبل از شروع سفر غذایی بصری خود ، یک احساس خوار جدی بودید. بنابراین ، از طریق خوردن بصری شما توانستید یک جعبه ابزار متنوع تر بسازید ، به طوری که خوردن احساسی دیگر تمرکز اصلی شما در شرایط سخت نبود. اما پس از آن بدترین روز را دارید. و در جستجوی آرامش ، مستقیماً به سراغ غذا بروید. عبور نکنید ، 200 دلار جمع نکنید.

خوب ، این اتفاق می افتد. شما احساساتی را تجربه کرده اید که بسیار زیاد بوده اند و به غذا روی آورده اید. شاید آن زمان واقعاً مهربان ترین انتخاب بود (تغذیه بصری اصل شماره 7: با احساسات خود مهربانانه برخورد کنید) ، شاید به آن فکر نکرده باشید. به سرعت گیر برخورد کردی شما در خروجی پیاده شده اید و واقعاً نمی خواهید پیاده شوید. اتفاق می افتد. شما شکست نخورده اید … این فقط بخشی از سفر است.

این ایده که وقتی به چیزی توجه کنیم ، راه رسیدن به آنجا کاملاً خطی خواهد بود ، همانطور که در تصویر بالا آمده است ، واقعاً تفکر فرهنگ رژیم است.به همانطور که در مورد: “من این رژیم را شروع می کنم و سپس هفته ای X پوند کاهش می دهم و سپس در وزن موردنظر خود قرار می گیرم و همه چیز فقط ماهیگیری خواهد بود.” این ایده آنقدر اشتباه دارد که برای تجزیه و تحلیل آن به یک پست وبلاگ دیگر نیاز است. اما کافی است به این نکته بسنده کنم که فارغ از این واقعیت که همه ما متولد شده ایم و همه خواهیم مرد ، کمی در زندگی کاملاً خطی است. بنابراین چرا باید رابطه صلح آمیزتری با غذا و بدن شما متفاوت باشد؟

گاهی اوقات ، مقصد بخشی از سفر است

بیایید به قیاس سفر من در پاریس بازگردیم. (چرا ، پاریس.) بنابراین سفرهای هوایی هدف شما نیست. این فقط وسیله ای برای رسیدن به هدف مورد نظر است. اما وقتی به آنجا برسید (منظورم جدا از جت لگ) چه اتفاقی می افتد؟ آیا فقط در اتاق هتل خود می نشینید یا Airbnb؟ امیدوارم اینطور نباشه! نه ، شما بیرون بروید و اکتشاف کنید.

و … امیدوارم کاری را که من اولین بار در پاریس بودم انجام ندهید. به این معنا که شما یک لیست دقیق از کارها دارید و می بینید که شما حتی سعی می کنید به آنها احترام بگذارید حتی اگر احساس خستگی می کنید و اوه ، این کافه کوچک زیبا را تماشا کنید.

نه ، امیدوارم درباره معماری ، نقاشی ها ، غذاهای خانگی در Monoprix ، جایی که آن خیابان سنگفرش شده است ، کنجکاو باشید ، اگر می توانید دوچرخه با کفش پاشنه بلند سوار شوید ، اگر گربه ساکن شکسپیر و شرکت (این گربه واقعی در بالا است) به شما امکان می دهد امروز او را نوازش کنید – و چگونه پنیر ، شراب و نان می توانند بسیار شگفت انگیز و در عین حال ارزان باشند.

به عبارت دیگر ، مقصد به سفر پر پیچ و خم شما تبدیل می شود. (تنها ثباتی که ما در سفرهایمان به پاریس در حال حاضر داریم این است که شبی که وارد می شویم در همان رستوران اصیل اما نه مجلل غذا می خوریم و همیشه چهارشنبه شب به لوور می رویم و بازدید خود را در سالن مجسمه های بزرگ به پایان می بریم ، تا آنجا بمانیم. ما را به معنای واقعی کلمه بیرون بیندازید. عشق من به آن مجسمه ها به اندازه آنها جاودانه است.)

وقتی یک ماشین جدید یا یک خانه جدید تهیه می کنید ، آیا سفر شما به پایان رسیده است؟ نه ، مطمئناً تعمیر و نگهداری وجود دارد ، اما شما همچنین با ماشین سفر می کنید و خاطرات خود را در خانه خود ایجاد می کنید. این نیز بخشی از سفر است.

افکار نهایی

بنابراین ، هنگامی که در حال سفر به سمت خوردن بصری و پذیرش بدن هستید ، و همه چیز خیلی خوب پیش می رفت ، و ناگهان اینطور نبود ، مشکلی نیست. یا زمانی که انتظار داشتید در آزادراه باشید و در عوض خود را در جاده خاکی به آرامی حرکت دهید ، این نیز اشکالی ندارد.

سفر زمان لازم را می گیرد. برای هر شخص متفاوت به نظر می رسد. و هیچ مقصد نهایی و مطلق وجود ندارد. بدون هدف. بدون پست گل این امر به ارمغان آوردن صلح غذایی بیشتر ، پذیرش بیشتر بدن (یا احترام یا عشق یا آزادی) ، شفقت بیشتر به خود ، کنجکاوی بیشتر در زندگی شما می انجامد. این یک رژیم غذایی تدریجی ناخودآگاه است که در هر منطقه استراحت یا ایستگاه کامیونی که پشت سر می گذارید کمی پشت سر می گذارد (و وقتی از شما سوار می شود از گرفتن آن خودداری می کنید).

امیدواریم هیچ وقت از یادگیری و رشد دست نکشیم. و این شامل یادگیری درباره خودمان است تا بتوانیم رشد کنیم و پیشرفت کنیم.


کری دنت متخصص تغذیه متخصص تغذیه مستقر در شمال غربی اقیانوس آرام ، نویسنده مستقل ، مشاور شهودی غذا ، نویسنده و سخنران است. ابرقدرت های او عبارتند از: افشای اسطوره های تغذیه و رهایی زنان احساس بهتری نسبت به بدن خود داشته باشید و غذاهایی را انتخاب کنید که از لذت ، تغذیه و سلامتی پشتیبانی می کند.

این پست را چاپ کنید این پست را چاپ کنید

دیدگاهتان را بنویسید