بهترین روش ها برای افزایش وزن به صورت علمی و مثر


کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود.همچنین برخی از افراد می خواهند عضلات بیشتری داشته باشند ، حتی اگر کم وزن نباشند. این که آیا شخص قصد دارد به طور داوطلبانه وزن اضافه کند یا از طریق کمبود وزن. در اینجا یک استراتژی ساده و سالم برای افزایش سریع وزن سالم برای بدن است.

افزایش وزن سالم

انجام حرکات مناسب برای چاقی

شاید هنوز معنی واقعی کمبود وزن را نمی دانیم. کمبود وزن به معنای داشتن شاخص توده بدنی (BMI) زیر 18.5 است. این برآورد بدین معناست که توده بدن برای حفظ سلامت مطلوب کم است. با این حال ، مشکلات زیادی در مورد این شاخص وجود دارد ، از جمله این واقعیت که این شاخص فقط قد و وزن را در نظر می گیرد و توده عضلانی را در نظر نمی گیرد. برخی از افراد به طور طبیعی لاغر هستند و این مقیاس می تواند برای این افراد پایین باشد ، اما این دلیل کمبود سلامتی نیست.

دلایل مختلف برای کم وزن وجود دارد. دلایل پزشکی زیادی می تواند باعث کاهش وزن شود که برخی از آنها عبارتند از:

  • مشکلات غذایی: شامل بی اشتهایی عصبی ، که یکی از جدی ترین اختلالات روانی است.
  • اختلالات غده تیروئیدپرکاری تیروئید متابولیسم را افزایش داده و منجر به کاهش بیش از حد و ناسالم وزن می شود.
  • بیماری لیا : یکی از علائم این بیماری کاهش وزن شدید است که اکثر افراد مبتلا به این بیماری از بیماری خود بی اطلاع هستند.
  • دیابتداشتن دیابت کنترل نشده (عمدتا نوع 1) می تواند منجر به کاهش شدید وزن شود.
  • سرطانتومورهای سرطانی اغلب مقدار زیادی کالری می سوزانند و منجر به کاهش شدید وزن می شوند.
  • عفونت ها: برخی از عفونت ها در بدن می توانند باعث کاهش وزن شدید از جمله انگل ، سل و ویروس ایدز شوند.

بنابراین ، دانستن چگونگی کاهش وزن بسیار مهم است و اگر کاهش وزن ناگهانی و شدید باشد ، توصیه می شود با پزشک مشورت کنید.

راههای سالم برای افزایش وزن

چاقی و مواد مفید برای آن

1کالری بیشتری نسبت به متابولیسم خود مصرف کنیدیکی از مهمترین راههای افزایش وزن ، دریافت کالری بیشتر از نیاز بدن است. بدون افزایش کالری نمی توانید وزن خود را افزایش دهید.

2- غذاهای پروتئینی زیادی بخورید. پروتئین تنها ماده مغذی است که برای افزایش وزن سالم مهم است. ماهیچه ها از پروتئین ساخته شده اند. بنابراین ، افرادی که در رژیم غذایی چاقی خود فقط کالری زیادی مصرف می کنند در حالی که رژیم غذایی آنها فاقد پروتئین است ، بدن آنها در نهایت این کالری ها را به چربی تبدیل می کند. مطالعات متعدد نشان داده است که رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند کالری اضافی را به ماهیچه تبدیل کند. غذاهای سرشار از پروتئین شامل گوشت ، ماهی ، تخم مرغ ، بسیاری از محصولات لبنی ، حبوبات و آجیل است.

3- مقدار زیادی کربوهیدرات و چربی مصرف کنید. این غذاها باید حداقل سه بار در روز در طول رژیم مصرف شوند. بسیاری از افراد چاق و دارای اضافه وزن ، مصرف کربوهیدرات ها و چربی ها را در رژیم غذایی خود محدود می کنند. استفاده از این گروه از غذاهای دارای اضافه وزن ایده خوبی نیست و بهتر است برای افزایش وزن سالم به هر وعده غذایی پروتئین ، چربی و کربوهیدرات اضافه کنید.

مقدار زیادی غذای غنی از انرژی بخورید و از سس ها ، ادویه جات و چاشنی ها استفاده کنید. خوردن طیف وسیعی از غذاها در هر گروه برای افزایش وزن مفید است. اما این مشکل وجود دارد که برخی از این غذاها به سرعت معده را پر کرده و از خوردن غذای بیشتر جلوگیری می کنند. برای حل این مشکل ، می توانید از چاشنی های ترش ، سس ها و ادویه جات استفاده کنید تا میل به خوردن زیاد را افزایش دهید.

تغذیه و چاقی

برخی از غذاهای پرانرژی که به شما در افزایش وزن کمک می کنند عبارتند از:

  • آجیل: بادام ، فندق ، گردو ، بادام زمینی و….
  • میوه خشک: کشمش ، خرما ، آلو و….
  • لبنیات پرچرب: شیر ، ماست کم چرب ، پنیر ، خامه و …
  • چربی ها و روغن ها: روغن زیتون و چربی های حیوانی
  • دانه ها: غلات مانند جو و برنج قهوه ای و حبوبات و
  • گوشت: مرغ ، گوشت گاو ، بره و….
  • سیب زمینی ، شکلات تلخ ، آووکادو، کره بادام زمینی ، شیر نارگیل و….

بسیاری از این غذاها کالری بالایی دارند و به سرعت معده شما را پر می کنند ، اما گاهی اوقات برای افزایش وزن نیاز به خوردن بیشتر است. استفاده از میوه ها و سبزیجات نیز برای سلامتی مفید و ضروری است. توصیه می شود استفاده از این گروه از مواد را فراموش نکنید.

وزنه های سنگین بلند کنید و قدرت خود را افزایش دهید. بلند کردن وزنه های سنگین برای اطمینان از تبدیل کالری اضافی دریافتی بدن به ماهیچه و نه چربی بسیار مهم و م effectiveثر است. برای این منظور ، هفته ای 2 تا 4 بار به باشگاه بروید و از تجهیزات سنگین برای افزایش وزن و عضله سازی استفاده کنید. انجام برخی از ورزش های هوازی نیز می تواند برای افزایش وزن مفید باشد ، فقط مطمئن شوید که تمام کالری دریافتی شما سوزانده می شود.

ورزش و چاقی

نکات بیشتر در مورد چگونگی افزایش وزن سالم

ترکیب کالری زیاد با تمرینات قدرتی شدید بدنی دو عامل مهم در افزایش وزن است. برخی از نکات سریع چاقی عبارتند از:

  • هرگز قبل از غذا آب ننوشید. این باعث می شود که معده پر از آب شود و فضای کافی برای دریافت کالری بیشتر نداشته باشد.
  • بیشتر بخورید. هر زمان که می توانید قبل از خواب وعده های غذایی و میان وعده های بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
  • نوشیدن شیر. یکی از راه های رفع تشنگی نوشیدن شیر است. شیر علاوه بر داشتن پروتئین می تواند کالری بیشتری به بدن بدهد.
  • از ظروف بزرگتر برای غذا خوردن استفاده کنید. غذاهایی که برای خوردن در ظروف بزرگ ریخته می شوند و فرد سعی می کند وعده غذایی خود را تمام کند مطمئناً کالری بیشتری دریافت می کند.
  • خامه را به قهوه اضافه کنید. یک راه آسان برای دریافت کالری بیشتر ، افزودن خامه به قهوه در هنگام چشیدن آن است.
  • خواب کافی. خواب کافی برای رشد عضلات بسیار مهم است.

منبع: آرگا

برچسب:
رژیم غذایی برای چاقی

دیدگاهتان را بنویسید