بهترین رژیم لاغری نوجوانان درمان کاهش وزن نوجوان _io و رژیم غذایی


هر مرحله از رشد انسان یک فرایند شگفت انگیز و تحسین برانگیز است و انسان ها در هر مرحله از زندگی به مراقبت ویژه ای نیاز دارند تا سلامتی و شادی را تجربه کنند. نوجوانی شاید یکی از ظریف ترین دوره های زندگی باشد زیرا در این مرحله نوجوان تغییرات جسمی زیادی را تجربه می کند ، این تغییرات به این دلیل است که ریشه های درخت سلامت آینده او را تقویت می کند ، آنها قطعاً به مراقبت های ویژه و رژیم غذایی سالم و متعادل نیاز دارند.

بنابراین دریغ نکنید و اگر نوزاد جدیدی در خانه دارید ، حتماً یک رژیم غذایی متنوع و متعادل برای او در نظر بگیرید تا بتواند تمام انرژی و مواد مغذی مورد نیاز خود را از غذا و نوشیدنی به عادات رفتاری و غذایی برساند. برای اینکه بدانید چگونه به بدن نوجوان خود اجازه دهید تا به درستی رشد کند تا در سنین جوانی رشد کند ، مقاله زیر را حتما بخوانید.

امروزه ، به دلیل زندگی مدرن و صنعتی ، متأسفانه چاقی در بین کودکان و نوجوانان گسترش یافته است و بسیاری از خانواده ها نگران افزایش وزن نوجوانان خود هستند ، به ویژه در این دوره ، که به دلیل مرحله رشد و بلوغ ، به ویژه حساس. به نظر می رسد تنها کلید سلامت و جوان بودن جوانان تنها یک رژیم غذایی سالم و مغذی است. اگر می خواهید چاق شوید و بچه هایی متناسب باشید ، با ما همراه باشید.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن نوجوانان چیست؟

خوب است بدانید که غذای سالم به معنای کنار گذاشتن غذاهای خوشمزه و به خصوص مورد علاقه نوجوانان نیست. به کودک خود بیاموزید که غذاهای چرب و نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه های شیرین ، کیک و شکلات را کاهش دهد. به یاد داشته باشید که این غذاها نباید برای یک نوجوان حذف شوند ، فقط باید کمتر مصرف شوند و در عوض از روش جایگزینی آنها با مواد مغذی و ویتامین ها استفاده کنید. برخی از مهمترین مواد مغذی برای رشد جوانان شامل آهن ، ویتامین D و کلسیم است. شما باید ببینید چه غذاهایی در رژیم غذایی شما وجود دارد که در فرزندان خود بگنجانید.

اگر نگران وزن نوجوان خود هستید ، رژیم غذایی سالم و متعادل برای کاهش وزن نوجوانان تنها راهی است که باید طی کنید. در اینجا نکاتی برای کمک به نوجوانان برای تغذیه سالم و کاهش وزن در دوران بلوغ وجود دارد:

رژیم لاغری نوجوانان

صبحانه را حذف نکنید

رژیم گرفتن به معنای حذف صبحانه یا گرسنگی نیست. حذف وعده های غذایی به کاهش وزن شما کمک نمی کند و همچنین برای رشد شما در دوران نوجوانی و بلوغ مضر است ، زیرا مواد مغذی مهم را از دست می دهید و به دلیل گرسنگی ، ممکن است در طول روز تحریک پذیرتر شوید. خوردن صبحانه همچنین به شما کمک می کند تا برخی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی را دریافت کنید.

5 وعده میوه و سبزیجات در روز بخورید

میوه ها و سبزیجات منابع عالی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما در دوران نوجوانی هستند. خوردن حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات در روز اشتهای شما را کاهش می دهد. بنابراین بهترین وعده های غذایی رژیمی در سنین نوجوانی است.

تنقلات سالم تری بخورید

مصرف غذاها و نوشیدنی های پر کالری ، پرچرب ، شکر و نمک مانند شیرینی ، شکلات ، کیک ، کلوچه و نوشابه های گازدار را کاهش دهید. مصرف بیش از حد کالری می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود.

بدن خود را هیدراته کنید

به یاد داشته باشید که در دوران نوجوانی ، بدن شما باید روزانه 6 تا 8 لیوان مایع بنوشد. آب کم چرب و شیر هر دو از نوشیدنی های سالم هستند. برای کاهش وزن در دوران نوجوانی ، هنگام نوشیدن آب میوه مراقب باشید زیرا حتی اگر طبیعی باشد ، حاوی مواد قندی است. کل نوشیدنی های مخلوط آب میوه ، آب سبزیجات و اسموتی نباید از 150 میلی لیتر در روز تجاوز کند ، که تقریباً به اندازه یک لیوان کوچک است.

رژیم چاقی برای نوجوانان

همانطور که افزایش وزن در نوجوانی باید کنترل شود ، درمان کاهش وزن و بلوغ نوجوانان نیز باید کنترل شود. که در زیر به آن اشاره شده است.

آیا نوجوان شما احساس خستگی می کند؟

یکی از مهمترین دلایل کاهش وزن و ضعف جسمانی نوجوانان ، به ویژه در دوران بلوغ ، کمبود آهن و سایر ویتامین های مورد نیاز بدن است. اگر پسران شما ، به ویژه دختران نوجوان ، زود خسته شوند ، ممکن است دچار کمبود آهن شوند. دختران نوجوان به دلیل کمبود آهن در دوران قاعدگی در معرض خطر خاصی برای کمبود آهن هستند. بنابراین آنها باید سعی کنند آهن مورد نیاز خود را از منابع غذایی غنی از آهن تهیه کنند. برخی از این منابع خوب عبارتند از گوشت قرمز ، غلات و نان صبحانه غنی شده با آهن. کلسیم و ویتامین D همچنین مواد مغذی بسیار مهمی برای درمان کاهش وزن و ضعف در نوجوانان هستند که در شیر و انواع محصولات لبنی یافت می شود. همچنین ، منابع غنی ویتامین D را از دست ندهید علاوه بر نور خورشید ، غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو نیز سرشار از ویتامین D هستند.

به طور کلی ، کمبود سه ویتامین یکی از دلایل کاهش وزن نوجوانان در نوجوانی است: (عکس اینفوگرافیک)

  • کمبود آهن ، به ویژه در بین دختران نوجوان
  • کمبود ویتامین D
  • کمبود کلسیم

از رژیم های لاغری مدرن خودداری کنید!

رژیم های کاهش وزن که نوید کاهش وزن سریع را می دهند امروزه به دلیل تبلیغات ناسالم در دنیای مد ، محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. اما مراقب باشید زیرا اغلب از نظر تغذیه و مواد مغذی نامتعادل هستند. این بدان معناست که ممکن است ویتامین ها و مواد معدنی مهم را به دلیل این رژیم ها از دست بدهید. حتی رژیم های غذایی مرسوم بیشتر روی نتایج کوتاه مدت تمرکز می کنند ، بنابراین وزن شما در نهایت باز می گردد. برای دستیابی به رژیم غذایی سالم ، خوشبختانه می توانید از سایت من و متخصصان رژیم کمک بگیرید ، که رژیم های استاندارد و سالم را بر اساس قد ، وزن ، جنسیت و سن شما در اختیار شما قرار می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید