بهترین و م mostثرترین راه های افزایش وزن را بشناسید


کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. وراثت ، رژیم غذایی نامناسب و مصرف ناکافی مواد مغذی از مهمترین دلایل کاهش وزن است. خوشبختانه با تغذیه مناسب می توان تا حد زیادی از این مشکل جلوگیری کرد. در این مقاله با بهترین و سالم ترین روش های افزایش وزن آشنا می شویم.

بهترین راه ها برای افزایش وزن

ورزش و افزایش وزن

یکی از مهمترین استدلال ها در مورد چاقی میزان کالری مصرفی و میزان کالری مصرفی است. در واقع ، یکی از مهمترین دلایل کاهش وزن ، کمبود کالری است. بنابراین یکی از بهترین راه ها برای افزایش وزن ، افزایش کالری دریافتی است. برخی از غذاها نسبتاً کالری بالایی دارند ، بنابراین با شناسایی این مواد و گنجاندن آنها در رژیم غذایی خود ، می توانید کالری دریافتی خود را افزایش داده و چاق شوید. البته چاقی در این مقاله به معنی اضافه وزن نیست ، بلکه افزایش وزن طبیعی و کنار آمدن با کاهش وزن مزمن است. زیرا این لاغری ها ، مانند چاقی مزمن ، سلامت افراد را به خطر می اندازد. قبل از اینکه به روش های افزایش وزن بپردازیم ، باید بدانید که اگر شما به دلیل بی اشتهایی وزن خود را کاهش می دهید ، این روش ها جواب نمی دهند. در این موارد ابتدا باید بی اشتهایی درمان شود و سپس راه هایی برای افزایش وزن تهیه شود. اگرچه روشهای کاهش وزن بسیار بیشتر شناخته شده است ، اما روشهای زیادی برای افزایش وزن وجود دارد. در اینجا چند روش موثر و ایمن برای افزایش وزن آورده شده است.

ورزش مناسب برای افزایش وزن

ورزش یکی از روش های تناسب اندام است که برای درمان کاهش وزن و چاقی مفید است. اکثر مردم از مزایای ورزش برای کاهش وزن آگاه هستند. به طور کلی ، ورزش برای سلامتی ضروری است. بنابراین ، یکی از بهترین روش ها برای افزایش وزن است. با این حال ، افرادی که از کاهش وزن شدید رنج می برند ، نباید ورزش های سنگین انجام دهند. ورزش منظم می تواند در هضم ، جذب و سوزاندن غذا بسیار موثر باشد. این امر بر افزایش اشتها تأثیر بسزایی دارد. علاوه بر این ، ورزش باعث نشاط و شادی می شود و بنابراین می تواند مشکلات معده را درمان کرده و منجر به افزایش وزن شود. یکی از بهترین ورزشها برای این منظور کوهنوردی است.

موثرترین غذا برای چاقی

راههای افزایش وزن

برخی از غذاها علاوه بر غنی بودن از ریز مغذی ها ، کالری بالایی نیز دارند. به افرادی که می خواهند وزن اضافه کنند توصیه می شود که این غذاها را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند و از رژیم غذایی منظم برای چاقی پیروی کنند. برخی از این غذاها عبارتند از: کره بادام زمینی ، سیب زمینی (آب پز ، بخارپز یا کبابی) ، کره ، تخم مرغ ، خامه ، پنیر پیتزا ، ماکارونی ، بادام ، پسته ، میوه های خشک ، سس سالاد ، شکلات تلخ و…. یک مسئله مهم در مصرف این غذاها پخت سالم این مواد است. زیرا هدف از چاقی تناسب اندام و سالم ماندن است. به عنوان مثال ، سیب زمینی سرخ کرده ، گرچه کالری بالایی دارد ، اما برای سلامتی مضر است و بسیاری از ریزمغذی ها در آنها از بین می رود و روغن آن می تواند سطح چربی خون را افزایش دهد. بنابراین ، توصیه می شود از روش های پخت سالم مانند آب پز ، بخارپز و کبابی برای تهیه غذا استفاده کنید. علاوه بر این ، استفاده از روغن های سالم مانند روغن زیتون ، روغن کنجد و … در آشپزی بسیار مهم است.

آجیل و دانه های روغنی

علاوه بر ریز مغذی ها ، آجیل و برخی از دانه های روغنی کالری بالایی دارند. افزایش مصرف چندین گروه از این دانه های مفید و سالم ، علاوه بر ایجاد چاقی ، برای سلامتی نیز بسیار مفید است. از آنجا که برخی از این آجیل ها کالری بالایی دارند ، مصرف بیش از حد آنها می تواند باعث بی اشتهایی شود ، بنابراین برای افزایش وزن ، توصیه می شود از این آجیل ها و دانه های روغنی به عنوان میان وعده و بعد از تمرینات ورزشی استفاده کنید.

از آب و مایعاتی استفاده کنید که برای افزایش وزن مثرتر هستند

راههای افزایش وزن

یکی از راه های تکمیل چاقی نوشیدن الکل است. نوشیدن آب و مایعات دیگر فضای بیشتری برای کالری بیشتر فراهم می کند که به شما در افزایش وزن کمک می کند. به همین دلیل توصیه می شود که یک ساعت قبل از غذا 2-3 لیوان آب بنوشید. اگرچه مایعات در افزایش وزن بسیار مثر هستند ، اما هنوز هم توصیه می شود از نوشیدنی های سالم مانند آب ، شیر ، دوغ و پرهیز از نوشیدنی های ناسالم مانند نوشابه هایی که فقط کالری دارند ، خودداری کنید.

با توجه به مطالب ، راههای افزایش وزن بسیار راحت و ساده. به همین دلیل حفظ رژیم متعادل و استفاده از همه گروه های غذایی (گروه شیر – گروه نان – گروه سبزیجات – گروه گوشت) برای افزایش وزن بسیار مهم است.

منبع: آرگا

برچسب:

دیدگاهتان را بنویسید