تغذیه با شیر مادر و ناشتا تغذیه زنان باردار و شیرده


تغذیه با شیر مادر بهترین مدل غذایی برای رشد نوزاد است ، با توجه به اهمیت شیر ​​مادر برای نوزادان به ویژه در شش ماهگی زندگی اول (جایی که کودک منحصراً از شیر مادر تغذیه می کند) و نگرانی مادر شیردهی در ماه رمضان بر تأثیر روزه بر کمیت و کیفیت شیر آنها باعث نگرانی روزه داری می شود.

در اینجا چند س commonال رایج برای پاسخگویی وجود دارد:

آیا می توانیم روزه بگیریم؟

به گفته کارشناسان ؛ روزه گرفتن برای مادری سالم که بچه سالم دارد در صورت دریافت غذای سالم و مایعات کافی در ساعات بسون افطار تا سحر اشکالی ندارد.
اگر مادر یا نوزاد بیماری یا مشکل خاصی دارد ، باید به پزشک مراجعه کنند تصمیمات خود را در مورد روزه بگیرید.
اگر مادر کم وزن است ، کم خونی ، کمبود کلسیم ، ضعف دائمی یا شما بیماری خاصی دارید (عمدتا دیابت) ؛ کودک ضعیف و کم وزن یا بیمار دارد ؛ اگر مادر در دوران بارداری دچار کم خونی است و نوزادش در حال حاضر ، ذخایر آهن کم است ، او ابتدا باید به سلامت خود و نوزادش فکر کند بهتر است روزه نگیریم. به خصوص در 6 ماه اول زندگی نوزاد شیردهی کامل.
اگر تغذیه مادر کامل و صحیح نباشد ، بدن مادر ذخایر خود را از دست می دهد او قبلاً ترکیب شیر را تکمیل می کرد ، می تواند این باعث پوسیدگی دندان ، ریزش مو و پوکی استخوان در مادر و مادر می شود اگر این مدل کمبود دارد و مادر روزه است ، مطمئناً مادر آسیب می بیند.

** به طور خلاصه ، اگر مادر می تواند در طول روز بدون آسیب رساندن به سلامتی با تأمین مقدار لازم شیر کودک ، روزه گرفتن ناقص است نه. مادران پرستار می توانند با تغذیه مناسب مایعات کافی دریافت کنند ،فعالیت بدنی را در ساعات روزه داری کاهش دهید و به جای آن تلاش کنید شبانه روز بین افطار و سحر به نوزاد خود غذا دهید ، شما روزه هستید آنها راحت تر از خود عبور می کنند.

آیا کیفیت و حجم شیر تغییر می کند؟
نمی توان در مورد همه مادران نظر کلی داد زیرا این یک نوع مشکل است تغذیه و میزان ذخایر فیزیکی مادر برمی گردد. تحقیق کردی درک اجزای اصلی شیر ناشتا چشم ها را به طور چشمگیری تغییر می دهد نمی گیرد.
میزان حجم شیر از مادر به فرزند متفاوت است ، اما معمولاً اندکی است آنها حجم تولید شیر را کاهش می دهند. این امر در مورد تغذیه و مایعات نیز صدق می کند مصرف و فعالیت روزانه مادر برمی گردد.

آیا سن کودک مهم است؟

نوزاد فقط تا 4-6 ماهگی از شیر مادر تغذیه می کند ، پس از این مدت به تدریج غذای کمکی دریافت می کند. توصیه اکثر متخصصان این است که هنگامی که کودک غذای کمکی دریافت نمی کند ، روزه نگیرید. زیرا امکان پذیر است نمی تواند شیر مورد نیاز کودک را تامین کند.
تصمیم گیری در مورد روزه گرفتن یا عدم روزه گرفتن مادر از 6 تا 12 ماهگی ، برای وضعیت و رشد نوزاد بستگی به وضعیت مادر و حجم شیر دارد. خود نوزاد باید وزن مناسبی داشته باشد و خوب رشد کند و بخورد ، مادر روزه داری هیچ مشکلی ندارد.
از یک سال به بعد ، به عنوان بخش اصلی تغذیه نوزاد ، غذا و شیر مادر با رژیم غذایی سالم و کافی می توانید کمتر از قبل مصرف کنید سریع به راحتی.
به طور کلی ، مادران شیرده با تغذیه مناسب ، دریافت مایعات کافی ، فعالیت بدنی را در طول روز کاهش دهید و سعی کنید شب ها به جای روز بخوابید بین افطار و سحر به نوزاد خود غذا دهید ، روزه گرفتن برای او آسان تر است.

آیا وزن نوزاد و مادر در روزه داری مهم است؟

وزن کودک هنگام تولد و هنگام تصمیم مادر برای روزه گرفتن یک عامل م inثر در تصمیم گیری اگر وزن کودک کمتر از وزن مورد نظر است این که آیا سن است یا منحنی رشد نشان دهنده سوء تغذیه است ، این مشکل باید به عنوان یک شاخص مهم در تصمیم گیری برای روزه در نظر گرفته شود در نظر گرفته شود. در چنین شرایطی حتی اگر کودک در سال دوم تغذیه است ، روزه گرفتن برای مادر خوب نیست. گاهی مثل یک خانم می آید و می گوید بچه من 8 ماهه است و تازه شیر می دهد او غذا نمی خورد و وضعیت نشان می دهد که کودک ضعیف و کوتاه قد است وزن ، در اینجا لزوماً مادر مجبور نیست روزه بگیرد یا ممکن است روزی آن را دوست داشته باشد در ضمن سریع. یا مثلاً اگر مادر برای او ضعیف و سنگین استاو بسیار جوان است و یک نوزاد 8 ماهه دارد ، دوباره روزه توصیه می شود گریه نکن.

آیا ساعات روزه داری و فصلی است که ماه رمضان در آن یافت می شود؟ آن مهم است؟

می توانید بله بگویید ؛ زیرا تابستان علاوه بر ساعات بیشتر گرسنه و تشنه بمانید ، گرما همچنین آب بدن را بیشتر تبخیر می کند او مادر می شود. بنابراین ، باید در ساعات بین افطار و صحرا مراقب باشید نیازهای بدن خود را برآورده کنید ، در غیر این صورت نمی توانید شیر کافی برای نوزاد تهیه کنید نخواهید بود.
حالا که بهار است و حدود 15 ساعت روزه گرفته اید ، اگر می خواهید روزه بگیرید ، مطمئن شوید که مایعات کافی دریافت می کنید. بهترین و مهمترین این مایعات آب است. سعی کنید عطش خود را برای آب میوه برطرف کنید از شکر خانگی و کم قند استفاده کنید. نوشیدنی های خنک را امتحان کنید نمونه هایی از انواع مختلف عرق (گربه ، نسترن و غیره) همراه با تخم مرغ شربت دار و ترشک بخورید که سرشار از نمک های مختلف است.

آخرین کلمه:

با پزشک خود مشورت کنید. اگر نمی توانستم روزه بگیرم ، عصبانی نشوید زیرا خدا برای شما و نوزاد شما روزه می گیرد
مورد علاقه (آیات 183 و 184 سوره بقره). ناراحتی و استرس که برتون از عدم روزه داری رنج می برد ، می تواند باعث ضرر شود شیر یا باعث بی اشتهایی شود.

برای شما آرزوی خوشبختی و سلامتی دارم

دیدگاهتان را بنویسید