تغذیه نوزاد رژیم غذایی کودکان بهترین برنامه تغذیه برای کودکان


چاقی و لاغری از همان ابتدای زندگی در افراد قابل مشاهده است. گاهی مادران نگران وزن کم فرزندان خود هستند و گاهی با استرس کودکان دارای اضافه وزن به متخصص تغذیه مراجعه می کنند.

رژیم غذایی در کودکان و بزرگسالان کاملاً متفاوت است. متخصص تغذیه و متخصص تغذیه می توانند در این زمینه به والدین کمک کنند.تغذیه نوزاد

پس از دو سالگی ، کودکان می توانند انواع مختلفی از غذاها را بخورند. آنها می توانند در وعده های غذایی با سایر اعضای خانواده شرکت کنند ، اگرچه برخی از غذاها باید برای جلوگیری از خفگی اصلاح شوند. اما در حالی که آنها قادر به خوردن غذای بزرگسال هستند ، کودکان خردسال علاوه بر اعضای بزرگسال خانواده ، نیازهای تغذیه ای خاصی نیز دارند. این نیازهای ویژه ممکن است برای والدین کاملاً روشن نباشد ، اما کودکان بزرگسالان کوچکی نیستند و بنابراین عادات غذایی بزرگسالان ممکن است همیشه متناسب با نیازهای آنها نباشد. تفاوت اصلی بین نیازهای کودکان و بزرگسالان این است که بدن کودکان هنوز در حال رشد است ، بنابراین داشتن رژیم غذایی غنی از مواد مغذی برای آنها بسیار مهم است. پارچه جدیدی که تولید می شود از هیچ جا بیرون نمی آید: رژیم غذایی آنها باید مواد اولیه آن را تامین کند.

به عنوان مثال ، پروتئین ها برای ایجاد سلول های جدید و نقش حیاتی در بدن استفاده می شوند. و کودکان به کلسیم بیشتری احتیاج دارند ، زیرا مواد معدنی برای ساختن استخوان های در حال توسعه مورد نیاز است. سایر ویتامین ها و مواد معدنی نیز برای کودکان بسیار مهمتر از بزرگسالان هستند ، زیرا کمبود آنها می تواند روند رشد را مختل کرده و در درازمدت آسیب برساند. خوشبختانه کودکان در چند سال اول کمتر مستعد این مشکلات هستند ، زیرا رشد سریع دوران کودکی به مرحله کندتری کاهش یافته است. اما ارائه رژیم غذایی غنی از مواد مغذی در نهایت به اطمینان از بزرگسالان سالم تر کمک می کند. تفاوت دیگر این است که کودکان نسبت به بزرگسالان به غذای کمتری نیاز دارند و گاهی حتی کمتر از آنچه والدین فکر می کنند. همانطور که در فصل قبل گفتیم ، رژیم غذایی نوزادان و کودکان نوپا این توانایی را دارد که بفهمد چه موقع گرسنه هستند و چقدر بخورند. والدین اغلب متفاوت فکر می کنند و سعی می کنند با هر ترفندی فرزندان خود را بیشتر غذا بخورند و معتقدند که آنها به اندازه کافی غذا نمی خورند. کودکانی که قادر به خوردن هر زمان که گرسنه هستند و هیچ محدودیت غذایی ندارند تقریباً همیشه کالری کافی برای رشد دارند. والدین باید به توانایی بدن برای تنظیم میزان مصرف خود اعتماد کنند و کودکان را تشویق کنند که در صورت سیری غذا نخورند. والدین همچنین می توانند نگران عادات غذایی فرزندان خود باشند. یک مطالعه جدید در فنلاند عادات غذایی گروهی از کودکان پنج ساله را که والدین آنها را سوءتغذیه می دانند با عادات گروه کنترل مقایسه می کند. محققان دریافتند غذاهای کم کالری کالری کمتری نسبت به غذاهای گرم و کالری بیشتری از میان وعده ها دریافت می کنند. اما در نهایت ، تفاوت تغذیه ای واقعی بین دو گروه وجود نداشت. اگرچه کودکان در یک وعده غذایی کمتر غذا می خورند ، اما ممکن است نیاز به خوردن بیشتر داشته باشند ، معمولاً سه وعده غذایی کوچک با چند میان وعده در طول روز. از آنجا که میان وعده ها بخش مهمی از مصرف روزانه کودک هستند ، می توان آنها را “وعده های غذایی کوچک” در نظر گرفت و سزاوار همان توجه تغذیه ای است که شما به وعده های اصلی غذا می دهید. به عبارت دیگر ، یک میان وعده چیزی بیشتر از سیر نگه داشتن کودک شما تا شام است. این فرصتی است برای افزودن میوه ها ، سبزیجات ، منابع پروتئین و سایر اجزای به رژیم غذایی متعادل.

گونه هایش شکوفا می شوند ، صدای خنده اش در خانه می پیچد و لباس هایش سریعتر از آنچه انتظار دارید جمع می شود. اگر به رژیم غذایی فرزند خود توجه کنید ، جایی برای غذاهای ارگانیک در رژیم غذایی او بگذارید و انواع غذاهای ضروری را در رژیم غذایی او بگنجانید ، نه تنها از رشد خوب کودک خود اطمینان خواهید داشت ، بلکه می توانید سلامت روانی و سلامت خود را نیز ارتقا دهید. هوش.. برای سالهای آینده. محققان و متخصصان تردیدی ندارند که تغذیه کودکان از همان روزهای اول بر سلامت جسمی و روانی آنها در سالهای آینده تأثیر می گذارد. بنابراین با جزئیات تغذیه سالم در 10 سال اول زندگی همراه باشید.

اصول تغذیه کودکان در سال اول زندگی

برای انتخاب میز ناهارخوری رنگارنگ و امتحان دستور العمل های مختلف زود است. در اولین سال زندگی ، غذای اصلی نوزاد شما شیر مادر یا شیر خشک است. در طول 12 ماه اول ، نوزاد شما بیشتر کالری خود را از شیر مادر یا شیر خشک دریافت می کند.

در طول چهار ماه اول ، می توانید اولین علائم حساسیت در نوزاد خود را از واکنش های بدن به شیردهی تشخیص دهید.

در این مدت ، ممکن است متوجه شوید که کودک شما به پروتئین گاو حساسیت دارد یا ممکن است احساس کنید بدن او به ترکیبات خاصی در شیر مادر واکنش نشان می دهد.

توجه کافی به این امر نه تنها شانس ابتلای نوزاد به عوارض حاد را کاهش می دهد ، بلکه مشکلات گوارشی نوزاد را نیز کاهش داده و گریه و بی قراری را کاهش می دهد.

درباره تغذیه نوزاد تا شش ماهگی چه باید بدانید؟

در طول چهار ماه اول ، کودک شما حتی آب به رژیم غذایی روزانه خود اضافه نمی کند و بین چهار تا شش ماهگی ، تنها مواد اولیه ای مانند لعاب برنج را به شیر مصرفی خود در طول روز ، طبق توصیه پزشک خود اضافه می کند.

پس از شش ماه ، به آرامی از طعم های مختلف لذت ببرید و باید به خوبی آگاه باشید که افزودن تدریجی غذاهای مختلف به رژیم غذایی کودک شما راه را برای آشنایی او با طعم ها برای چندین ماه هموار می کند. در این مرحله ، عجله را رها کرده و به بدن نوزاد خود فرصت دهید تا در برابر غذای تازه واکنش نشان دهد. صبر و شکیبایی شما در افزودن گام به گام غذا به رژیم غذایی روزانه فرزندتان به شما این امکان را می دهد تا حساسیت غذایی کودک خود را بهتر شناسایی و کنترل کنید.
درباره تغذیه نوزاد از شش ماهگی تا یک سال چه باید بدانید؟

از سن شش ماهگی تا یک سالگی ، کودک شما برای غذاهای کمکی آماده می شود و هنگامی که قادر به بلعیدن و هضم انواع غذاها در طول زمان است ، می توانید او را با غذاهای انگشتی آشنا کنید. اکثر مادران در این دوره نگران سوء تغذیه نوزاد خود هستند. اگر بدانید کودک شما در روز به چه مقدار غذا نیاز دارد و چه غذاهایی برای رشد کودک شما مناسب است ، با پرخوری و محروم کردن مواد مغذی ضروری ، سلامت کودک را به خطر نمی اندازید ، از رشد مناسب او جلوگیری نمی کنید.

اصول تغذیه برای کودکان از یک تا دو سال

با رشد نوزاد ، تنوع غذاها در رژیم غذایی روزانه او افزایش می یابد که این امر نیاز به تغییر در رژیم غذایی کودک دو ساله دارد. در حال حاضر نقش شیر مادر یا شیر خشک در رژیم غذایی او رو به کاهش است و جایی برای شیر غنی شده وجود دارد.

چربی های سالم در این دوره از زندگی بر سلامت نوزاد شما تأثیر می گذارد و با افزودن کربوهیدرات و پروتئین کافی به سبد غذایی نوزاد ، می توانید به سلامت بدن و رشد بهتر مغز کمک کنید. در حالی که گنجاندن انواع غذاها در رژیم غذایی نوزاد بسیار مهم است ، گاهی اوقات شما چاره ای جز مراجعه به مکمل های کودک ندارید.

در این مدت ، شما باید بیشتر با غذاهای مضر برای نوزادان آشنا باشید تا بتوانید یک رژیم غذایی سالم برای نوزاد خود طراحی کنید. تغذیه نوزاد یک ساله برچسب خاص خود را دارد. شما می توانید از غذای آماده کودک بیشتر از قبل کمک بگیرید و برای اطمینان از رشد کودک باید از میوه ها و سبزیجات ضروری استفاده کنید. اگر اصول تغذیه نوزادان را در سالهای اولیه رعایت کنید ، هیچ نگرانی در مورد قد و وزن نوزاد در دو سالگی نخواهید داشت.

تغذیه در دوران کودکی یکی از مشکلات تغذیه ناسالم است. کوتاهی قد در کودکان کوتاهی قد در کشورهای در حال توسعه به دلیل کمبودهای تغذیه ای بیشتر از سایر کشورها شایع است. عوامل مختلفی از جمله قد ، نژاد و سلامت عمومی جامعه بر ارتفاع تأثیر می گذارد. به در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، سوءتغذیه و کوتاهی قد نسبت به سالهای اول انقلاب بسیار بهبود یافته است ، اما هنوز وضعیت مطلوبی نداشته است. همه والدین باید بدانند که فرزندشان از نظر تغذیه ، سلامت و رشد چگونه است. به والدین توصیه می شود از فرزند خود در مورد منحنی رشد مراکز بهداشتی بپرسند. متأسفانه باید توجه داشت که این مراکز قد و وزن کودکان را با همان نظم و دقت قبلی اندازه گیری نمی کنند و نقش وزارت بهداشت در نظارت بر کار چنین مراکزی باید بیشتر باشد. مراکز بهداشتی همچنین باید به مادران آموزش دهند که چه اقدامات تغذیه ای و بهداشتی را برای رسیدن به قد و وزن مناسب نوزاد انجام دهند. تعادل در تغذیه نوزاد بسیار مهم است و از طریق این منحنی ها می توان کمبودها را تشخیص داد. حقایق تغذیه کودک. اقدامات لازم برای بهبود تغذیه آن انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید