توصیه های مهم برای مراقبت از ستون فقرات


ستون فقرات ساختار حمایتی مرکزی در بدن است که از فعالیت های اساسی مانند نشستن، ایستادن، راه رفتن، چرخش و خم شدن پشتیبانی می کند.

به گزارش ایسنا، ستون فقرات سالم کارایی فعالیت های روزانه و سبک زندگی فرد را تعیین می کند، زیرا ناهنجاری یا بیماری های ستون فقرات می تواند منجر به کمردرد شدید و سایر عوارض شود و بر سلامت کلی فرد تأثیر بگذارد.

در ادامه به نقل از pacehospital به توصیه هایی برای مراقبت بهینه و سالم از ستون فقرات و پیشگیری از مشکلات این ناحیه حیاتی از بدن می پردازیم.

* زمان نشستن خود را محدود کنید.

* برای حمایت از عضلات شکم و کمر، روی تقویت هسته خود تمرکز کنید.

* برای این منظور تمرینات مناسب برای تقویت کمر انجام دهید.

* برای کاهش استرس روی ستون فقرات، وزن مناسبی را حفظ کنید.

* از سیگار کشیدن خودداری کنید زیرا نیکوتین یک منقبض کننده عروق است که کارایی رگ های خونی را کاهش می دهد و جریان خون، اکسیژن و مواد مغذی را به ستون فقرات محدود می کند.

* پیاده روی و ایستادن بعد از مدتی نشستن را به عنوان بخشی از عادات خود بگنجانید.

* هنگام بلند کردن اجسام سنگین مراقب باشید.

* برای تقویت و کشش عضلات خود یوگا را تمرین کنید.

* برای خوابیدن از تشک سفت استفاده کنید.

* برای کاهش فشار روی ستون فقرات از کفشی با قوس مناسب استفاده کنید.

* اگر کمردرد و مشکلات ستون فقرات دارید با پزشک متخصص مشورت کنید.

* ویتامین ها و مواد معدنی مانند منیزیم، کلسیم، ویتامین D و K، ویتامین A و آهن را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا سلامت استخوان و ستون فقرات را تقویت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید