تونل متوسل در انتظار بخش خصوصی است


مدیریت شهری سال هاست برای سهولت در تردد اتوبان صیاد شیرازی را از بن بست خارج کرده و به کارکرد اصلی خود باز می گرداند. اما او هنوز موفق نشده است.

به گزارش ایسنا، بزرگراه شهید صیاد شیرازی یکی از معدود بزرگراه هایی است که به میدان اصلی شهر ختم می شود. این بزرگراه از بزرگراه ارتش شروع می شود و به میدان سپه ختم می شود و همین امر باعث شد تا در بیشتر ساعات روز شاهد ترافیک سنگین اطراف میدان سپه و چراغ قرمز معروف آن باشیم.

تعداد زیادی از خودروها در بزرگراه صیاد با چند خط به یکباره وارد میدان کوچک بازار سپه می شوند و به دلیل تردد خودروهای دیگر در نقاط مختلف بازار شاهد ترافیک سنگین به خصوص در شب در این بزرگراه هستیم. برای ورود به میدان صف ماشین های متوقف شده. این ترافیک سنگین شبانه در صیاد شیرازی، مدیران شهری را بر آن داشته تا با برنامه ریزی و در نظر گرفتن موقعیت بازار، مجلس و میراث قدیم و تهران، ادامه بزرگراه صیاد شیرازی و اتصال آن به آزادگان را مدنظر قرار دهند. مقرر شد این گسترش مسیر از فضاهای زیرزمینی به صورت تونل سه طبقه باشد.

اقبال شاکری، رئیس سابق کمیته مدنی شورای شهر وی گفت: این تونل احتمالا بیش از هشت کیلومتر طول خواهد داشت که دارای سه طبقه است که دو طبقه آن به ترافیک متصل است و طبقه پایین برای تهویه و نصب تونل در نظر گرفته شده است. ضمن تلاش برای اتصال این تونل به منطقه شلوغ شهر و بازار.

بررسی ها نشان می دهد که اگرچه تونل متوسلیان نیاز به ساخت زیرزمینی دارد، اما مقاومت کمی در آن وجود دارد. اما بسیار پرهزینه و پرهزینه است و ساخت آن برای شهرداری هزینه بالایی ندارد، بنابراین پیشنهاد می شود این تونل به روش BOT ساخته شود. اقتصاد، سرمایه‌گذاری خارجی و دسترسی به فناوری‌های مدرن که به دولت‌ها و مؤسسات بزرگ این امکان را می‌دهد مورد توجه قرار گرفته است. امکان هدایت منابع مالی، مدیریت و توانمندسازی بخش خصوصی داخلی و خارجی برای پروژه های بزرگ.

مدتی بحث ساخت تونل متوسلیان مسکوت ماند و اتفاقی نیفتاد تا اینکه علیرضا زاکانی شهردار تهران در یکی از برنامه های خبری خود از اجرای پروژه شهید متوسلیان به عنوان تونل شهری خبر داد و گفت: به دنبال بزرگراه هستیم. . پروژه شهید متوسلیان لواتی که در ادامه بزرگراه شهید صیاد شیرازی به آزادگان و حدود 9 کیلومتر زیر زمین است، به صورت تونل شهری و دهانه شمال به جنوب در مرکز تهران احداث می شود.

پیرو این اظهارنظرها در این جلسه بیان شد که راهکارهای تامین منابع مالی لازم برای اجرای پروژه تونل شهید متوسلیان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تغییر کرد و مجددا تاکید شد که این تونل به صورت پروژه مشترک ساخته شود. معاون فنی و عمرانی تهران در عین حال می گوید مصوبه شورای شهر اجازه نمی دهد حتی یک ریال برای تونل متوسلیان هزینه شود و بخش خصوصی باید وارد عمل شود.

عباس شعبانی در گفت وگو با ایسنا، وی در خصوص آخرین تصمیمات شهرداری برای ساخت تونل شهید متوسلیان گفت: احداث تونل شهید متوسلیان ضروری است زیرا بن بست را برطرف می کند و باید تردد مردم در محدوده بزرگراه صیاد شیرازی را تضمین کند. «در جنوب تهران یا باید از مسیر پرتردد داخل شهر یعنی میدان بهارستان، میدان شوشا و… عبور کنید یا برای مسافت های طولانی از اتوبان موازی امام علی (ع) استفاده کنید.

وی با بیان اینکه اتوبان صیاد شیرازی در شرایط فعلی کارآمد نیست، ادامه می دهد: پس از اتمام مسیر اتوبان صیاد شیرازی وارد میدان سپه می شوید که میدان کوچکی است و تعداد زیادی خودرو وارد این میدان کوچک می شوند. . ترافیک بود

معاون شهردار تهران با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای شهر، ساخت تونل متوسلیان باید در بخش خصوصی باشد، گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، شهرداری توان مالی ندارد. حتی یک ریال از وام های شما وام های بخش خصوصی است.

شعبانی با بیان اینکه ساخت تونل می تواند به رفع ازدحام در منطقه کمک کند، افزود: کوچک است. “میدان نمی تواند اجرا شود.” از تردد وسایل نقلیه روبرو جلوگیری می کند و در نتیجه ترافیک ایجاد می کند.

وی گفت: چاره ای جز ادامه مسیر در بزرگراه صیاد شیرازی نداریم. آزادگان، بزرگراه صیاد شیرازی به نام شهید متوسلیان باید ادامه یابد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری نقش تسهیل گری دارد و می تواند به سرمایه گذاران کمک کند و مجوزها و مستندات قانونی را ارائه کند، گفت: البته در فاز اول تونل متوسلیان بازطراحی شد و تغییراتی برای سرمایه گذاران ایجاد شد. جذاب باشید.

وی ادامه داد: در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری شهرداری که تیرماه برگزار می شود، تونل متوسلیان را ارائه خواهیم کرد و در صورت استقبال از سرمایه گذاری همکاری لازم را با آنها خواهیم داشت تا این موضوع به ثمر بنشیند.

به گزارش ایسنا، در آخرین جلسه شورای راهداری تهران مجوز احداث تونل شهید متوسلیان با تامین منابع خارج از تهران به تصویب رسید و باید دید برای ساخت این تونل سرمایه گذاری می شود یا خیر. . تونل

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید