حقیقت تاریک درباره غلات کودک – اوه عزیزم



چند ماه پیش من یک نظرسنجی در اینستاگرام Oh Baby راه اندازی کردم و از آن خواستم کدام موضوع را برای اولین بار بنویسم: حقیقت تیره در مورد کیسه های پوره یا حقیقت تاریک در مورد غلات بچه. کیسه ها برنده شدند ، اما هنوز علاقه زیادی به غلات کودک وجود داشت ، بنابراین پس از پیشنهادات زیاد قول دادم که آن را نیز به اشتراک بگذارم. واقعیت این است که من ترجیح می دهم بر تمام غذاهای شگفت انگیزی که می توانیم با آنها تغذیه کنیم ، تمرکز کنم ، نه فقط غذاهایی که باید از آنها پرهیز کنیم. همچنین ، من نمی خواهم کسی از انتخاب هایی که کرده است احساس بدی داشته باشد. ما فقط سعی می کنیم تمام تلاش خود را برای کوچکترهایمان انجام دهیم! سرانجام تصمیم گرفتم این مطلب را ارسال کنم زیرا با وجود اینکه غلات کودک یکی از رایج ترین غذاهایی است که می توان غذاهای جامد را با آنها شروع کرد ، متأسفانه این بهترین غذای اول برای تغذیه نوزادان ما نیست.

غلات کودک برای اولین بار در دهه 1930 معرفی شد ، زمانی که تغییر عظیمی از غذاهای واقعی به غذاهای آماده فرآوری شده رخ داد. به مادران توصیه می شد آن را در نوزادان شش هفته در یک بطری با شیر مادر مخلوط کنند. سپس ، هنگامی که نوزاد در حدود 3 یا 4 ماهگی بود ، پابلوم را با قوام غلیظ تری مخلوط کردند تا با قاشق تغذیه شود.

به عنوان اولین غذای ایده آل برای نوزاد شما به بازار عرضه شد.

غلات غنی شده با آهن هنوز توصیه مهمی برای شروع مواد جامد هستند … حتی توسط اکثر متخصصان اطفال و حتی با وضوح امروز در مورد اهمیت غذاهای کامل بر غذاهای تصفیه شده. متأسفانه ، محصولات غلات فرآوری شده سالم ترین انتخاب برای هیچکس نیست ، چه برسد به عنوان اولین ماده غذایی برای تغذیه مناسب یک کودک در حال رشد.

مواد مغذی آن از بین رفته است

غلات کودک از مواد مغذی و فیبر خود محروم شده و دارای قند خون بالایی است ، که باعث افزایش شدید قند خون و به دنبال آن آشفتگی اجتناب ناپذیر و گرسنگی می شود. بسیاری از والدین غالباً غذاهای جامد را به صورت زودرس شروع می کنند با این امید که نوزادان “برای مدت طولانی تری سیر شوند” ، اما یک غذای دارای قند خون بالا مانند غلات کودک به هیچ وجه حاوی چربی یا پروتئین مورد نیاز برای سیر کردن نوزاد نیست. غلات کودک دارای طعم بسیار ملایمی است که زمینه را برای خوردن پرماجرا فراهم نمی کند.

برنج حتی اگر تصفیه نشده باشد ، در تمام مواد مغذی اصلی مورد نیاز کودک هنگام شروع مصرف غذاهای جامد ، مانند چربی های سالم ، کلسیم ، ویتامین D ، کولین و آهن طبیعی ، به شدت دچار کمبود است. غلات کودک با مواد مغذی مصنوعی غنی شده است ، اما بدون شک هدف ما این است که اطمینان حاصل کنیم که نوزادان ما به جای غذاهایی مانند غلات کودک که غنی از مواد مغذی مصنوعی هستند ، غذاهای غنی از مواد مغذی مصرف کنند. ما از غذاهای فرآوری شده اجتناب می کنیم تا به فرزندانمان کمک کنیم تا خود را برای یک رابطه مادام العمر با غذاهای سالم و کامل آماده کنند.

مقادیر بالای آرسنیک در غلات برنج

آرسنیک در خاک وجود دارد ، بنابراین همه گیاهان می توانند مقداری از آن را جذب کنند. با این حال ، برنج سرشار از آرسنیک است زیرا در مزارع برنج غرقابی رشد می کند و آرسنیک بیشتری نسبت به سایر محصولات غذایی جذب می کند. به عنوان یک سرطان زا شناخته شده ، آرسنیک در حال حاضر در آب آشامیدنی تنظیم می شود. با این حال ، در حال حاضر هیچ مقرراتی در مورد غلظت آرسنیک در غذا ، از جمله غلات کودک وجود ندارد.

در حالی که سایر غذاها 19 درصد از میزان آرسنیک را در نوزادان 4 تا 24 ماهه تشکیل می دهند ، دانه های برنج 55 درصد را تشکیل می دهند.

چندین مطالعه نشان داده اند که قرار گرفتن در معرض آرسنیک در دانه های برنج از حداکثر میزان آلاینده های آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده فراتر رفته و میزان آرسنیک را در کودکان به طرز چشمگیری افزایش می دهد. مطالعات نشان می دهد که اثرات سمی برنج در کودکان بیشتر نگران کننده است.

غلات کامل برای نوزادان چطور؟

برخی افراد ادعا می کنند که نوزاد آمیلاز کافی برای هضم مناسب غلات تولید نمی کند. اما من در واقع توصیه می کنم در مورد دانه ها به دلایلی کاملاً متفاوت احتیاط کنید. هضم غلات حتی برای بسیاری از بزرگسالان با سیستم گوارش بالغ دشوار است. غلات حاوی موادی به نام اسید فیتیک هستند که از جذب مواد معدنی مانند آهن و کلسیم جلوگیری می کند.

وقتی به خرد فرهنگ های باستانی نگاه می کنیم ، کودکان در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان اولین غذای خود از برنج یا غلات دیگر تغذیه کرده اند. آنها همچنین از آفت کش های حاوی آرسنیک استفاده نکرده اند که سطح آرسنیک موجود در برنج آنها را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. با این حال ، توجه به این نکته ضروری است که این غلات کامل مورد استفاده این فرهنگ ها با استفاده از روش های سنتی با دقت تهیه شده است.

اگر غلات را به عنوان بخشی از وعده های غذایی خانوادگی خود در نظر می گیرید ، پیشنهاد می کنم آنها را با خیساندن ، جوانه زنی یا تخمیر / اسیدی سازی به درستی آماده کنید تا جذب و قابلیت هضم مواد مغذی افزایش یابد. من همچنین ترجیح می دهم منتظر بمانم تا کودک به طور مطمئن 3 وعده در روز با مقدار زیادی غذا در هر وعده مصرف کند. کودکان تمایل دارند که در صورت داشتن فرصت ، “غلات” را پر کنند ، اما مانند غلات کودک ، غلات کامل حاوی مواد مغذی ضروری مورد نیاز کودک در دوزهای بالا در این سن نیستند. (چربی ، کلسیم ، ویتامین D ، کولین و آهن طبیعی)به این باعث می شود در شکم کوچک آنها غذاهای دیگری که بسیار غنی از این مواد مغذی هستند ، کمتر باشد. سرانجام ، غلات نسبتاً بی مزه هستند و بارها و بارها می بینم که اگر کودک در سنین پایین به مقدار بیشتری با این غذاها آشنا شد ، تنوع دادن به کام او بعدها بسیار دشوارتر است. قرار گرفتن در معرض انواع طعم ها کلیدی است!

اگر خودتان کم کربوهیدرات می خورید و به طور منظم غلات را به عنوان بخشی از وعده های غذایی خانواده خود قرار نمی دهید ، به یاد داشته باشید که بچه های کوچک هنوز به منابع کربوهیدرات سالم و غلات کامل ، مانند کدو زمستانی یا سبزیجات ریشه نیاز دارند. همچنین قرار دادن کودک در معرض گلوتن قبل از 12 ماهگی برای کاهش خطر ابتلا به آلرژی مفید است.



دیدگاهتان را بنویسید