خوردن این میوه پاییزی را از دست ندهید


به گزارش خبرنگار مهر، پاییز پیش رو انواع میوه های آبدار و خوشمزه را به همراه دارد. نارنگی، پرتقال، انار، سیب و… از جمله میوه های فصل سرد هستند که هر کدام هزاران خاصیت دارند.
از مرکبات پاییز و زمستان می توان به نارنگی اشاره کرد. میوه ای که خوردن آن بسیار آسان است. این میوه پاییزی از ابتدای مهرماه در بازار است و تا اوایل زمستان در میوه فروشی ها یافت می شود.
اما نارنگی چه خواصی دارد؟
یک نارنگی کوچک که حدود 76 گرم وزن دارد، 40 کیلو کالری انرژی دارد. علاوه بر این، یک نارنگی کوچک 0.6 گرم پروتئین، 10.1 گرم کربوهیدرات، 0.2 گرم چربی، 1.3 گرم فیبر، 8 گرم قند و 26.7 میلی گرم ویتامین C فراهم می کند.
نارنگی به عنوان یکی از بهترین منابع غذایی برای دریافت همزمان ویتامین C، تیامین و فولات شناخته شده است.
هر نارنگی کوچک می تواند حدود 27 میلی گرم ویتامین C برای بدن فراهم کند. این مقدار ویتامین C نزدیک به 34 درصد از نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تامین می کند.
ویتامین C با افزایش قدرت سیستم ایمنی و کاهش التهاب در بدن می تواند سطح استرس اکسیداتیو را کاهش دهد و از آسیب سلولی ناشی از وجود رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می کند.
از طرفی یک نارنگی کوچک می تواند 10 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین A و مقدار قابل قبولی ویتامین B6 را تامین کند.
ویتامین A موجود در نارنگی یکی از ویتامین های محلول در چربی است که می تواند به حفظ سلامت چشم و پیشگیری از بیماری های چشمی مرتبط با افزایش سن کمک کند.
مصرف روزانه نارنگی در روزهای سرد پاییزی علاوه بر تقویت سیستم ایمنی می تواند به تنظیم فشار خون، حفظ سلامت سیستم قلبی عروقی و تامین بهتر اکسیژن ماهیچه های بدن کمک کند.
علاوه بر اینها، نارنگی حاوی مواد معدنی ارزشمندی مانند پتاسیم، کلسیم، منیزیم و آهن است.

دیدگاهتان را بنویسید