خوردن یا نخوردن گوشت – دکتر رضا اطمینانانی


گوشت بخورید یا نخورید

آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفیدی است که برای حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن مفید است؟ در این مقاله از سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه از اصفهان ، مروری بر پاسخ این س getال خواهیم داشت و تأثیر مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بر اساس دلایل آن بررسی می کنیم. ما همچنین عوارض خوردن یا نخوردن گوشت را بررسی خواهیم کرد ، نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم. یعنی گوشت شامل طیف وسیعی از غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، کله پاچه ، دانه ها و سایر احشاء ، مرغ ، طیور و دیگر طیور و انواع ماهی های دریایی و پرورشی است.

اما اگر گوشت می خورید!

یکی از موضوعات داغ این روزهای بازار ، مصرف گوشت است. بسیاری از افراد در مورد نخوردن گوشت اظهارنظرهای قوی و بسیار محکمی می کنند و برخی دیگر محتاط و مشکوک هستند. برخی نیز به دلیل گزارش های ضد و نقیض در مورد آن دچار سردرگمی شده و در تصمیم خوردن یا نخوردن گوشت گیر کرده اند.

دقیقاً جواب چیست؟

بنابراین بیایید ببینیم چه زمانی گوشت به میان می آید. آیا باید دقیقاً منظورمان از نوع گوشت را مشخص کنیم؟

زیرا خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت می تواند متفاوت باشد. اگرچه گوشت های مختلف در بسیاری از مواد مغذی مشترک هستند. اما ویژگی هایی در انواع آن وجود دارد که می تواند ارزش غذایی آنها را تغییر دهد. و حتی در برخی از انواع آن ، آن را مضر می کند و در برخی دیگر باعث مفید بودن و تأثیر مثبت آن بر سلامت انسان می شود.

گوشت ؛ منابع غنی از پروتئین

اول از همه ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کنید و ببینید آیا این گروه غذایی دارای خواص انسانی هستند یا ارزش غذایی کافی ندارند. گوشت منبع بسیار خوب و غنی از پروتئین است ، پروتئین های موجود در آنها پروتئین های حیوانی با قابلیت هضم و جذب خوب است. همچنین در بدن انسان بسیار مفید است ، به این معنی که درصد بالایی از پروتئین در بدن ، توسط سلول ها به به این به این دلیل است که همه گوشت ها حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری هستند. اسیدهای آمینه ضروری که پروتئین ها را تشکیل می دهند توسط بدن تولید نمی شوند و بدن انسان قادر به تولید آنها نیست ، بنابراین باید از طریق غذا به دست آید.

این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند: در رشد ، در ترمیم سلول های فرسوده ، در تولید ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (مسئول دفاع بدن در برابر میکروب ها) و ترشح اندام ها موثر هستند. در غیاب اسیدهای آمینه ضروری ، تشکیل پروتئین ها مختل شده و عملکردهای فوق به درستی انجام نمی شوند. در نتیجه ، سلامت انسان به طور جدی به خطر می افتد ، علاوه بر این که پروتئین ها نقش ساختاری در سلول ها دارند. پس از آب ، بیشتر اجزای سازنده سلول ها پروتئین هستند. گوشت منبع غنی از پروتئین است. مواد مغذی با کیفیت بالا. این به این ترتیب ، ما می بینیم که گوشت ها دارای کیفیت پروتئین خوبی هستند. از نظر کمی ، این گروه غذایی همچنین حاوی مقادیر بالایی پروتئین است.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع عالی ویتامین B است و اگر در حد متعادل مصرف شود. آنها می توانند بخش مهمی از نیاز انسان به این ویتامین را برآورده کنند.
ویتامین های گروه B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و در فعالیت سلول های عصبی ایفا می کنند. امروزه یکی از بزرگترین مشکلات ساکنان شهرهای بزرگ صنعتی مشکلات عصبی و اختلالات روانی ناشی از صنعت است. بنابراین ، هر نوع تغذیه ای که به حفظ سلامت اعصاب و ایجاد آرامش در انسان کمک می کند. این می تواند گامی م effectiveثر در حفظ سلامت و رفاه انسان باشد.
ویتامین B نیز برای سلامت پوست مثر است. برخی از این ویتامین ها (که گوشت آنها منبع غنی است) برای خون سازی نیز مفید هستند.

یکی دیگر از مواد مغذی موجود در گوشت در مقادیر خوب و با کیفیت عالی آهن است. آهن به طور عمده در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن موجود در گوشت جذب بیشتری نسبت به منابع گیاهی آهن دارد و در پیشگیری از کم خونی و حفظ مقاومت ارگانیسم مثر است.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن دارای قدرت یادگیری و حافظه هستند که به نوبه خود منجر به شکست مدرسه می شود. با درمان کم خونی ، این اختلال برطرف می شود.
گوشت منبع غنی روی است. روی یک نمک بسیار م inثر در رشد کودکان و نوجوانان ، در بلوغ نوجوانان ، در حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن ها و همچنین افزایش سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری است.

ماهی

ماهی که یکی از انواع گوشت (به ویژه ماهی دریایی) است ، یکی از بهترین و مفیدترین غذاها است: علاوه بر خواصی که برای گوشت قرمز و مرغ ذکر کرده ایم ، حاوی مقدار قابل توجهی ید برای سلامتی انسان است. و پیشگیری از گواتر بسیار مثر است.
علاوه بر این ، چربی ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که تأثیر مهمی در حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از اختلالات قلبی و عروقی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

متخصص تغذیه اصفهان گوشت بخورید یا نخورید

با بررسی موارد فوق متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی افراد استفاده از آن را قانونی نمی دانند. گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست حاوی چربی های حیوانی هستند که چربی های خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهند. این س mustال باید در ذهن خوانندگان عزیز مجله مطرح شود ، آنها در چند سطر بالا اعلام کردند که چربی گوشت حاوی برخی اسیدهای چرب مفید است که در کاهش چربی های ناخواسته در خون مثر است ، اما در اینجا عکس آن بیان شده است.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


توضیح دهید که گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست هستند ، از یک طرف منابع غنی از اسیدهای چرب اشباع هستند که برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند و از سوی دیگر ، حاوی برخی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که سیستم عروقی را در برابر این بیماری محافظت می کند. خسارت.

لازم به ذکر است که در فیبرهای ماهیچه ای گوشت قرمز چربی وجود دارد که ما آن را با چشم غیر مسلح نمی بینیم ، بنابراین برای استفاده از اسیدهای چرب مفید در گوشت و همچنین جلوگیری از آسیب اسیدهای چرب اشباع در این گروه غذایی و برای جلوگیری از اختلالات قلبی عروقی و سایر آسیب های این نوع اسیدهای چرب ، لازم است تمام چربی های قابل مشاهده از گوشت قرمز ، از جمله گوشت گوسفند یا گوشت گاو ، با دقت جدا شده و پوست مرغ مصرف نشود و همچنین چربی های موجود در گوشت مرغ جدا شود. و استفاده نکنید.

با این حال ، برخی از مطالعات ارتباطی بین مصرف گوشت قرمز و افزایش چربی های خون ناخواسته پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این رابطه را نشان داده اند.
مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع!

ادامه دارد…

بقیه این مقاله (خوردن یا نخوردن گوشت) را می توانید در پست بعدی بخوانید. دوستان عزیز ، می توانید از طریق کادر زیر با ما تماس بگیرید (نظر ارسال کنید) و سوالات ، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید. از حمایت شما متشکریم.


دکتر رضا اطمینانانی با ارائه روشهای اساسی در تغذیه و میزان و نحوه غذا خوردن می تواند نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی:

آسیب مواد قندی را بررسی کنید

غذاهای دودی پرخطر

اهمیت غذاهای سرد و گرم

6 راه برای دریافت امگا 3



دیدگاهتان را بنویسید