دانه های چیا برای کاهش وزن چگونه از دانه های چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنیم؟


چگونه از دانه چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنیم؟

میدونی چه دانه ای این چیه؟ آیا از خواص چیا اطلاع دارید؟ دانه های چیا یا دانه های چیا یکی از سالم ترین غذاهای روی زمین هستند. این دانه های گیاهی دارای مواد مغذی زیادی هستند که برای عملکرد مغز و بدن بسیار مفید و حتی ضروری هستند. اگر می خواهید خواص دانه های چیا برای کاهش وزن و سلامتی را بدانید ، تا انتهای این مقاله را با Ketocenter دنبال کنید.

2131501942335421920715523013849211126815833 600x400 - چگونه از دانه های چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنیم؟

چگونه از دانه چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنیم؟

دانه های چیا با وجود کوچک بودن ، مخزنی از مواد مغذی هستند و این مواد مغذی آن را به ماده ای مفید برای کاهش وزن و سلامت بدن تبدیل کرده است.

رژیم کتوژنیک - چگونه از دانه های چیا برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

دانه های چیا حاوی فیبر بسیار بالایی هستند. یعنی 40 درصد وزن دانه های چیا فیبر است. این فیبر بالا آن را به یک ماده رضایت بخش تبدیل کرده است. اگرچه فیبر نوعی کربوهیدرات است ، اما از نظر طبیعت با کربوهیدراتهای قابل هضم مانند نشاسته و شکر متفاوت است. علاوه بر این ، دانه های چیا 10 تا 12 برابر وزن خود را در آب جذب می کنند و وقتی به معده می رسند ژله تشکیل می دهند. این باعث می شود دیرتر گرسنه شوید و مدت بیشتری احساس سیری کنید.

دانههای چیا؛ کالری بسیار کمی

یکی دیگر از فواید دانه چیا که به کاهش وزن کمک می کند ، کالری بسیار کمی دارد. حدود دو قاشق غذاخوری دانه چیا تنها 101 کالری دارند و یکی از مغذی ترین دانه های کم کالری هستند. با وجود سیری زیاد ، این مقدار کالری بسیار ناچیز است.

دانههای چیا؛ سرشار از مواد مغذی

دانه های چیا سرشار از مواد مغذی هستند. تمام مواد مغذی آن ، از جمله پروتئین ، کلسیم ، چربی ، منگنز ، منیزیم ، فسفر ، فیبر ، ویتامین B3 e. ، به طور غیر مستقیم سیری را افزایش می دهد.

دانههای چیا؛ متابولیسم خود را افزایش دهید

دانه های چیا منبع چربی خوراکی هستند که کلسترول خوب را افزایش داده و کلسترول بد را کاهش می دهد. وقتی دانه های چیا جایگزین سایر منابع چربی مانند روغن ذرت و آلفا لینولئیک اسید شوند ، تری گلیسیرید را کاهش داده و از چاقی جلوگیری می کنند.

دانههای چیا؛ کنترل قند خون

سطوح بالای امگا 3 ، منگنز و منیزیم در دانه های چیا به کاهش قند خون و کنترل و بهبود دیابت نوع 2 کمک می کند.

دانههای چیا؛ کنترل فشار خون

مطالعات نشان داده است که مصرف منظم دانه های چیا در رژیم غذایی باعث بهبود و کنترل فشار خون می شود.

دانههای چیا؛ به هضم غذا کمک می کند

فیبر موجود در دانه های چیا به بهبود هضم و بهبود هضم کمک می کند. هضم بهتر غذا مساوی با کاهش نفخ ، کاهش احتباس آب و کمک به کاهش وزن است.

12367048 364 711x400 - چگونه از دانه های چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنیم؟

در اینجا برخی دیگر از خواص دانه های چیا آمده است:

1- دانه چیا و یبوست

محتوای بالای فیبر در دانه های چیا باعث بهبود حرکات روده و در نتیجه درمان یبوست می شود.

2. فاقد گلوتن

دانه های چیا حاوی گلوتن یا غلات نیستند. به همین دلیل است که می توانید از تمام فواید تغذیه ای آن در رژیم بدون گلوتن بهره مند شوید.

3- درمان بیماری سلیاک

بیماری سلیاک یک بیماری حساس به گلوتن است. از آنجا که دانه های چیا فاقد گلوتن هستند ، گزینه مناسبی برای بهبود و درمان گلوتن هستند.

4. سرشار از آنتی اکسیدان است

یکی دیگر از خواص چیا ، محتوای بالای آنتی اکسیدان آن است. آنتی اکسیدان های موجود در چیا از اکسیداسیون چربی های دانه جلوگیری می کند.

اگرچه مفید بودن مکمل های غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها هنوز مورد بحث است ، اما محققان تأیید کرده اند که جذب آنتی اکسیدان ها از طریق غذا ممکن است برای سلامتی مفید باشد.

مهمتر از همه ، آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کنند. رادیکال های آزاد به مولکول های سلولی آسیب می رسانند و باعث پیری زودرس و بیماری هایی مانند سرطان می شوند.

5. خواب را بهبود بخشد

دو هورمون خواب به نام های سروتونین و ملاتونین وجود دارد. این دو هورمون از تریپتوفان ، اسید آمینه ای که در بدن یافت می شود ، تولید می شود. دانه های چیا ، سرشار از تریپتوفان ، به خوابیدن و استراحت کمک می کنند. بر اساس یک مطالعه آمریکایی ، تریپتوفان همچنین به طور گسترده ای برای درمان اختلالات خواب استفاده می شود.

6. بهبود سلامت قلب.

با افزایش HDL یا کلسترول خوب در بدن ، طبیعی است که سلامت قلب نیز حفظ شود. بنابراین ، اگر نگران سلامت قلب خود هستید ، می توانید از دانه های چیا در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید.

7. جایگزینی تخم مرغ

لایه بیرونی دانه های چیا هنگامی که با مایعات مخلوط می شود متورم می شود تا ژله ای در اطراف آن ایجاد شود. می توانید از تخم مرغ برای کاهش کلسترول و افزایش میزان مواد مغذی در میان وعده ها ، کیک ها و کوکی ها استفاده کنید. برای جایگزینی تخم مرغ ها ، 1 قاشق غذاخوری دانه چیا را با آب مخلوط کرده و 15 دقیقه بگذارید.

8. جذب ویتامین E را در بدن افزایش می دهد.

ویتامین E برای پوست شما بسیار مهم است. توانایی بدن شما در جذب ویتامین E با خوردن دانه های چیا هر روز بهبود می یابد زیرا حاوی سلنیوم است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. مقدار سلنیوم برای هر 28 گرم دانه چیا حدود 15 میکروگرم است. محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد با استفاده از این دانه های کوچک بسیار آسان است ، اما مطمئناً نمی توانید به این غذای فوق العاده تکیه کنید.

9- افزایش انرژی

مواد مغذی موجود در دانه های چیا مانند ویتامین B ، تیامین و نیاسین غذاهای بدن را به انرژی تبدیل می کند. این افزایش انرژی خلق و خوی شما را بهبود می بخشد ، فعالیت ها و نشاط روزانه شما را افزایش می دهد

10- پوست را بازسازی کرده و به رشد مو و ناخن کمک می کند

پروتئین ها و آنتی اکسیدان های موجود در دانه های چیا باعث کلاژن سازی در پوست می شوند و در نتیجه آن را جوان می کنند. کلاژن پروتئینی است که در سراسر بدن یافت می شود و جزء اصلی غضروف ، ماهیچه ها ، استخوان ها و تاندون ها است. علاوه بر این ، دانه های چیا حاوی منیزیم و اسیدهای چرب هستند که التهاب را کاهش داده و در نتیجه رشد مو و ناخن را بهبود می بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید