دکتر انوشه متخصص تغذیه استرس و چاقی


استرس و موانع زندگی پرهیاهو رژیم کاهش وزن
افراد شتابزده و شلوغ در انجام کارهای مختلف با هم و با مهارت در محل کار مهارت دارند. آنها عجله دارند و مشغول زندگی هستند. این افراد اصطلاحاً دیر می گویند و می خواهند زودتر بروند وقتی برنامه ای برای کاهش وزن ندارند و حتی به آن فکر نمی کنند. آنها به سختی می توانند استراحت کنند. آنها می دانند که باید کندتر حرکت کنند و زندگی خود را متعادل کنند. اما آنها مطمئن نیستند که چگونه این کار را انجام دهند.
با وجود دستگاه های پیشرفته امروزی مانند رایانه ها ، تلفن های همراه و رسانه های جمعی که به ما در صرفه جویی بیشتر زمان کمک می کند. اما ما احساس می کنیم بیشتر مورد حمله و زندانی هستیم. بسیاری از افراد بیشتر کار می کنند و کمتر می خوابند و این شتاب در زندگی منجر به استرس بیشتری شده است که با تغذیه ناسالم و کم تحرک همراه است.
این حالت “زمان خستگی” نامیده می شود ، هنگامی که منابع انرژی بدن با برنامه ریزی اشتباه اشتباه می شود و شما احساس خستگی می کنید. در این حالت ، فرد سعی می کند انرژی کمکی را از غذا دریافت کند. عادات خواب نامناسب و نامنظم با افزایش وزن و چاقی ارتباط دارد. خواب کوتاه با افزایش وزن ، چاقی ، افزایش اشتها و خطر دیابت و بیماری های قلبی مرتبط است.
بیایید نگاه جدیدی به زندگی خود داشته باشیم
برای تغییر رفتار ، ابتدا باید از رفتارها و شرایط استرس زای زندگی آگاه شویم که تعادل زندگی را بر هم می زند. یکی از راههای تشخیص عدم تعادل در زندگی این است که هویت و شیوه زندگی خود را لیست کرده و تحلیل کنید. برای تعیین چگونگی ارزیابی این امر ، می توان آن را به چهار بعد زندگی تقسیم کرد ، مانند 1- اقوام ، خویشاوندان و روابط شخصی 2- کار 3- مسائل معنوی و جنبه های معنوی و معنوی زندگی 4- مسائل مربوط به زندگی شخصی موجه است مراقبت.
بنابراین می توان پرسید که چقدر زمان برای هریک از این جنبه ها صرف شده است؟ آیا او بیش از حد به چیزی توجه کرده است؟ کدام یک از این ابعاد استرس زا تر است؟ کدام یک به فرد کمک می کند استرس خود را کنترل کند و به او نشاط و لذت می بخشد؟ کدام یک از ابعاد زیر را بیشتر دوست دارد برای خود ارزش قائل شود و به کدام یک کمتر توجه می کند؟ توجه به این موارد می تواند به تغییر رفتارها و بهبود سبک زندگی ناسالم و عادات غذایی و همچنین برنامه های کاهش وزن کمک کند.
مراقب وقت خود باشید
تفکر بیشتر به یک زندگی عمدی و متعادل کمک می کند. آگاهی ذهنی و دقت و آگاهی از آنچه اتفاق می افتد منجر به بهبود روحیه و کاهش استرس می شود. مدیتیشن ذهنی می تواند یک رفتار شناختی قوی برای تغییر واکنش افراد به رویدادهای زندگی باشد.
نتایج مطالعه بر روی افرادی که یک یا چند خطر بیماری قلبی داشتند نشان داد که تکنیک هایی مانند مدیتیشن ذهن آگاهی ، تمرینات آرامش بخش و مدیریت استرس برای برنامه کاهش وزن ، آموزش سلامت ، افزایش فعالیت بدنی و سپس کاهش خطر بیماری قلبی به آنها کمک کرده است. زیاد.
سعی کنید بیشتر تمرکز کنید و بیشتر مراقب باشید
آگاهی و آگاهی به شما کمک می کند تا بهتر با دیگران ارتباط برقرار کرده و احساس راحتی بیشتری داشته باشید. سعی کنید وقتی بر چیزی تمرکز می کنید و آن را به عنوان یک مهارت آرامش بخش یاد می گیرید ، نفس عمیق بکشید.
توجه کنید که چقدر به گذشته فکر می کنید و در گذشته زندگی می کنید. مانند رژیم غذایی ناموفق که در گذشته داشتید یا دوره های پرخوری که قبلاً داشتید ، یا چقدر به آینده فکر می کنید و آیا این آینده نگری شما را از درک حال بازداشته است؟ آیا بر زمان حال تمرکز می کنید؟
به عنوان مثال ، به جای گفتن اینکه چرا من همیشه نمی توانم وزن خود را کاهش دهم (در گذشته به دلیل نتایج ناموفق قبلی) یا در صورت کاهش وزن ، وزن من دوباره برمی گردد و من چاق می شوم (زندگی در آینده و ترس خیالی) ، ما می توانیم بگویید چه کارهای کوچکی می توانم انجام دهم برای کاهش وزن چگونه می توانم انجام دهم؟ (هدیه).
به دنبال پشتیبانی باشید
افراد شتابزده و شلوغ عادت دارند بیشتر کارها را به تنهایی انجام دهند و از دیگران کمک نمی گیرند ، به عنوان مثال ، نمی توانند زمان خود را با یک همکار یا دوست هماهنگ کنند تا بتوانند با هم به پیاده روی عصرانه بروند.
در یک مطالعه مشخص شد که مردان بیشتر از افرادی که از حمایت اجتماعی در محل کار برخوردار بوده یا نیستند و تحت فشار هستند ، در معرض ابتلا به فشار خون بالا هستند.
کاهش حمایت اجتماعی از تغذیه سالم و ورزش مانع شناخته شده ای برای برنامه های کاهش وزن و نگهداری است.
با افرادی صحبت کنید که مثبت فکر می کنند و اطمینان دارند که آنها به شما در داشتن رفتارهای سالم کمک خواهند کرد (افراد منفی از کاهش وزن جلوگیری می کنند).
با افرادی که دوستشان دارید وقت بگذرانید و از کسانی که انرژی شما را مصرف می کنند دوری کنید.
آرام باشید و دوباره شارژ کنید
خواب و استراحت کافی به شارژ باتری افراد شلوغ کمک می کند. این به شما کمک می کند انتخاب های غذایی بهتری داشته باشید و در طول روز ورزش بیشتری انجام دهید (برای مثال پیاده روی به جای تاکسی). انجام فعالیت های ذهنی و جسمی مانند مراسم مذهبی ، یوگا ، تای چی ، تمرینات آرامش بخش پیشرفته ، مدیتیشن و حتی ماساژ به فرد کمک می کند تا از آرامش و شلوغی های روزمره رهایی یابد و از آن رها شود.
برای افراد شلوغ ، ورزش منظم بهترین راه برای شارژ مجدد باتری و بهبود روحیه است.
خواب کافی در شب بسیار مهم است. نیاز به خواب در افراد مختلف متفاوت است. کیفیت خواب بسیار مهمتر از مدت زمان خواب است.
در ساعات قبل از خواب از نوشیدن و خوردن چیزهایی که خواب را مختل می کند ، مانند مواد کافئین دار مانند قهوه ، چای ، شکلات خودداری کنید. افراد حساس به کافئین باید حتی قبل از این ساعت ها خوردن و نوشیدن غذاهای کافئین دار را متوقف کنند. ورزش را 3 ساعت قبل از خواب متوقف کنید. قبل از خواب دوش آب گرم بگیرید. یک محیط خواب آرام ، تاریک و راحت داشته باشید تا انرژی لازم برای شروع روز بعد و ادامه برنامه کاهش وزن و ورزش خود را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید