روغن پالم چیست؟ آیا از خطرات روغن پالم اطلاع دارید؟


روغن پالم چیست؟ آیا از خطرات روغن پالم اطلاع دارید؟

روغن پالم ، مانند روغن زیتون یا روغن کانولا ، ممکن است جزء اصلی آشپزخانه شما نباشد. اما محققان در حال بررسی مزایا و معایب این روغن گرمسیری پرکاربرد هستند.

روغن پالم در لیست مواد غذایی بسیاری از غذاهای فرآوری شده قرار دارد. اما س questionال این است که با توجه به تبلیغات منفی در مورد این روغن ، این روغن چگونه با سایر روغن های پخت و پز مقایسه می شود و آیا به همان اندازه که متخصصان تصور می کردند برای شما مضر است؟

روغن پالم و آسیب های آن

نگاهی گذرا به این روغن مرموز

روغن پالم یکی از پرکاربردترین روغن های گیاهی است و در نیمی از غذاها و محصولات مکرر مصرفی ، از تنقلات گرفته تا لوازم آرایشی یافت می شود.

تولید جهانی نفت از 15 میلیون تن در سال 1995 به 66 میلیون تن در سال 2017 افزایش یافت. ویژگی های مطلوب برای صنایع غذایی (نقطه دود نسبتاً زیاد و حالت نیمه جامد در دمای اتاق) و استراتژی هایی برای اطمینان از حمایت سازمان های دولتی از گسترش ، تولید و استفاده از روغن پالم

اگرچه این عوامل مرتبط با روغن پالم دارای مزایای آشکاری برای صنایع غذایی فرآوری شده هستند ، اما روغن ها درصد بسیار بالاتری از چربی اشباع شده را نسبت به سایر روغن های گیاهی دارند. اگرچه اثرات منفی آن بر سلامتی مورد بحث قرار می گیرد ، متاآنالیز افزایش مصرف روغن پالم در 23 کشور جهان ارتباط قابل توجهی با مرگ و میر بیشتر ناشی از بیماری ایسکمیک قلب نشان داد.

یک مطالعه منظم دیگر نشان داد که مصرف روغن پالم باعث افزایش سطح خون ، “کلسترول لیپوپروتئین با چگالی پایین آتروژنیک” می شود. در اوایل سال 2003 ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) و سازمان غذا و کشاورزی (FAO) شواهد مصرف چربی اشباع شده را به عنوان افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی توصیف کردند.

روغن پالم چیست؟

روغن پالم چیست؟

روغن نخل از میوه درخت نخل به دست می آید ، نوعی درخت که عمدتا در آب و هوای گرم مانند آفریقا و آسیا یافت می شود. شایان ذکر است که این درخت در مناطق جنگلی بارانی رشد می کند و جالب است بدانید که برداشت این نوع روغن به دلیل بسیاری از آثار منفی منفی زیست محیطی مورد انتقاد قرار می گیرد.

از زمانی که ایالات متحده افزودن چربی های ترانس به غذاها را ممنوع کرده است ، بسیاری از تولیدکنندگان به روغن پالم روی آورده اند که جایگزینی مقرون به صرفه است.

طبق گزارش USDA ، روغن پالم دارای خواص تغذیه ای مشابه سایر روغن های پخت و پز است. یک قاشق غذاخوری حاوی حدود 120 کالری و 14 گرم چربی کل است که شامل 7 گرم چربی اشباع (همان مقدار کره) ، 5 گرم چربی اشباع نشده برای قلب و 1.5 گرم چربی اشباع نشده است.

روغن پالم همچنین 2 گرم ویتامین E و 1 گرم ویتامین K را تأمین می کند.

این اعداد به جز نوع چربی مشابه روغن زیتون است. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون حاوی تنها 2 گرم چربی اشباع (که می تواند در بیماری های قلبی نقش داشته باشد) است که 10 گرم چربی اشباع نشده است.

روغن پالم چربی اشباع کمتری نسبت به سایر روغن های گرمسیری مانند روغن نارگیل و روغن هسته خرما دارد.

از روغن پالم استفاده کنید

روغن پالم چگونه استفاده می شود؟

روغن پالم تقریباً در همه محصولات غذایی وجود دارد. حدود 50 درصد از محصولات بسته بندی شده در سوپرمارکت ها از پیتزا ، دونات و شکلات گرفته تا دئودورانت ها ، شامپوها ، خمیردندان ها و رژ لب ها را شامل می شود. همچنین در خوراک دام و به عنوان سوخت زیستی در بسیاری از نقاط جهان استفاده می شود.

روغن پالم اغلب به غذاهای فرآوری شده در فروشگاه اضافه می شود. بسیاری از غذاهای راحت مانند کره بادام زمینی و کرم قهوه حاوی روغن پالم هستند. ” همچنین در بسیاری از مارک های بستنی ، خمیر پیتزا ، نان ، غذاهای منجمد ، سوپ های بسته بندی شده ، سس ها ، دسرها و تنقلات مانند کوکی ها و چیپس یافت می شود. علاوه بر این ، روغن پالم در برخی از محصولات مراقبت و زیبایی پوست مانند رژ لب ، پاک کننده ها و صابون ها وجود دارد.

“روغن پالم به دلیل دود زیاد برای پخت و پز استفاده می شود. این بدان معناست که برای پخت غذاها در دمای بالا مناسب تر است.

به طور کلی ، هرچه روغن تصفیه شده بیشتر باشد ، دود بیشتر است ، زیرا تصفیه ناخالصی ها و اسیدهای چرب آزاد را که می تواند باعث دود شدن روغن شود ، از بین می برد.

از نظر طعم ، روغن پالم در دهان مزه تر می شود و چربی بیشتری به غذا می بخشد. روغن پالم نیز همه کاره است. “می توان آن را پردازش و مخلوط کرد تا طیف گسترده ای از محصولات با ویژگی های مختلف تولید شود.”

چرا نظرات منفی در مورد این روغن وجود دارد؟

روغن پالم عامل اصلی جنگل زدایی برخی از متنوع ترین جنگل های جهان بوده و هست و زیستگاه گونه های در خطر انقراض مانند اورانگوتان ها ، فیل های پیگمی و کرگدن سوماتران را از بین می برد.

این تلفات جنگل ، همراه با تبدیل خاکهای ذغال سنگ نارس غنی از کربن ، میلیونها تن گازهای گلخانه ای را به اتمسفر آزاد کرده و به تغییرات آب و هوایی کمک می کند. بنابراین با توجه به این موارد ، مخالفت با کشت درختان و استفاده از این روغن افزایش یافته است.

روغن مضر نخل

آیا روغن پالم برای شما مضر است؟

به نظر می رسد روغن پالم فوایدی برای سلامتی دارد. مطالعات نشان داده است که روغن نخل می تواند به کاهش عوامل خطر بیماری های قلبی و عملکرد مغز کمک کند.

روغن پالم سرشار از توکوترینول ها است ، نوعی ویتامین E که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. برخی تحقیقات نشان می دهد که توکسینول ها می توانند پیشرفت زوال عقل را کند کرده و خطر سکته مغزی را کاهش دهند.


این مقاله ممکن است برای شما مفید باشد: تغذیه و رژیم درمانی برای تناسب اندام و کاهش چربی بدن

روغن پالم هنوز سالم ترین روغنی نیست که می توانید برای پخت و پز استفاده کنید و هیچ فایده دیگری برای سلامتی ندارد. این روغن حاوی حدود نیمی از چربی های خوب (غیراشباع) و نیمی از غذاهای بد (اشباع) است ، اما در غذاهای مختلف آنقدر زیاد است که تشخیص اینکه آیا برای شما خوب است یا مضر است برای محققان دشوار است. “

به یاد داشته باشید ، برخی از مطالعات عوارض جانبی منفی را نیز نشان می دهند. “مطالعاتی وجود دارد که مطالعات مربوط به فواید روغن پالم برای بیماری های قلبی را رد می کند.”

پختن با روغن پالم ممنوع است

آیا باید با آن غذا بپزید؟

“توصیه می شود که روغن زیتون و روغن آووکادو گزینه های بهتری برای پخت و پز باشند.”

احتمالاً روغن پالم در غذاهای فرآوری شده ای که از مغازه های خواربار فروشی خریداری می کنید ، اشکالی ندارد ، اما سعی کنید از مارک هایی استفاده کنید که آن را مخلوط می کنند.

اگرچه روغن پالم به اندازه چربی های ترانس ناسالم نیست ، اما بهتر است هنگام تهیه غذا در خانه یا غذا خوردن در بیرون از روغن زیتون یا دیگر روغن های پخت سالم استفاده کنید.

گزارشات مربوط به اثرات مصرف روغن پالم در غذا متفاوت است. مطالعات مصرف روغن نخل را با افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری های ایسکمیک قلب ، افزایش لیپوپروتئین با چگالی پایین ، کلسترول ، افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی و سایر عوارض جانبی مرتبط کرده است.

سایر مطالعات هیچگونه تأثیر منفی یا حتی پیامدهای سلامتی ناشی از مصرف روغن پالم را نشان نمی دهند.

منابع:
www.who.int
www.health.com

برای رتبه بندی این پست کلیک کنید!

[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید