رژیم خام گیاهخواری چگونه است؟ | رژیم خام گیاهخواری به مدت 15 روز


رژیم خام گیاهخواری در قرن نوزدهم بین بسیاری از مردم رایج شد و ذکر شده است که ما به مطالعه این رژیم ادامه می دهیم.

همه چیز در مورد رژیم خام گیاهخواری برای پاکسازی بدن

همه چیز در مورد رژیم خام گیاهخواری برای پاکسازی بدن

رژیم خام گیاهخواری رژیم جدیدی نیست ، اما در سالهای اخیر محبوبیت فزاینده ای را تجربه کرده است. این رژیم غذایی که ترکیبی از قوانین این رژیم غذایی و رژیم خام است ، فواید زیادی برای بدن دارد. شاید بتوان رژیم مدیترانه ای را نیز اینگونه در نظر گرفت.

در حالی که برخی این رژیم را با هدف کمک به محیط زیست و حفاظت از کره زمین انتخاب می کنند ، گروه دیگر بر استفاده از مزایای این رژیم تمرکز می کنند. این مزایا شامل کاهش وزن ، بهبود عملکرد قلب ، کاهش خطر دیابت و پاکسازی بدن است. در این مقاله با ویژگی ها ، مزایا و معایب این رژیم آشنا می شوید برای دریافت برنامه رژیم غذایی کاهش وزن کلیک کنید.

قوانین این رژیم

رژیم خام گیاهخواری شاخه ای از رژیم گیاهخواری است و بر اساس سوابق تاریخی ، از اواسط قرن نوزدهم مورد استفاده قرار گرفته است. در این رژیم مصرف هرگونه غذای با منشاء حیوانی ممنوع است.

همچنین در این رژیم مصرف گیاهان ، سبزیجات و میوه های پخته شده با دمای بالاتر از 48 درجه سانتیگراد ممنوع است. این رژیم بر اساس مصرف مقدار زیادی میوه ، سبزیجات ، آجیل ، غلات مغذی و حبوبات است. در این رژیم از روش های دیگر تهیه غذا مانند آب میوه گیری ، مخلوط کردن ، خیساندن و خشک کردن میوه استفاده می شود.

افرادی که از این رژیم پیروی می کنند معتقدند که غذاهای پخته دارای خواص کمتری نسبت به شکل خام آنها هستند. به همین دلیل ، مردم معمولاً این رژیم را با هدف استفاده از مزایای رژیم غذایی سالم تر انتخاب می کنند. استفاده از مکمل های غذایی در این رژیم بسیار رایج نیست.

مطالعه: استویا در رژیم کتوژنیک

فواید

این رژیم فواید زیادی برای بدن دارد. این رژیم غذایی با کاهش فشار خون می تواند خطر بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهد.

مطالعات دانشمندان نشان داده است افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند 75 درصد کمتر در معرض فشار خون بالا و 42 درصد کمتر در معرض حمله قلبی قرار دارند. این رژیم همچنین خطر ابتلا به دیابت و مشکلات گوارشی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

با وجود همه مزایای فوق ، بهتر است از رژیم گیاهخواری خام زیر نظر پزشک متخصص پیروی کنید. عدم تعادل در مصرف مواد مغذی و ویتامین های لازم برای بدن می تواند تعادل آن را بر هم زده و منجر به عوارض جدی مانند کم خونی ، پوکی استخوان و ضعف عضلانی شود. اگر از رژیم غذایی استاندارد پیروی نمی کنید ، کمبود غذا همچنین می تواند باعث ناباروری و دوره های نامنظم شود. یک برنامه غذایی مناسب به شما کمک می کند تا غذاهای مفید را جذب کرده و به آمادگی جسمانی برسید.

غذاهای گیاهی خام

غذاهایی که می توانید با رژیم خام گیاهخواری بخورید:
• میوه های خشک ، تازه و آب میوه های طبیعی
• سبزیجات تازه و خشک
• دانه ها و غلات خام
• حبوبات خام

همچنین:

• شیر گیاهی خام (رژیم کاهش وزن با شیر)
• کره سبزیجات خام
• روغن های گیاهی
• تاسیسات دریایی

شیرین کننده های گیاهی مانند پودر نارگیل خام یا شیره افرا
چاشنی ها از جمله سرکه و سس سویا
غذاهایی که در رژیم خام گیاهخواری نمی توانید بخورید:
• میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات و دانه های پخته شده

دانه ها و آجیل بو داده
• نمک
• شکر و آرد
• آب میوه های صنعتی
• قهوه و چای

• الکل
غذاهای فرآوری شده و تنقلات ، مانند چیپس و شیرینی

بیشتر بدانید: از ناحیه ران و پاها وزن کم کنید

صبحانه خام گیاهخواری

صبحانه خام گیاهخواری

صبحانه در این رژیم می تواند شامل موارد زیر باشد:
• کیک شکلاتی خام توت سیاه
• اسموتی شکلاتی انرژی زا
• اسموتی توت ها با دانه های چیا و شکلات
• اسموتی زمستانی

• اسموتی میوه سبز
• پنکیک موز تازه با کره بادام
• اسموتی سبز اسپیرولینا
گیاهخواری خام و پاکسازی بدن
ناهار خام گیاهخواری

ناهار خام رژیم گیاهخواری می تواند شامل موارد زیر باشد:

سالاد آواکادو
• پرتقال تازه با قارچ
• سوپ گلابی تازه ، نعناع و آووکادو
• سالاد رنگین کمان

• قارچ با طعم سوپ خام کره گیاهی
• ماکارونی با پستو و بادمجان با ریحان

شام خام گیاهخواری

شام های این رژیم می تواند شامل موارد زیر باشد:
• تالیاتل بادمجان خام با سس گوجه فرنگی و ریحان
آنچوی سبزیجات با سس پنیر ، آب میوه و آجیل
• لازانیا بادمجان و گوجه فرنگی خام با سس پنیر و آجیل
• لازانیا خام با سبزیجات طعم دار و سس پستو و گوجه فرنگی

سم زدایی 40 روزه: رژیم سم زدایی چیست؟

با گیاهخواری خام چقدر می توانید وزن خود را کاهش دهید؟

رژیم خام گیاهخواری در کاهش وزن و تثبیت بسیار قوی بود. مطالعات نشان داده است که این رژیم غذایی می تواند ذخیره چربی بدن را در حدود 7-9.4 درصد کاهش دهد. مطالعه اخیر روی گروهی از گیاهخواران خام 10 تا 12 کیلوگرم کاهش وزن را در طول 3.5 سال گزارش کرد.

در موارد زیر:

کاهش وزن 8 کیلوگرمی نیز در طی یک دوره هفت روزه از این رژیم مشاهده شد. این مطالعات همچنین نشان می دهد افرادی که غذاهای خام بیشتری در رژیم غذایی روزانه خود مصرف می کنند ، BMI پایین تری دارند. البته باید توجه داشت که میزان کاهش وزن در طول این رژیم بستگی به عوامل مختلفی از جمله فعالیت بدنی ، پارامترهای ژنتیکی و میزان متابولیسم بدن دارد.

انواع رژیم های خام گیاهخواری برای کاهش سریع وزن

انواع رژیم های خام گیاهخواری برای کاهش سریع وزن

این رژیم به معنای پیروی از عادات غذایی خاص در طول یک دوره زمانی است. رژیم های گیاهی خام به طور کلی به دوره های هفت روزه ، 15 روزه ، 21 روزه و چهل روزه تقسیم می شوند. در هر یک از این دوره ها ، مردم از غذاهای با منشاء حیوانی اجتناب می کنند و تا آنجا که ممکن است از غذاهای پخته خودداری می کنند. معمولاً بین هر دوره این رژیم استراحت وجود دارد.

اجتناب از پرخوری در هنگام استراحت می تواند نتیجه نهایی را بهبود بخشد و کاهش وزن را تثبیت کند. رژیم های خام گیاهخواری معمولاً باید زیر نظر متخصص انجام شود ، زیرا کمبود مواد مغذی و ویتامین یک خطر معمول برای گیاه خواران است. تحت نظر متخصص تغذیه ، این کمبودها جبران می شود و عوارض جانبی رژیم کاهش می یابد.

اگر به این رژیم علاقه دارید اما سابقه مصرف خام نداشته اید ، بهتر است دوره های کوتاه مدت را زیر نظر متخصص شروع کرده و به تدریج دوره های رژیم غذایی خود را گسترش دهید.

رژیم خام 40 روزه

رژیم خام 40 روزه

راه های زیادی برای دسترسی به غذاهای خام و پیروی از این رژیم در چهل روز وجود دارد. سه روش اصلی عبارتند از:

رژیم خام 40 روزه – 50٪ خام: رعایت رژیم خام در ابتدا برای بسیاری دشوار است. یک راه آسان برای شروع این رژیم این است که 50 درصد رژیم غذایی روزانه خود را به غذاهای خامه ای تبدیل کنید. در این استراتژی ، می توانید تمام محصولات حیوانی را از رژیم غذایی خود حذف کرده و 50 درصد از مصرف روزانه غذای خود را به مواد اولیه اختصاص دهید.

برای تبدیل رژیم غذایی خود به 100 غذای گیاهی خام ، بهتر است با گام های کوچک شروع کنید تا بدن شما به رژیم جدید عادت کند تا از شوک یا مشکلات گوارشی جلوگیری کند. روش 50-50 را می توان به دو طریق اجرا کرد: 50٪ غذاهای خام گیاهی و 50٪ غذاهای فرآوری شده.

این استراتژی توصیه نمی شود ، زیرا مواد فرآوری شده مانند چیپس و شیرینی ها ارزش غذایی زیادی ندارند اما کالری زیادی به بدن شما می افزایند. این می تواند روند کاهش وزن را مشکل کند. روش دوم 50 درصد گیاه خواری خام و 50 درصد مصرف غذاهای سالم پخته شده است. استراتژی دوم انتخاب سالم تری است که از این رژیم پیروی کنید و به تدریج عادات غذایی خود را تغییر دهید

در موارد زیر:

این رژیم 40 روزه – 80٪ غذای خام: این استراتژی می تواند دومین گام در تبدیل عادات غذایی شما به گیاهخواری خام باشد. بدیهی است که پیروی از این روش می تواند فواید زیادی برای بدن داشته و سرعت کاهش وزن را تسریع کند ، اما بهتر است در مورد 20 درصد باقی مانده این رژیم مراقب باشید.

انتخاب غذاهای سالم که در این قسمت پخته می شوند مهم است زیرا می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از ورود کالری و سموم اضافی به بدن جلوگیری کند.

رژیم غذایی خام 40 روزه – 100٪ غذای خام: در این روش ، تمام غذاهای پخته شده از رژیم غذایی حذف می شوند. اگر رعایت چنین رژیمی به مدت 40 روز برای شما دشوار است ، می توانید از دوره های رژیم کوتاهتر یا روشهای 50-50 و 20-20-80 استفاده کنید تا بدن خود را به خوردن غذاهای پخته عادت دهید.

در زیر ، منوی غذایی 10 روزه یک رژیم 100٪ خام را بررسی می کنیم:

روز 1 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: سالاد و یک فنجان سوپ خام ؛ شام: همبرگر با سبزیجات خام پیچیده در کاهو ؛ دسر: پودینگ چیا خام

روز دوم – صبحانه: بلغور جو دوسر خام ؛ ناهار: سبزیجات با سس و میوه ؛ شام: پاستا و سالاد خام آلفردو ؛ دسر: کیک خام

روز 3 – صبحانه: گرانولای خام ؛ ناهار: سوپ خام و ساندویچ ؛ شام: سالاد بزرگ ؛ دسر: براونی خام

روز 4 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: ماکارونی با پستو خام ؛ شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ دسر: سالاد میوه

روز 5 – صبحانه: اسموتی میوه ؛ ناهار: سالاد بزرگ با سوپ خام ؛ کتلت و سالاد سبزیجات خام ؛ دسر: اسموتی توت فرنگی

روز 6 – صبحانه: بلغور جو دوسر خام ؛ ناهار: سالاد بزرگ ؛ شام: ساندویچ با تاکو ؛ دسر: براونی خام

روز 7 – صبحانه: سالاد صبحانه ؛ ناهار: کتلت سبزیجات خام با سالاد ؛ شام: ماکارونی خام با سس آلفردو ؛ دسر: پودینگ چیا خام

روز 8 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: سبزیجات با سس مخصوص ؛ شام: لازانیا خام ؛ دسر: سالاد میوه

روز 9 – صبحانه: پنکیک خام ؛ ناهار: ماکارونی خام با پستو ؛ شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ دسر: کیک شکلاتی خام

روز دهم – صبحانه: املت خام ؛ ناهار: سالاد ؛ شام: پیتزای خام ؛ دسر: کیک خام
گیاهخواری خام و پاکسازی بدن

رژیم خام 15 روزه

رژیم خام 15 روزه

رژیم 15 روزه خام می تواند در مدت زمان کوتاهی تاثیرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد. این رژیم می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند ، خواب را تنظیم کند ، سموم را از بدن دفع کرده و منجر به کاهش وزن بین 3 تا 6 کیلوگرم شود. می توانید این رژیم غذایی 50-50 ، 20-80 یا 100٪ خام را دنبال کنید.

رژیم خام گیاهخواری 21 روزه

یکی از رایج ترین راهکارها برای کاهش وزن و پاکسازی رژیم 21 روزه و 7 روز استراحت است. این دوره از این رژیم غذایی ، مانند نمونه هایی که تا کنون مورد بررسی قرار گرفته است ، می تواند در مدت زمان کوتاهی تأثیرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد.

در طول یک دوره 21 روزه ، می توانید سموم را از بدن خود حذف کنید ، احساس سبکی و نشاط کنید و حدود 4-6 کیلوگرم وزن کم کنید. شما می توانید این دوره گیاه خواری خام را نیز با توجه به آنچه در قسمتهای قبل گفته شد ، 100 or یا در ترکیب با غذاهای پخته دنبال کنید.

خلاصه مقاله

این رژیم غذایی یک رژیم غذایی نوظهور نیست اما در سال های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است. در دوره ای از این رژیم ، مردم از خوردن غذاهای حیوانی و غذاهای پخته خودداری می کنند. این رژیم بر اساس مصرف سبزیجات ، میوه ها و حبوبات خام است. این رژیم می تواند به کاهش سریع وزن ، دفع سموم از بدن ، بهبود سیستم قلبی عروقی ، تقویت سیستم گوارش و کاهش خطر دیابت کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید