رژیم درمانی دکتر انوشه متخصص تغذیه مناسب افراد شاغل


بسیاری از افراد شاغل در طول ساعات کاری به رژیم غذایی خود توجه نمی کنند. در بیشتر موارد ، یکی از وعده های غذایی حذف می شود یا غذا در زمان های غیر معمول خورده می شود. به عنوان مثال ، صبحانه در زمان غیر معمول با همکاران خورده می شود یا ناهار حذف می شود. پس از اتمام مدارک و زمانی که فرد به خانه باز می گردد ، عصرانه ناهار بخورید. پرخوری در وعده غذایی اتفاق می افتد و حتی ناهار نخوردن و خوردن میان وعده عصرگاهی می تواند باعث پرخوری فرد در عصر یا شب شود. عدم تحرک پس از بازگشت به خانه و نداشتن زمان کافی برای هضم غذای مصرفی منجر به چاقی و سایر عوارض می شود.

تحقیقات نشان داده است که وقت کارگران برای ناهار کمتر است. اکثر کارکنان و مدیران ناهار خود را فراموش می کنند یا زمان کافی برای خوردن آن ندارند. همه باید متناسب با کار خود رژیم غذایی مناسبی داشته باشند و مهمترین چیز این است که به طور منظم غذا بخوریم و از اختلالات خوردن اجتناب کنیم. به طور طبیعی ، افراد کم تحرک و کسانی که پشت میز می نشینند ، زیرا کالری کمتری مصرف می کنند ، باید انرژی روزانه خود را کاهش دهند و از غذاهای پرکالری ، چرب و شیرین که به وفور در ادارات و شرکت ها مصرف می شود ، پرهیز کنند. ، از میوه و سبزیجات بیشتر خودداری و مصرف کنید. در حالی که به بدن کمک می کند کالری کمتری بسوزاند ، تحرک دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و از یبوست به دلیل نشستن زیاد و کم تحرکی جلوگیری می کند. نوشیدن آب کافی و ورزش روزانه نیز برای کارکنان بسیار مهم است.

کسانی که ورزش می کنند و فعالیت بدنی بیشتری انجام می دهند باید بر اساس فعالیت خود کالری بیشتری دریافت کنند و بهترین کار این است که این میزان کالری متعادل و از همه گروه های غذایی باشد تا بتوانند انرژی کافی ، تمام مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی را داشته باشند. برای تأمین جسم. مصرف لبنیات و دریافت مقدار کافی ویتامین D برای استحکام و سلامت استخوان بسیار مهم است.

در کسانی که در شیفت شب و شب کار می کنند ، تعادل رژیم غذایی به دلیل اختلال در ساعت بیولوژیکی مختل می شود. اگر این افراد نتوانند ترتیب معمول سه وعده غذایی را حفظ کنند ، باید وعده های غذایی را به زمان های C ، B و A تقسیم کنند و بر این اساس نظم جدیدی ایجاد کنند.

کارکنان به طور کلی باید از غذاهای چرب و شیرین پرهیز کنند ، میوه و سبزیجات بیشتری بخورند و برای جلوگیری از سوء هاضمه و پرهیز از خوردن غذا به آرامی غذا بخورند و حداقل 30 دقیقه غذا بخورند.

دیدگاهتان را بنویسید