رژیم سوئد | عوارض جانبی رژیم سوئدی


مردم کشورهای شمال اروپا و ساکنان سوئد ، نروژ و دانمارک در سراسر جهان به دلیل سبک زندگی سالم و ساده خود شناخته می شوند. ساکنان این سرزمین ها معمولاً از رژیم نوردیک پیروی می کنند که بسیار شبیه رژیم مدیترانه ای است. با این حال ، این برنامه رژیم غذایی سوئدی توانست توجه بسیاری را در جهان به خود جلب کند و با تبدیل شدن به یک روند در کوتاه مدت ، به بسیاری از افراد در کاهش وزن و رسیدن به اندامی ایده آل کمک کند.

رژیم سوئد چه رژیمی است؟

رژیم سوئد چه رژیمی است؟

این رژیم غذایی یک برنامه رژیم غذایی کوتاه مدت است که به طور خاص برای کاهش وزن طراحی شده است و می تواند وزن را در عرض دو هفته بین سه تا ده کیلوگرم کاهش دهد. این رژیم غذایی محدودیت های قابل توجهی دارد و اعتقاد بر این است که متابولیسم بدن را به سرعت افزایش می دهد. به همین دلیل ، این برنامه رژیم غذایی تضمین می کند که وزن از دست رفته تا دو سال بعد به بدن بازگردانده نمی شود.

متخصصان تغذیه توصیه می کنند رژیم را پس از پایان رژیم و پس از هفته دوم به طور کامل کنار بگذارید و در صورت تمایل ، سه ماه بعد آن را تکرار کنید. ادامه رژیم غذایی به طور منظم توسط متخصصان تغذیه به شدت توصیه نمی شود.

مطالعه: رژیم سلیاک چیست؟

قوانین رژیم:
از خوردن چای ، قهوه و نوشابه (نوشابه های شیرین) خودداری کنید.
2 لیتر آب در روز بنوشید.
• رژیم را بیش از 13 روز ادامه ندهید. رژیم را قبل از روز ششم متوقف نکنید.
• رژیم غذایی را کمتر از سه ماه تکرار نکنید.
• امکان تغییر مکان برای ناهار و شام در یک روز وجود دارد.

چه غذاهایی در رژیم سوئدی مجاز است؟

• گوشت ، مرغ ، بوقلمون ، ماهی و صدف
• تخم مرغ آلی
سبزیجات زمینی: مانند کلم ، گل کلم ، قارچ ، خیار ، پیاز ، فلفل ، گوجه فرنگی ، کلم بروکلی ، کلم بروکسل ، مارچوبه ، کدو ، بادمجان ، زیتون ، اسفناج ، کاه ، آووکادو و غیره.
• لبنیات طبیعی: مانند ماست ، کره ، خامه ترش ، پنیر خامه ای ، پنیرهای پر چرب و …
• آجیل: مانند گردو ، بادام ، تخمه آفتابگردان ، تخمه کدو ، گردو ، بادام زمینی (محدود) و غیره.

داشتن رژیم غذایی یکی از ضروریات کاهش وزن است برای مشاهده آن کلیک کنید.

نوشیدنی ها: آب (حداقل 2 لیتر در روز) ، قهوه و چای (بدون شیرین کننده و بدون شکر!)
• روغن های گیاهی
• برخی از غلات مانند جو و چاودار مجاز است.
چه غذاهایی در رژیم غذایی مجاز نیست؟
• نوشابه ، آب میوه های شیرین و دلچسب

شیر بدون چربی و طبیعی است زیرا می تواند حاوی مقدار زیادی قند شیر باشد.
• روغن های تصفیه شده و مارگارین
دسرها: کیک ، آب نبات ، شکلات ، بستنی ، میله گرانول ، شیرین کننده های مصنوعی و محصولات لبنی با قند بالا
• موسلی ، نان ، ماکارونی ، برنج ، سیب زمینی ، سیب زمینی سرخ کرده ، چیپس ، فرنی ، لوبیا و عدس. این مواد حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات هستند.

موضوعات مرتبط: رژیم ژنتیکی

مزایای برنامه رژیم غذایی

ارزش غذایی:
درست مانند رژیم مدیترانه ای ، رژیم سوئدی مواد مغذی زیادی را برای بدن انسان فراهم می کند. به عنوان مثال ، در طول این رژیم غذایی ، غلات کامل ، میوه ها و سبزیجات می توانند مواد مغذی و کالری زیادی را بدون بدن تامین کنند. خوردن انواع توت ها می تواند منبع آنتی اکسیدان برای بدن باشد و توجه بیشتر به ماهی می تواند اسیدهای چرب امگا 3 را به رژیم غذایی اضافه کند.

همه گروه های غذایی اصلی در رژیم سوئدی وجود دارد. علاوه بر این ، غذاهای فرآوری شده استفاده نمی شوند و این به تنهایی به سلامت بدن کمک می کند.

سلامت عمومی بدن

سلامت عمومی بدن

دو مطالعه ، یکی به مدت شش ماه و دیگری به مدت 12 هفته ، نشان داده است که رژیم سوئدی می تواند فشار خون را کاهش دهد. مطالعه دیگری که گروه زیادی از بیماران را در مدت زمان طولانی مورد تجزیه و تحلیل قرار داد ، نشان داد که می تواند از سکته مغزی و حمله قلبی جلوگیری کند. برای مشاهده رژیم کاهش وزن هم اکنون کلیک کنید.

آگاهی زیست محیطی
رژیم سوئدی تأثیرات بسیار مضر تری بر محیط زیست دارد و می تواند در حفظ طبیعت و کره زمین بسیار موثر باشد.

ثبات
رژیم سوئدی نه تنها از نظر زیست محیطی پایدار است (بر مصرف غذاهای تولید شده با روشهای پایدار تأکید دارد) بلکه شیوه زندگی افراد را نیز تغییر می دهد. افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند عموماً به خوردن غذاهای ساده تشویق می شوند و محدودیت های غذایی زیادی برای این رژیم وجود ندارد.

نکات مهم: رژیم غذایی ساحل جنوبی

عوارض جانبی رژیم غذایی

هزینه بالا: همه محصولات مجاز در این رژیم ، از جمله ماهی و سایر محصولات ارگانیک ، می توانند گران باشند. ماهی جزء اصلی این رژیم غذایی است و دسترسی به شهرها و شهرهای دور از دریا می تواند دشوار و گران باشد. دسترسی به مزارع ارگانیک و استفاده از محصولات آنها نیز می تواند هزینه این رژیم را افزایش دهد.

زمان می برد
یافتن و تهیه غذا در رژیم سوئدی می تواند زمان و هزینه بالایی را نیز به دنبال داشته باشد. از آنجا که استفاده از غذاهای فرآوری شده در برنامه سوئدی توصیه نمی شود ، باید زمان زیادی را صرف تهیه و پخت این غذا در خانه کنید. علاوه بر این ، متخصصان تغذیه و برنامه ریزان رژیم غذایی معتقدند که غذاهای رژیم سوئدی باید به آهستگی و آگاهانه مصرف شوند.

و رژیم سوئد؟

اندکی پس از معرفی آن به یک روند جهانی تبدیل شد. امروزه بسیاری از مردم جنوب آسیا و خاورمیانه از این رژیم استقبال می کنند و از آن پیروی می کنند. با بررسی نظرات افرادی که از این رژیم پیروی کرده اند می توان دریافت که ادعاهای این رژیم غذایی برای کاهش سریع وزن در مدت زمان کوتاه صحت دارد و همه پیروان رژیم چنین کاهش وزن را تجربه کرده اند.

با این حال ، بسیاری از متخصصان تغذیه در سراسر جهان بر این باورند که کاهش وزن در چنین زمان کوتاه و به طرز بدی می تواند بدن را شوکه کرده و حتی منجر به اضافه وزن طولانی مدت شود. کاهش مایعات بدن و مصرف کمتر از 1000 کالری در روز از مشکلات جدی این رژیم است که متخصصان بر آن تأکید کرده و پارامترهای مضر برای بدن را در نظر می گیرند.

آیا رژیم سوئدی برای من مناسب است؟

آیا رژیم سوئدی برای من مناسب است؟

رعایت این رژیم برای زنان باردار ، دیابتی ها و افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای توصیه نمی شود. همچنین ، اگر به ماهی تازه دسترسی ندارید یا علاقه ای به خوردن ماهی و میگو ندارید ، ممکن است با رعایت رژیم غذایی دچار مشکل شوید. رعایت این رژیم برای افراد بالای 35 سال توصیه نمی شود.

با برنامه غذای سوئدی آشنا شوید

این رژیم غذایی برای کاهش سریع وزن در مدت زمان کوتاه طراحی شده است و تمرکز اصلی آن بر استفاده از غذای تازه است. پیروی از این رژیم می تواند دشوار باشد ، اما افرادی که از این رژیم پیروی کردند در عرض دو هفته 5 تا 9 پوند وزن کم کردند.

نکته مهم در پیروی از این برنامه رژیم غذایی توجه به مصرف روزانه 2 لیتر آب است. افرادی که از این رژیم پیروی می کنند معمولاً دچار کم آبی بدن می شوند و خستگی و بی حالی را تجربه می کنند. بسیاری از متخصصان تغذیه نیز معتقدند که به دلیل کاهش سریع مایعات بدن ، افراد در شروع این رژیم کاهش وزن شدیدی را تجربه می کنند.

در حالی که در سایر برنامه های رژیم غذایی ، کم آبی در بدن اتفاق نمی افتد و در نتیجه میزان کاهش وزن با شیب کمتری دنبال می شود.
بسیاری از افرادی که برن را امتحان کرده اند معتقدند که پیروی از دستورالعمل های این رژیم غذایی گروهی و ایجاد کمپین های کاهش وزن راهی موثر برای کاهش وزن است. این کمپین ها می توانند شرایط دشوار رژیم غذایی را برای افراد آسان کرده و انگیزه کافی را برای افراد ایجاد کنند تا سعی کنند در عرض دو هفته وزن خود را کاهش دهند.

خلاصه مقاله

این رژیم غذایی یکی از رژیم های نسبتاً دشوار اما بسیار م effectiveثر در زمینه کاهش وزن است. این رژیم غذایی معتقد است افزایش سطح متابولیسم بدن در کمتر از 15 روز می تواند باعث کاهش وزن قابل توجهی در افراد شود. هر دوره رژیم غذایی 14 روز است و باید حداقل 90 روز بین هر دوره فاصله داشته باشد.

مصرف دو لیتر آب در روز یکی از مهمترین عناصر در رژیم سوئدی است زیرا به دلیل رژیم غذایی سخت ، افراد به راحتی می توانند از خستگی و کم آبی شدید رنج ببرند. در بسیاری از موارد عدم توجه به این نکات باعث می شود افراد رژیم غذایی سوئدی را خیلی زودتر کنار بگذارند. این رژیم غذایی علاوه بر مزایای فراوان ، می تواند زمان بر و گران باشد.

مهمترین نقطه فروش این رژیم این است که به محیط زیست آسیب نمی رساند. رعایت این رژیم برای زنان باردار و افراد بالای 35 سال توصیه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید