رژیم غذایی منطقه ای چیست؟ | طرح منطقه نمونه


رژیم غذایی منطقه ای ادعا می کند که می تواند تورم در بافت های مختلف بدن را کاهش دهد. به گفته متخصصان تغذیه ، این تورم ها عامل اصلی افزایش وزن ، بیماری و پیری زودرس در انسان هستند.

رژیم غذایی منطقه ای چیست؟

رژیم غذایی منطقه ای چیست؟

رژیم منطقه برای دهه ها بسیار محبوب بوده است. طبق قوانین این برنامه ، شما باید در هر وعده غذایی مقدار مشخصی پروتئین ، کربوهیدرات و چربی مصرف کنید تا تورم بدن کاهش یابد و از راه های دیگر به سلامت بدن شما کمک کند.

طبق قوانین هر برنامه ، هر وعده غذایی باید حاوی 40٪ کربوهیدرات ، 30٪ پروتئین و 30٪ چربی باشد. به عنوان بخشی از این برنامه ، کربوهیدرات ها باید شاخص گلیسمی پایینی داشته باشند.

به عبارت دیگر ، شما باید از کربوهیدرات هایی استفاده کنید که به آرامی قند را به جریان خون بدن اضافه می کنند و در نتیجه بدن شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد. پروتئین های موجود در برنامه باید فاقد چربی بوده و از چربی های اشباع نشده نیز استفاده شود.

مطالعه: نمونه ای از رژیم کتوژنیک

متخصصان تغذیه و همچنین محققانی که برنامه را طراحی کرده اند معتقدند که با کاهش تورم در بدن ، افراد چربی را با سرعت بیشتری از دست می دهند. روند پیری در این افراد کاهش می یابد. خطر بیماری های قلبی کاهش می یابد و عملکرد بدنی بهبود می یابد.

رژیم غذایی منطقه سی سال پیش توسط دکتر بری سیرز برای کاهش التهاب ناشی از سوء تغذیه ایجاد شد. برنامه رژیم غذایی منطقه ای به شما کمک می کند وزن اضافی خود را کاهش دهید و شرایط جسمی و روحی بهتری را تجربه کنید. این برنامه یک برنامه تغذیه ای طولانی مدت است که بر اساس مشاهدات و تحقیقات دکتر سیرز در مورد چگونگی تأثیر غذاهای مختلف بر سیستم هورمونی و ژنتیکی بدن است.برای مشاهده برنامه رژیم غذایی کلیک کنید.

مثال رژیم

مثال رژیم غذایی کاهش وزن با یک کلیک. در روش منطقه ای ، شما باید هر پنج ساعت یک وعده غذا بخورید و هرگز به مدت پنج ساعت متوالی گرسنه نمانید. برای تعیین وعده های غذایی در رژیم غذایی منطقه می توانید از چندین روش استفاده کنید. در اینجا دو روش معمول برای برنامه ریزی وعده های غذایی با این رژیم وجود دارد: آیا رژیم غذایی منطقه ای بخشی از رژیم پاک کننده بدن است؟

روشهای بصری برای طراحی وعده های غذایی در برنامه رژیم غذایی منطقه:

روشهای بصری برای طراحی وعده های غذایی در رژیم غذایی منطقه:

این روش یکی از ساده ترین و سریع ترین راه ها برای شروع برنامه رژیم غذایی منطقه و ایجاد عادات غذایی بر اساس استاندارد این رژیم است. همانطور که از نامش پیداست ، دست و چشم شما تنها ابزاری است که برای شروع رژیم لازم دارید.

طبق این روش ، از اندازه کف دست برای تعیین اندازه هر وعده غذایی استفاده می شود. می توانید این کار را برای تقسیم هر وعده بصری انجام دهید. می توانید بشقاب خود را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید:

پروتئین خالص: یک سوم بشقاب خود را صرف پروتئین خالص کنید. مقدار مواد پروتئینی باید به اندازه یک کف دست و ضخامت آن متناسب با ضخامت کف دست باشد. این وعده می تواند شامل سفیده تخم مرغ ، ماهی ، گوشت بدون چربی و محصولات لبنی کم چرب باشد.

حتما بخوانید: شکر رژیمی چیست؟

کربوهیدرات: دو سوم بشقاب خود را به کربوهیدرات اختصاص دهید. می توانید از سبزیجات رنگارنگ و مقداری میوه استفاده کنید. بهتر است از میوه ها و سبزیجاتی که درصد بالایی قند طبیعی دارند خودداری کنید. سبزیجاتی مانند سیب زمینی و ذرت و میوه هایی مانند موز و انگور در گروه کربوهیدراتهای قند بالا قرار می گیرند.

چربی: می توانید مقدار کمی چربی اشباع نشده به وعده غذایی خود اضافه کنید. این وعده می تواند شامل آووکادو ، روغن زیتون و بادام باشد.

عمل چشم بسیار ساده است و ممکن است برای مبتدیانی که تازه رژیم غذایی منطقه را شروع کرده اند مناسب باشد. این روش همچنین بسیار انعطاف پذیر است و به شما کمک می کند تا در برنامه رستوران ها ، سفرها و پیک نیک ها به برنامه خود وفادار باشید.

روش واحدهای غذایی در برنامه رژیم غذایی منطقه:

این روش به شما کمک می کند رژیم غذایی خود را بر اساس بدن خود طراحی کنید و به راحتی میزان پروتئین ، کربوهیدرات و چربی بدن مورد نیاز خود را برای هر روز محاسبه کنید. تعداد واحدهای غذایی که باید در روز مصرف کنید بستگی به وزن ، قد ، دور کمر و عضلات شکم شما دارد. یک مرد بالغ به طور متوسط ​​به 14 واحد غذا در روز نیاز دارد.

از طرف دیگر ، هر زن بالغ به طور متوسط ​​به 11 واحد غذا در روز نیاز دارد. وعده های غذایی اصلی مانند صبحانه ، ناهار و شام شامل سه تا پنج وعده غذایی است و میان وعده ها تنها یک وعده غذایی دارد.

هر واحد غذایی منطقه به تنهایی شامل یک واحد پروتئین ، یک واحد چربی و یک واحد کربوهیدرات است. هر واحد پروتئینی حاوی 7 گرم پروتئین ، هر واحد کربوهیدرات حاوی 9 گرم کربوهیدرات و هر واحد چربی حاوی 1.5 گرم چربی است.

در تصویر زیر هرم غذایی برنامه را مشاهده می کنید. می توانید از اطلاعات موجود در این هرم برای طراحی وعده های غذایی خود استفاده کنید. با محدود کردن مصرف غلات و نشاسته و افزایش مصرف میوه و سبزیجات ، می توانید به بهبود سیستم هورمونی و کاهش التهاب کمک کنید.

عوارض جانبی و مزایای رژیم غذایی منطقه

عوارض جانبی و مزایای رژیم غذایی منطقه

مزایای اصلی تیم برنامه عبارتند از:
• کاهش چربی اضافی بدن در کوتاه ترین زمان ممکن
• حفظ سلامتی برای مدت زمان طولانی تری
• عملکرد جسمی و روحی بهتر
• عملکرد مغز را بهبود می بخشد

علاوه بر موارد فوق ، باید به کاهش التهاب در قسمت های مختلف بدن نیز توجه داشت. این تورم ها می توانند ارتباطات هورمونی بین قسمت های مختلف بدن را کنترل کرده و از عملکرد کامل سلول های بدن جلوگیری کنند. با رعایت رژیم غذایی منطقه ای ، می توانید عملکرد سیستم هورمونی بدن را به نحو قابل قبولی بهبود بخشید.

در حالی که رژیم غذایی منطقه دارای مزایای زیادی است ، می تواند عوارض جانبی نیز به همراه داشته باشد. این عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

کمبود کلسیم: محصولات لبنی و منابع کلسیم در این برنامه اهمیت چندانی ندارند و پیگیری طولانی مدت این برنامه و صرف نظر از این مشکل می تواند به ذخایر کلسیم بدن آسیب جدی برساند.

کمبود ویتامین: محدود کردن مصرف غذا همچنین می تواند بر دریافت ویتامین هایی مانند ویتامین C و اسید فولیک تأثیر بگذارد.
بیماری کلیوی: رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند کلیه ها را تحت فشار قرار داده و خطر بیماری کلیوی را افزایش دهد.

هزینه: پیروی از استانداردهای برنامه می تواند گران باشد.

چه کسی طرح منطقه را انتخاب کرد؟

چه کسی طرح منطقه را انتخاب کرد؟

رژیم غذایی منطقه ای یکی از رایج ترین برنامه های رژیم غذایی در جهان است و برای افرادی که علاقه و رژیم غذایی متفاوتی دارند ، آسان است. افراد مشهوری مانند مدونا ، جنیفر آنیستون ، ساندرا بلوک و سارا جسیکا پارکر از جمله افرادی هستند که از این رژیم استفاده کرده اند.

رعایت رژیم غذایی برای گیاهخواران یا کسانی که به نوشیدنی های کافئین دار عادت دارند آسان نیست. از آنجا که هر وعده غذایی حاوی 30 protein پروتئین است ، افرادی که از برنامه های گیاهخواری یا گیاهخواری استفاده می کنند ممکن است برای دریافت این بخش از واحدهای غذایی مشکل داشته باشند.

از سوی دیگر ، بسیاری از گیاهخواران و گیاهخواران برای دریافت پروتئین مورد نیاز خود به دانه های گیاه وابسته هستند. از آنجا که رژیم غذایی مصرف این غذاها را محدود می کند ، ممکن است این افراد در تأمین پروتئین مورد نیاز خود مشکل داشته باشند.

کافئین ، نوشیدنی های تجاری و برخی چای ها می توانند بر سطح انسولین خون تأثیر بگذارند. به عنوان بخش مهمی از رژیم غذایی ، تعیین سطح انسولین در بدن این نوشیدنی ها در طول رژیم توصیه نمی شود. می توانید حداکثر یک بار در روز کافئین مصرف کنید.

شاید به همین دلیل باشد که پیروی از این رژیم برای افرادی که در فعالیت های روزانه خود به کافئین وابسته هستند دشوار است.
رژیم غذایی همچنین برای افراد مبتلا به دیابت و بیماری سلیاک انتخاب خوبی است.

خلاصه مقاله

یک برنامه رژیم غذایی یک دقیقه ای که به شما امکان می دهد کربوهیدرات های ساده ، پروتئین ها و چربی های اشباع نشده را در واحدهای خاصی وارد بدن خود کنید.

به این ترتیب می توانید سطح انسولین بدن و فعل و انفعالات هورمونی بدن خود را در سطح اندام کنترل کرده و کاهش وزن ، عملکرد بهتر و زندگی سالم تری را تجربه کنید. برای پیروی از برنامه رژیم غذایی ، می توانید با روشهای ساده مانند روش چشم شروع کنید و پس از مدتی به سراغ روشهای پیشرفته تری مانند روش واحد بروید.

اگرچه رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن و بهبود عملکرد اندام های مختلف بدن کمک کند ، اما در برخی موارد عدم توجه به ویتامین ها و کلسیم دیگر می تواند مشکل ساز باشد. بهتر است علاوه بر پیروی از برنامه رژیم ، ویتامین ها و مکمل های دیگر نیز مصرف کنید. این برنامه برای افرادی که از بیماری سلیاک و دیابت رنج می برند بسیار مناسب است.

پیروی از این رژیم غذایی می تواند برای گیاهخواران ، گیاهخواران و کسانی که اغلب نوشیدنی های کافئین دار مصرف می کنند کمی دلهره آور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید