رژیم غذایی | موارد ورزشی اصول لاغری


اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، باید چربی های روانی را حذف کنید و این امر منجر به کاهش چربی دور کمر می شود. بنابراین ، در واقع ، اولین قدم برای کاهش وزن با ذهن شروع می شود.

قبل از اینکه بتوانید از تغییرات فیزیکی مرتبط با کاهش وزن سالم لذت ببرید ، ابتدا باید یک تغییر ذهنی ایجاد کنید که به شما کمک می کند عادت های بد قدیمی خود را ترک کنید. کلید شروع تغییر شما این است که در مورد آن فکر کنید: شما می خواهید به جای رژیم غذایی سریع کاهش وزن ، یک شیوه زندگی واقعی را تغییر دهید. هدف خود را کنترل وزن بدانید و به یاد داشته باشید که می خواهید در آینده نزدیک به رژیم غذایی جدید و سالم خود پایبند باشید.

کاهش وزن

هر کسی بهانه های خود را دارد. هنگام تلاش برای بهبود شیوه زندگی و رژیم غذایی ، اکثر مردم تا زمانی که هیچ مشکل خاصی وجود نداشته باشد ، خوب عمل می کنند.

برای کاهش وزن باید صبور باشید

یکی از مشکلات ذهنی اصلی در کاهش وزن ، خواستن بیش از حد یا خیلی سریع است و خوب است بدانید که کاهش وزن برای جلب رضایت اکثر رژیم گیرندگان بسیار کند است – در حقیقت ، هنگامی که به آرامی وزن خود را کاهش دهید ، بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

خود را در وزن ایده آل خود تصور کنید

اگر می خواهید لاغر باشید ، لاغر به نظر برسید. آینده خود را برای شش ماه تا یک سال آینده تجسم کنید و فکر کنید که چقدر خوب خواهید بود و چه احساسی خواهید داشت بدون اضافه وزن.

عکسهای قدیمی مربوط به زمانی را که لاغرتر بودید پیدا کنید و آنها را در مکانی قرار دهید که به شما یادآوری کند در تلاش برای رسیدن به چه چیزی هستید. از خود بپرسید آن زمان چه کردید که می توانید امروز در سبک زندگی خود بگنجانید. به فعالیتهایی فکر کنید که دوست دارید انجام دهید اما به دلیل وزن خود نمی توانید انجام دهید.

انتظارات واقع بینانه داشته باشید

وقتی پزشکان از بیماران خود می پرسند که چقدر می خواهند وزن خود را کاهش دهند ، بیماران معمولاً برای وزن ایده آل خود عددی می خواهند ، اما اینطور نیست. محدوده وزنی واقعی را مشخص کنید ، نه یک عدد.

انتظار داشته باشید که در مورد آینده خود احساس خوب و واقعی داشته باشید

اهداف کوچک تعیین کنید

لیستی از اهداف کوچکتر تهیه کنید که به شما در رسیدن به اهداف کاهش وزن کمک کند. این اهداف کوچک باید مواردی باشند که شیوه زندگی شما را بدون ایجاد اختلال در زندگی شما بهبود بخشد ، مانند:

  • هر روز میوه و سبزیجات بیشتری بخورید
  • حداقل 30 دقیقه در روز ورزش کنید
  • به جای سیب زمینی سرخ شده همراه غذا سالاد سفارش دهید
  • تا بتوان از نردبان بالا رفت و نفس کشید

همه ما می دانیم که تغییر دشوار است و اگر سعی می کنید تغییرات زیادی انجام دهید بسیار دشوار است ، بنابراین کوچک شروع کنید و به تدریج شیوه زندگی خود را بهبود بخشید.

از حمایت عزیزان خود لذت ببرید

همه ما به حمایت نیاز داریم ، به ویژه در شرایط سخت. یک دوست ، عضو خانواده یا گروه حمایتی پیدا کنید که بتوانید به طور منظم با آنها ارتباط برقرار کنید. مطالعات نشان می دهد افرادی که با دیگران چه بصورت حضوری و چه آنلاین ارتباط برقرار می کنند ، عملکرد بهتری نسبت به افرادی که رژیم می گیرند و سعی می کنند این کار را به تنهایی انجام دهند ، دارند.

یک برنامه عملیاتی دقیق داشته باشید

هر شب وعده های غذایی سالم را برای روز بعد برنامه ریزی کنید. برنامه ریزی پیش رو 80٪ نبرد است. اگر برنامه ریزی دقیقی داشته باشید نتایج بهتری خواهید گرفت.

سعی کنید برنامه تناسب اندام خود را مانند قرارهای خود تنظیم کنید. به عنوان مثال ، میوه ها و سبزیجات خشک را جایگزین غذاهای ناسالم کنید تا وسوسه نشوید.

با انجام این مراحل در زندگی ، سلامت خود را در اولویت قرار می دهید و در نهایت این رفتارهای سالم به بخشی عادی از زندگی شما تبدیل می شود.

به خودتان پاداش دهید.

با سفر به سینما ، مانیکور یا هر چیز دیگری که به شما احساس خوبی در مورد دستاوردهای خود می دهد (جدا از جوایز غذا) ، به خودتان پاداش دهید.

برای رسیدن به یکی از اهداف کوچک خود یا کاهش وزن یا چند اینچ دور کمرتان به خود پاداش دهید ، به طوری که کار سخت خود را بشناسید و قدم هایی را که برای سالم ماندن برمی دارید جشن بگیرید.

عادات قدیمی را کنار بگذارید به

ترک عادات قدیمی سخت است ، اما اگر می خواهید بتوانید وزن خود را کاهش دهید ، نمی توانید مانند گذشته ادامه دهید.

سعی کنید به آرامی اما مطمئناً رفتارهایی را که منجر به افزایش وزن می شود شناسایی کرده و با قدم های کوچکی که می توانید بدون احساس محرومیت به راحتی انجام دهید ، آنها را معکوس کنید.

برای مثال ، اگر سیب زمینی می خورید ، ابتدا میان وعده خود را از کلوچه یا چیپس به یک تکه میوه تغییر دهید. شب بعد سعی کنید فقط یک نوشیدنی بدون کالری بخورید. در نهایت ، می توانید هنگام تماشای تلویزیون شروع به ورزش کنید.

یک راه دیگر برای شروع عادت های بد: غذاهای وسوسه انگیز و بدون کالری در آشپزخانه خود را کنار بگذارید و گزینه های سالم را جایگزین آنها کنید.

حتما با یک متخصص مشورت کنید

همکاری با متخصص تغذیه به شما این امکان را می دهد تا برنامه کاهش وزن متناسب با سبک زندگی ، نیازهای تغذیه ای و هرگونه شرایط پزشکی داشته باشید و یکی از آنها شامل غذاهای سالم است که دوست دارید و می خواهید بخورید. دلیل اینکه اکثر مردم به برنامه غذایی خود پایبند نیستند این است که برنامه ای را انتخاب کرده اند که برای آنها مناسب نیست. یک متخصص تغذیه همچنین می تواند به شما کمک کند تا از نظر ذهنی برای چالش پیش رو آماده شوید.

پيگيري كردن

وزن خود را به طور منظم حفظ کنید. مطالعات نشان می دهد که پیگیری این اطلاعات به ارتقاء رفتارهای مثبت و به حداقل رساندن رفتارهای ناسالم کمک می کند. فقط دانستن اینکه بدنبال غذا هستید می تواند به شما در مقاومت در برابر آن تکه کیک کمک کند!

خودتان را باور کنید

ممکن است در گذشته وزن خود را کاهش داده باشید ، اما این بدان معنا نیست که اکنون شکست خواهید خورد. مطمئناً روزهایی پیش خواهد آمد که شما بیش از حد غذا بخورید یا از یک تمرین برنامه ریزی شده صرف نظر کنید ، اما مثبت ماندن و ادامه برنامه خود ضروری است. درک کنید که رسیدن به اهداف کاهش وزن شما زمان می برد – حتی کاهش 2 کیلوگرم برای سلامتی مفید است و می تواند به شما انگیزه دهد تا 2 پوند بعدی را از دست بدهید. این را بدانید که کاهش وزن به ندرت به صورت مستقیم اتفاق می افتد و اگر یک روز بیش از حد غذا خوردید ، عصبانی نشوید – فقط در وعده بعدی به برنامه خود بازگردید.

حال ، اگر هنوز نمی توانید با رعایت همه این موارد وزن خود را کاهش دهید ، می توانید دلیل کاهش وزن را توضیح دهید اینجا نگاه كردن.

منابع

https://www.webmd.com/diet/obesity/features/8-ways-to-think-thin#3

https://www.everydayhealth.com/weight-pictures/ways-to-mentally-prepare-for-weight-loss.aspx

8 Ways to Mentally and Physically Prepare for Weight Loss

دیدگاهتان را بنویسید