رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن چیست؟ | برنامه رژیم غذایی میوه بخورید


در شرایطی که بازار انواع رژیم ها داغ است ، برخی به رژیم غذایی به نام رژیم میوه روی می آورند. رژیم میوه ای برای کاهش وزن یکی از آن رژیم هایی است که نام زیبا و فریبنده ای دارد و در ابتدا این تصور را به همراه دارد که یک رژیم سالم ، مفید و م effectiveثر است! اما این نام فریبنده تنها چیزی نیست که باید مورد توجه قرار گیرد.

همه چیز درباره رژیم مبتنی بر میوه برای کاهش وزن

همه چیز درباره رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن

این رژیم غذایی علاوه بر مزایای کاهش وزن ، معایبی نیز دارد. این رژیم غذایی ، که زیر مجموعه رژیم های گیاه خواری است ، بیش از هر ماده مغذی دیگری حاوی میوه است.

این محدودیت ها باعث شده تا دیدگاه ها و نظرات متفاوتی در مورد رژیم غذایی مبتنی بر میوه برای کاهش وزن وجود داشته باشد. برخی از افراد خطرات کمبود بسیاری از مواد مغذی در این رژیم را مورد اشاره قرار می دهند و برخی معتقدند که رژیم مبتنی بر میوه برای کاهش وزن و تناسب اندام بسیار مناسب است.

این برنامه رژیم غذایی با دوره های مختلف مدت استفاده می شود و هر فرد بر اساس شرایط و اهداف خود دوره مورد نظر برنامه رژیم را انتخاب می کند. برای آشنایی بیشتر با این رژیم غذایی با ما همراه باشید

برای رژیم کاهش وزن کلیک کنید

رژیم غذایی مطلق میوه برای کاهش وزن

همانطور که از نامش پیداست ، بیشتر مواد مغذی موجود در این رژیم میوه ها هستند که حاوی 50 تا 75 درصد کالری روزانه هستند. آنها شامل آجیل ، دانه ها ، سبزیجات و باقی مانده است.

مطمئناً میوه خوارانی هستند که تا 90 درصد از کالری خود را از میوه ها و تنها 10 درصد را از غذاهای دیگر و در مانع لاغری معده و لگن دریافت می کنند.

برای کاهش وزن ، میوه را با رژیم مبتنی بر میوه بخورید

مصرف میوه و سبزیجات در رژیم میوه ای برای کاهش وزن محدودیتی ندارد و اگر گرسنه هستید می توانید هر زمان که نیاز دارید میوه و سبزیجات بخورید ، اما مصرف آن معمولاً به سه وعده اصلی تقسیم می شود. چند میان وعده

این رژیم غذایی فراتر از یک روش م toثر برای کاهش وزن است ، از آن به عنوان یک رژیم پاک کننده برای حذف سموم از بدن استفاده می شود و می تواند در کاهش وزن موثر باشد.

در این رژیم غذاها ممنوع است

معمولاً هفت نوع میوه برای کاهش وزن در رژیم میوه توصیه می شود که عبارتند از: میوه های اسیدی مانند مرکبات ، زغال اخته و آلو ، میوه های کمتر اسیدی مانند سیب ، زردآلو ، تمشک و انجیر ، میوه های شیرین مانند موز و خرما و انگور و خربزه ، میوه های روغنی مانند آووکادو ، نارگیل و زیتون ، میوه های گیاهی مانند فلفل و خیار و کدو تنبل ، آجیل مانند فندق ، بادام ، پسته و گردو ، دانه هایی مانند آفتابگردان و کدو و کدو تنبل.
رژیم غذایی همچنین انواع غذاها را ممنوع کرده و نباید مصرف شود ، از جمله پروتئین های حیوانی (مانند تخم مرغ ، مرغ و گوشت گاو) ، محصولات لبنی (مانند شیر ، ماست ، پنیر) ، غلات (مانند محصولات گندم جوانه زده). غذاهای فرآوری شده اگر به برنامه رژیم غذایی نیاز دارید ، کلیک کنید.

انواع برنامه های مصرف میوه

انواع رژیم های غذایی که میوه می خورند

رژیم های غذایی مبتنی بر میوه برای کاهش وزن را می توان به رژیم های لاغری خانگی تقسیم کرد و علاوه بر این ، آنها را به انواع دیگری تقسیم کرد که بر اساس نیاز به کاهش وزن است. برخی از این رژیم ها 3 روزه ، برخی دیگر 15 روزه و برخی دیگر 40 روزه هستند و میزان کاهش وزن در آنها متفاوت است.

برنامه 3 روزه مصرف میوه

اگر به رژیم کوتاه مدت و بیشتر به عنوان پاک کننده نیاز دارید ، می توانید از رژیم غذایی مبتنی بر میوه برای کاهش وزن استفاده کنید. برخی از افراد می گویند برای کاهش سریع وزن به جای صبحانه میوه می خورند.

این نوع رژیم کاهش وزن بر اساس میوه می تواند در کوتاه مدت بسیار مثر باشد. برنامه 3 روزه این رژیم به شرح زیر است
صبح روز اول: آب لیمو تازه با آب گرم. این کار کلیه ها را تمیز می کند و یبوست را بهبود می بخشد و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

اگر هدف رژیم غذایی شما نه تنها کاهش وزن ، بلکه بهبود سیستم گوارش شماست ، می توانید دانه های ملین مانند مارچوبه و برگ مارچوبه را نیز در این برنامه قرار دهید.
میان وعده: از دو سیب ، دو انجیر و دو خرما استفاده کنید و از خوردن موز خودداری کنید.

در روز دوم سبزیجاتی مانند هویج ، کاهو ، کلم ، کدو ، خیار و سیب زمینی بخورید. همچنین می توانید لوبیای پخته را میل کنید. (البته بدون روغن)
در روز سوم ، هندوانه ، خربزه ، گوجه فرنگی و سیب بخورید. همچنین می توانید تا 5 عدد خرما استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که در طول این سه روز ، هر زمان که گرسنه شدید ، می توانید میوه بخورید. حتماً 8 تا 12 لیوان آب بنوشید. همچنین می توانید از آب میوه های طبیعی یا اسموتی های تازه بدون افزودنی استفاده کنید.

اسموتی ها دارای طعم های بسیار متنوعی هستند و شما همیشه می توانید طعم جدیدی را با ترکیب میوه های مختلف و افزودن تنوع به رژیم غذایی خود ایجاد کنید. همچنین ترکیب میوه دارای انرژی زیادی است و می توانید از اسموتی به عنوان یک نوشیدنی انرژی زا استفاده کنید.

رژیم غذایی میوه 15 روزه می خورد

اگر می خواهید یک دوره زمانی خاص را برای استفاده از این رژیم انتخاب کنید ، 15 روز زمان خوبی است. می توانید از این رژیم در 15 روز استفاده کنید و از مزایای آن لذت ببرید. یک دوره 15 روزه برای تنظیم خواب ، آرامش ، پاکسازی بدن و روشن شدن بدن بدن و کاهش وزن متناسب کافی است.

رژیم غذایی 40 روزه با غذای خام

رژیم خام 40 روزه

شاید شنیده باشید که اگر 40 روز به کار خود ادامه دهید ، اگر 40 روز این رژیم را ادامه دهید برای شما به یک عادت تبدیل می شود.عادات غذایی سالم در این رژیم مانند مصرف آب و بسیاری از میوه ها در شما نهادینه شده است.

همچنین با ادامه این رژیم به مدت 40 روز ، میزان کاهش وزن بسیار بیشتر از دوره 15 روزه خواهد بود ، اما به خاطر داشته باشید که ادامه این رژیم به مدت طولانی باید زیر نظر پزشک باشد ، در غیر این صورت شما ممکن است عواقبی برای آزار و اذیت داشته باشد.

رژیم میوه و کاهش وزن

اما اگر می خواهید از رژیم غذایی میوه خوار برای کاهش وزن استفاده کنید ، باید این کار را در زمان کوتاه و محدود انجام دهید. در چند روز اول ، این رژیم بدن را تمیز می کند و شما را بسیار سبک می کند و به شما احساس طراوت می دهد.

بهترین شکل بین 3 تا 7 روز است و طولانی شدن این رژیم به دلایلی که ذکر کردیم می تواند بسیار مضر و مخرب باشد.

مزایای رژیم غذایی مبتنی بر میوه

میوه ها منابع غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها هستند و نقش بسزایی در کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های خودایمنی دارند.میوه های حاوی مقدار زیادی آب می توانند به هیدراته شدن بدن کمک کنند.

میوه ها همچنین دارای قند بالایی هستند و می توانند کربوهیدرات های مورد نیاز بدن را تأمین کنند. فیبر موجود در میوه به کاهش کلسترول خون ، رفع یبوست و بهبود حرکات روده کمک می کند. وجود ویتامین C در میوه ها ، به ویژه مرکبات ، برای سلامت دندان ها و لثه مفید است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

پتاسیم موجود در میوه می تواند فشار خون را ثابت نگه دارد و از نوسانات جلوگیری کند. همانطور که می خوانید ، رژیم غذایی فواید بسیاری دارد ، اما نباید از معایب آن غافل شد. مضرات این رژیم غذایی بعداً در این مقاله ذکر خواهد شد.

مضرات رژیم غذایی مبتنی بر میوه

مضرات رژیم غذایی مبتنی بر میوه

این رژیم غذایی ، اگرچه بیشتر میوه ها و خواص تغذیه ای آنها را شامل می شود ، اما به دلیل محدودیت مصرف ، خطر سوء تغذیه زیاد است زیرا بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن محدود و حتی ممنوع است و بدن از کمبودهای زیادی رنج می برد. به

تحقیقات نشان می دهد که این محدودیت ها می تواند مشکلات جدی برای بدن ایجاد کند و حتی می تواند تأثیر رژیم غذایی مبتنی بر میوه را برای کاهش وزن کاهش دهد. به عنوان مثال ، این رژیم کمبود ویتامین D ، کلسیم و B12 دارد و استخوان های بدن را ضعیف می کند زیرا محصولات لبنی و گوشت ماهی را ممنوع می کند.

از سوی دیگر ، نخوردن گوشت قرمز باعث کم خونی فقر آهن می شود. اگرچه اسفناج منبع خوبی از آهن است ، جذب منابع گیاهی آهن دشوار است ، در حالی که آهن موجود در گوشت قرمز و سایر غذاهای حیوانی برای بدن انسان بسیار راحت تر جذب می شود.

یکی دیگر از موارد مهم که با خوردن میوه فقط به بدن تأمین نمی شود ، پروتئین است. بدن انسان برای ساخت و ترمیم ماهیچه ها ، بافت ها و هموگلوبین به پروتئین نیاز دارد ، در حالی که پروتئین موجود در میوه بسیار محدود است و به هیچ وجه رضایت بخش نیست. بدن نیاز به پروتئین

علاوه بر این ، استفاده از این رژیم غذایی ممکن است در ابتدا با کاهش سریع وزن همراه باشد ، اما به تدریج ، به ویژه با قطع رژیم غذایی ، افزایش وزن افزایش می یابد زیرا بسیاری از میوه ها قند بالایی دارند و استفاده بیش از حد از آنها می تواند باعث چاقی شود.

به همین دلیل ، این رژیم غذایی برای افراد مبتلا به دیابت اصلا مناسب نیست و می تواند سلامت آنها را به خطر بیندازد. این مقدار قند بالا همچنین می تواند برای دندان های شما مضر باشد و باعث پوسیدگی دندان شود.

نتایج رژیم غذایی مبتنی بر میوه

نتایج رژیم غذایی مبتنی بر میوه

اگرچه خوردن میوه در طول روز یک نیاز اساسی بدن است و می تواند بسیار مفید باشد ، اما به طور کلی ، استفاده از هر نوع رژیم غذایی و مدل تغذیه ای که منحصر به یک نوع غذا باشد ، کاملاً مضر است.

زیرا هیچ یک از مواد مغذی تمام منابع مورد نیاز بدن را ندارند و کمبود هر یک از این منابع مشکلات و اختلالاتی در عملکرد سیستم بدن ایجاد می کند.

بدن ما به انواع مختلفی از مواد مغذی نیاز دارد ، بنابراین پیروی از چنین رژیمی مطمئناً بدون عواقب نخواهد بود. اگر بر رعایت این رژیم اصرار دارید ، حتماً با پزشک خود مشورت کنید ، زیرا رژیم غذایی که انتخاب می کنید باید سرشار از تمام مواد مغذی باشد که بدن شما برای انجام وظایف حیاتی خود نیاز دارد.

البته ، اگر تصمیم دارید فقط میوه به جای تنقلات بخورید ، این رژیم می تواند مفید باشد و ضررهای ذکر شده را ندارد ، اما فقط مزایای این رژیم و عادات غذایی مثبت آن شامل شرایط شما می شود.

خلاصه مقاله

ما دریافتیم که در حالی که این رژیم غذایی بسیار دوست داشتنی و احتمالاً فریبنده است ، می تواند بسیار مضر و مضر باشد زیرا رژیم غذایی که میوه می خورد محدود به خوردن منابع میوه است و منابع بسیار کمی را مصرف می کند. البته ناگفته نماند که این رژیم دارای مزایایی است که در بالا ذکر شد. ما انواع این رژیم را نیز لیست کرده ایم و با آنها آشنا شده ایم. >> اینجا بخوانید <

دیدگاهتان را بنویسید