رژیم غذایی ورزشکاران تغذیه صحیح ورزشکاران


رژیم غذایی ورزشکاران

رژیم غذایی ورزشکاران

رعایت رژیم غذایی در حین فعالیت بدنی بسیار مهم است. رژیم غذایی ناسالم می تواند بر عملکرد و ورزش تأثیر بگذارد.

بنابراین ، بهتر است افرادی که از برنامه ورزشی استفاده می کنند از رژیم غذایی پیروی کنند.

فعالیت بدنی انرژی بدن را مصرف می کند و ما باید این انرژی را با مصرف غذا جبران کنیم ، در واقع با رژیم غذایی متابولیسم صحیح را تضمین می کنیم.

رژیم غذایی ورزشکاران

با افزایش سطح آگاهی اجتماعی ، توجه به ورزش و فعالیت های ورزشی افزایش می یابد ، بنابراین توجه به رژیم غذایی ورزشکاران نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر تمرین را به صورت حرفه ای دنبال کرده اید ، انجام تمرینات بدنی روزانه یکی از اولویت های زندگی شماست و قطعاً برای موفقیت در این امر به رژیم غذایی مناسب ورزشکار نیاز خواهید داشت. اما در دهه گذشته ، استفاده از مکمل های ورزشی مورد استقبال باشگاه های ورزشی و مشتریان آنها قرار گرفته است. با این حال ، علاوه بر هزینه بالای استفاده از مکمل های ورزشی ، همیشه خطر تقلبی بودن و بی کیفیت بودن وجود دارد ، در حالی که مصرف مکمل های ورزشی می تواند عواقب جبران ناپذیری در بلند مدت داشته باشد.

اساساً ، به خاطر داشته باشید که مصرف باکیفیت ترین مکمل های ورزشی فقط برای یک دوره سه تا چهار ماه قبل از تمرین با فشار بالا است و نیازی به مصرف مداوم آنها نیست و استفاده مداوم از این مکمل ها توصیه نمی شود. بنابراین ، استفاده از مکمل های ورزشی نیز باید تحت رژیم پزشک در رژیم غذایی ورزشکاران گنجانده شود.

در سایت وزن من ، شما را با جدیدترین برنامه رژیم غذایی ورزشکاران مناسب برای ورزشکاران برای دستیابی به توده عضلانی مورد انتظار ، با اطلاع متخصصان و متخصصان تغذیه و همچنین مربیان پیشکسوت باشگاه و اساتید تربیت بدنی آشنا می کنیم. با ما بمان.

با توجه به توصیه های بسیاری از متخصصان پزشکی ورزشی در سراسر جهان ، رژیم غذایی ورزشکاران باید به راحتی نیازهای تغذیه ای ورزشکاران را در هر سطحی از تمرین از جمله آماتور ، نیمه حرفه ای و حرفه ای در حضور یا عدم حضور در مسابقات برآورده کند. عدم آگاهی کافی از رژیم غذایی ورزشکاران در حین مسابقه یا ورزش می تواند علاوه بر تحمیل هزینه ، خطرات زیادی برای سلامتی به همراه داشته باشد. بنابراین ، برای دریافت برنامه رژیم غذایی ورزشی و رژیم غذایی برای چاقی یا افزایش وزن ، باید به یک مرکز پزشکی معتبر مراجعه کنید.
اهمیت تغذیه ورزشی با رژیم ورزشکاران

افرادی که در معرض فعالیت بدنی شدید قرار دارند ، متابولیسم بالایی دارند و بسیاری از مواد معدنی و مواد مغذی بدن خود را در حین فعالیت بدنی و تعریق از دست می دهند. بنابراین جبران مواد مغذی از دست رفته تنها با رژیم غذایی صحیح ورزشکار و بر اساس اصول تغذیه مناسب برای این افراد امکان پذیر خواهد بود. رژیم غذایی ورزشکاران برای ورزشکاران باید شامل تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن و همه غذاهای هرم تغذیه ای باشد. اما بسته به اینکه در کدام مرحله از عضله سازی هستید ، میزان مصرف هر ماده را باید طبق رژیم ورزشکار مدیریت کنید.
ویژگی های رژیم غذایی ورزشکاران

رژیم ورزشی به افراد این توانایی را می دهد که رژیم ورزشی خود را با رژیم خانوادگی خود هماهنگ کنند تا علاوه بر حفظ رژیم ورزشی سالم ، با رژیم خانواده نیز هماهنگ باشد.
رژیم غذایی ورزشکاران با افراد معمولی متفاوت است. به عنوان مثال ، یکی از اصول طراحی رژیم غذایی یک ورزشکار ، افزایش میزان پروتئین در رژیم غذایی وی است ، به طوری که برای یک فرد عادی حدود 8 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است ، اما در یک برنامه ورزشی ، میزان پروتئین در رژیم غذایی از 1.5 تا 2 گرم در هر کیلوگرم وزن بدن. البته میزان پروتئین در رژیم غذایی ورزشکاران بسته به نوع ورزش ، وزن و ورزش سبک متفاوت است.

یکی دیگر از ویژگی های رژیم های ورزشکاران ، افزایش نیاز به کربوهیدرات ها برای تأمین انرژی و جلوگیری از خستگی زودرس است. از طرف دیگر ، افزودن مواد معدنی و ویتامین های عضلانی ساز باید در رژیم غذایی گنجانده شود. بنابراین توصیه می شود ورزشکاران یک مشاور تغذیه مناسب داشته باشند و رژیم غذایی ورزشکاران را بر اساس وضعیت جسمانی آنها به صورت هفتگی یا ماهانه ، کنترل مداوم وزن و همچنین معاینات منظم به روز کنند.

اهمیت رژیم غذایی ورزشکاران

شما می توانید با دریافت آنلاین برنامه رژیم غذایی ورزشکاران با پشتیبانی سالها تجربه متخصصان تغذیه و پزشکان و همچنین دریافت مشاوره دو طرفه از “My Centro of کمک پزشکی “وزن”.
اهمیت محاسبه انرژی در رژیم غذایی ورزشکاران

معمولاً هنگام طراحی یک برنامه تمرینی ، توجه به نوع تمرین ، مدت زمان آن و تعداد دفعاتی که در طول هفته انجام می شود برای تأمین میزان علمی و دقیق انرژی مورد نیاز آنها در طول تمرین و مسابقات ورزشی مهم است. به

بسیاری هنوز معتقدند که استفاده از مکمل های ورزشی به تناسب اندام و ورزش کمک می کند ، در حالی که بسیاری از قهرمانان تناسب اندام و زمین های ورزشی علاوه بر فعالیت های ورزشی از رژیم غذایی صحیح و اصولی استفاده می کنند.

مرکز پزشکی “وزن من” با استفاده از تخصص متخصصان تغذیه ورزشی بر اساس فعالیت های ورزشی ، برنامه رژیم غذایی ورزشکاران را به شیوه ای کاربردی ، ساده و البته 100٪ کاربردی در اختیار مشتریان معتبری قرار می دهد که با رژیم غذایی استاندارد ورزشی در جوامع ورزشی مطابقت دارند. ملی و بین المللی است.
در رژیم ورزشکاران چه بخوریم؟

مرغ: خوردن سینه مرغ آب پز برای شام یا ناهار به تأمین پروتئین بدن ورزشکار کمک زیادی می کند.
ماهی: ماهی و غذاهای دریایی سرشار از امگا 3 هستند و انرژی لازم برای تمرین برای ورزشکار را تأمین می کنند.
مصرف دیرهنگام کربوهیدرات: غذاهایی مانند ماکارونی ، برنج و نان مصرف کنید
از نوشیدنی های گازدار استفاده نکنید
30 دقیقه قبل از ورزش از شکر دانه دار استفاده نکنید
از گوشت گاو به عنوان بهترین گوشت برای خوردن استفاده کنید
از مغز ، بریس و آب برای جلوگیری از گرفتگی عضلات استفاده نکنید
از غذاهای آب پز ، کبابی و بخارپز استفاده کنید و غذاهای سرخ شده را کاهش دهید
هفته ای یکبار مصرف کبد را در رژیم غذایی ورزشکاران لحاظ کنید
از مکمل های غذایی بدون مشورت با متخصصان و مشاوران متخصص در زمینه رژیم غذایی ورزشکاران استفاده نکنید
میوه ها و سبزیجات (5 وعده یا بیشتر): مصرف میوه هایی مانند موز ، توت فرنگی ، زغال اخته و انگور فرنگی ، تأمین آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن ، افزایش قند خون و بازیابی انرژی در بدن ورزشکار است.

آنچه نباید در رژیم غذایی ورزشکاران مصرف شود

محرک های سیستم عصبی مرکزی: از خوردن غذاهای حاوی کوکائین ، کافئین و آمفتامین که باعث می شود ورزشکار به دلیل احساس خستگی به ورزش شدید بپردازد ، خودداری کنید.
مسکن های مخدر: برخی از داروهایی که درد را پنهان می کنند ، مانند هروئین ، مورفین و ترک به دلیل اثرات مخرب ، اکیدا ممنوع است.

رژیم غذایی ورزشکاران قبل از مسابقه

هدف نهایی رژیم غذایی یک ورزشکار این است که بدن ورزشکار را با تأمین کربوهیدرات کافی به عنوان منبع انرژی و جلوگیری از کاهش ذخایر گلیکوژن ماهیچه ای و مصرف آب کافی ، آماده کند. طبق برنامه رژیم ورزشکاران ، در روز مسابقه باید از مصرف غذاهای چرب و پر پروتئین به دلیل هضم آهسته آنها اجتناب کنید ، زیرا تأثیر منفی بر عملکرد ورزشی ورزشکاران خواهد داشت.

رژیم غذایی ورزشکاران توصیه می کند غذاهای غنی از کربوهیدرات به جای غذاهای چرب و پروتئینی سریعتر هضم و جذب شوند. مطمئن شوید که 3-4 ساعت قبل از شروع مسابقات و تمرینات ورزشی حدود 150-300 گرم کربوهیدرات از ورزشکار مصرف می کنید.

به عنوان مثال ، طبق رژیم غذایی ورزشکاران در روز مسابقه ، آنها می توانند ماکارونی و نان ، نان با کره-مربا-عسل ، یا یک کاسه غلات با شیر بخورند. اما برای برخی از تمرینات سنگین مانند دو و میدانی ، شنا ، دوچرخه سواری و اسکی ، جایی که بدن ورزشکار به دلیل کاهش ذخایر گلیکوژن بسیار خسته می شود ، مصرف کربوهیدرات ها در رژیم غذایی ورزشکار باید 70 (حدود 612 گرم کربوهیدرات) باشد. برای بازسازی گلیکوژن بنابراین می توانید از فرنی ، تخم مرغ عسلی ، میوه ها و سبزیجات تازه ، آب میوه ، برنج و ماهی و غیره استفاده کنید.
روشهای بارگیری کربوهیدراتها در رژیم غذایی ورزشکاران

3 روز قبل از مسابقات و تمرین از غذاهای حاوی کربوهیدرات بالا استفاده کنید (مناسب برای مسابقات هفتگی)
رژیم غذایی 6 روزه ورزشکاران: در سه روز اول قبل از مسابقات ، رژیم ورزشکاران با غذاهای حاوی کربوهیدرات بالا علاوه بر ورزش سبک و 3 روز آخر شامل غذاهای کم کربوهیدرات در رژیم ورزشکاران علاوه بر “سنگینی جسمی” است. ورزش (برنامه رژیم غذایی ورزشکاران مناسب برای مسابقات قهرمانی کشور و بین المللی)

راههای ارتباط با خانم بهار هندی

شماره تماس مستقیم: ؟

آدرس خیابان : بلوار کشاورز ، بین جمالزاده و کارگر ، ساختمان پزشکان بهار ، پ. 340 ، طبقه دوم ، واحد ؟

دیدگاهتان را بنویسید