رژیم لاغری شکم – رژیم لاغری


رژیم لاغری شکم
رژیم لاغری شکم

رژیم لاغری شکم

امروزه چربی شکم در اکثر افراد وجود دارد. چربی دور شکم و باسن نسبتاً طبیعی است و به بدن آسیب نمی رساند ، اما اگر بیشتر از مقدار مجاز باشد ، آسیب های زیادی به بدن وارد می کند و خطرناک است.

برخی از چربی ها فقط زیر پوست هستند. سایر چربی ها عمیق تر ، در اطراف قلب ، ریه ها ، کبد و سایر اندام ها هستند و در بین چربی های زیر پوست پنهان شده اند.

این چربی چربی احشایی است که باعث کوچک شدن چربی شکم و متورم شدن شکم می شود.

پهلو اغلب همراه با شکم شروع به افزایش وزن می کند و مشکلات ما را دوچندان می کند. بنابراین لازم است دلایل چاقی شکمی را قبل از نیاز به روشهای کاهش سریع شکم بدون ورزش یا با ورزش یا با قرص های شیمیایی مضر و جلوگیری از چاقی بدانیم ، زیرا در هر صورت پیشگیری بهتر از درمان است.

رژیم غذایی برای کاهش وزن شکم

غذاهای موجود در رژیم کاهش وزن شما ، البته ، نباید شما را از هرگونه مواد مغذی مورد نیاز بدن محروم کند.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن در ناحیه شکم و باسن ، مصرف همه مواد مفید و جایگزینی غذاهای مفید با غذاهای فرآوری شده مضر و کم مصرف است.

در زیر غذاهای لاغری شکم را معرفی و بررسی می کنیم

انواع چربی ها

  • تری گلیسیریدهایی که در خون گردش می کنند.
  • چربی زیر جلدی که مانند نام آن زیر پوست است.
  • چربی احشایی که چربی شکمی است و خطرناک است و این چربی در زیر عضلات شکم یافت می شود.

علل چاقی شکمی

چاقی شکمی دلایل متعددی دارد ، از جمله موارد زیر:

  • سیگار کشیدن
  • شام دیروقت
  • غذاهای غنی از چربی مصرف کنید
  • کمبود ویتامین
  • مشکلات هورمونی
  • مقدار زیادی تنقلات پر انرژی بخورید
  • رژیم غذایی بدون پروبیوتیک
  • افسردگی
  • نوشیدنی های گازدار بخورید
  • وعده های غذایی زیاد
  • وابستگی به شبکه های اجتماعی
  • استرس شدید در زندگی

برای کاهش وزن چکار کنیم؟

بسیاری از افراد به چاقی اهمیت نمی دهند و آن را زیبا می دانند و به خود می گویند من به آنچه می خواهم اهمیت می دهم و مردم من را دوست ندارند اما این نظریه اشتباه است زیرا چاقی تا زمانی که به بدن آسیب نرساند خوب است. در غیر این صورت هزینه زیادی خواهد داشت. فقط وزن خود را کاهش دهید و وزن خود را افزایش ندهید.

چربی احشایی بسیار خطرناکتر از چربی زیر جلدی است و باید با دقت مورد توجه قرار گیرد زیرا چربی احشایی که در شکم ایجاد می شود می تواند از طریق هورمون ها و مواد شیمیایی به هر اندامی برسد و تهدیدی جدی برای سلامتی باشد.

ساده ترین راه برای کاهش وزن تغییر سبک زندگی است.

یک شیوه زندگی سالم ما را به انجام و نبایدهایی سوق می دهد که شامل تغذیه مناسب ، ورزش و تحرک و پایبندی به اصول عملی است.

جنسیت همچنین عامل مهمی در لاغری شکم است زیرا در مردان چربی احشایی بیشتری در ناحیه شکم و باسن نسبت به زنان جذب می کند.

ورزش برای لاغری شکم

انواع مختلفی از تمرینات لاغری شکم وجود دارد که می توانید با انجام این تمرینات هر روز و رعایت رژیم برای سوزاندن چربی شکم انجام دهید.

بسیاری از تمرینات مانند شنا ، پیاده روی یا دویدن ، دوچرخه سواری یا کوهنوردی به سوزاندن چربی شکم کمک می کند.

اما از آنجایی که این روزها به دلیل مشغله زیاد افراد و داشتن زمان کمتر برای ورزش ، ما به شما چند تمرین ساده را آموزش می دهیم که در خانه می توانید وزن خود را کاهش دهید ، که می توان آنها را در هر مکانی انجام داد و به تجهیزات زیادی نیاز ندارد.

پیاده روی روزانه

اگر برنامه ورزشی خاصی ندارید ، پیاده روی مکان خوبی برای شروع افراد است. روزانه 20 دقیقه پیاده روی کنید.

پیاده روی همچنین متابولیسم بدن را بهبود می بخشد ، در طی آن متابولیسم بهتری خواهید داشت. شکم با گذشت زمان کوچک می شود.

کاهش وزن روی تردمیل مانند راه رفتن است و کافی است روزی 20 تا 30 دقیقه روی تردمیل راه بروید.

یک مطالعه کوچک که در NCBI منتشر شده است نشان داد که زنان چاقی که سه روز در هفته حدود 60 دقیقه پیاده روی می کردند ، به مدت 12 هفته دچار کاهش شدید چربی احشایی شدند.

بنابراین شما باید پیاده روی را در برنامه خود بگنجانید تا به نتیجه دلخواه برسید.

اگر می خواهید چربی خود را از دست بدهید ، باید تا حد امکان عضلات خود را کار کنید.

برای کاهش وزن چه بخوریم؟

رژیم ها و نوشیدنی های زیادی برای سوزاندن چربی شکم وجود دارد ، از جمله:

چای سبز

چای سبز برای کاهش وزن بسیار مفید است و غدد عروقی بدن را فعال کرده و چربی سوزی رخ می دهد.

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است.

آنتی اکسیدان موجود در چای سبز ماده ای به نام کاتچین است که با آزادسازی سلول های چربی شکم ساده ترین راه برای از بین بردن چربی شکم را فراهم می کند.

صبحانه بخورید تا بدون ورزش سریع وزن کم کنید

هرچه میزان مصرف منیزیم ، پتاسیم و کلسیم را افزایش دهید ، وزن بیشتری کاهش خواهید یافت. اکنون ما با ماده مغذی که هر سه می خورند ، یعنی شیر ، سروکار داریم.

صبحانه خود را با شیر شروع کنید تا بدن شما در اوایل روز مقدار کافی کلسیم دریافت کند. کلسیم کافی متابولیسم را برای سوزاندن کالری بیشتر و کاهش وزن افزایش می دهد.

نوشیدن شیر در طول روز را فراموش نکنید ، اگرچه می توانید میان وعده های خود را از چای به شیر تغییر دهید ، علاوه بر سلامتی ، کاهش وزن را نیز تجربه خواهید کرد.

با زنجبیل شکم و باسن خود را کاهش دهید

زنجبیل یک گیاه گرم است که ریشه های آن باعث باریک شدن شکم می شود.

یکی از خواص زنجبیل برای کاهش وزن کاهش اشتها است. زنجبیل کالری کمی دارد و می تواند همراه غذا یا نوشیدنی مصرف شود.

زنجبیل متابولیسم را چند برابر می کند ، می توانید زنجبیل را همراه با چای ، لیمو و عسل بنوشید تا علاوه بر نقش آنتی اکسیدانی ، متابولیسم را افزایش دهد. زنجبیل همچنین نقش مهمی در کاهش وزن دارد.

غذاهای شور را کاهش دهید

نمک به حفظ آب در بدن کمک می کند و باعث تورم معده می شود ، بنابراین در رژیم غذایی خود از مصرف نمک و غذاهای غنی از نمک خودداری کنید.

غذاهای تند بخورید

خوردن غذاهای تند متابولیسم را افزایش می دهد و باعث می شود چربی و کالری بیشتری بسوزانید و وزن کم کنید.

گرسنگی نکشید

رژیم غذایی اولیه رژیمی است که در آن فرد گرسنه نمی ماند. اگر رژیم غذایی دارید که برای مدت طولانی گرسنه می مانید ، بدن شما فکر می کند زمان قحطی است ، بنابراین کالری ذخیره می کند و نمی سوزد و باعث چاقی می شود.

سرکه سیب

سرکه سیب سطح قند خون را تنظیم کرده و با تحریک آنزیم های چربی سوز احساس گرسنگی و سیری را کاهش می دهد.

اغلب توصیه می شود روز را با سرکه سیب برای هضم یکنواخت در طول روز شروع کنید.

سرکه سیب یک محرک عالی صفراوی است و سطح pH معده را متعادل نگه می دارد ، که می تواند به شما در رسیدن به شکمی صاف کمک کند.

سرکه سیب باعث افزایش سیری و سرکوب اشتها می شود. باید هر روز یک قاشق چای خوری سرکه سیب را با آب گرم با معده خالی بنوشید.

میوه

تحقیقات نشان داده افرادی که مقدار زیادی ویتامین C مصرف می کنند 30 درصد بیشتر از سایرین چربی می سوزانند.

فلفل قرمز و کیوی از جمله میوه های غنی از آنتی اکسیدان ها مانند پنی سیلین ها (ترکیباتی هستند که مانع تولید چربی می شوند) است.

استرس خود را کاهش دهید

استرس ترشح هورمون ها در بدن را افزایش می دهد که تعادل و عادات غذایی بدن را بر هم می زند و میل به غذاهای شیرین یا شور را افزایش می دهد.

ا

نعناع به هضم سریع غذا کمک می کند و از تجمع چربی جلوگیری می کند.

این ماده به از بین بردن تورم کمک می کند ، که به دلیل عدم هضم مناسب غذا باعث تجمع چربی در شکم می شود.

گیاهانی مانند نعناع یک سم زدای قوی هستند و به ویژه در پردازش و از بین بردن چربی معده مفید هستند.

گودوسر

خوردن بلغور جو دوسر برای صبحانه شما را تا ناهار پر انرژی نگه می دارد و شما نمی خواهید غذاهای پرکالری بخورید. در نتیجه ، متابولیسم شما افزایش می یابد و وزن شما کاهش می یابد.

کنجد

کنجد دارای طبیعت گرم است و باعث چربی سوزی در ناحیه شکم شده و باعث کاهش وزن می شودبه

دانه های سیاه

سیاه دانه خواص زیادی برای سوزاندن چربی شکم و لگن و کاهش وزن دارد ، بنابراین از آن غافل نشوید.

چوب میخک

چوب میخک تاثیر خوبی در کاهش وزن دارد ، بنابراین آن را با غذاهای ناسالم جایگزین کنید.

زردچوبه

از زردچوبه برای بهبود سلامت و افزایش جذب و هضم چربی استفاده کنید.

بادام زمینی

گردو دارای مقدار زیادی فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 است که کلسترول و کاهش وزن را کاهش می دهد.

باید بدانید که انواع غذاهای لاغری شکم نباید چربی روزانه ما را کاهش دهد زیرا بدن به چربی حیاتی احتیاج دارد.

گردو دارای چربی های خوب و مفید است و مصرف روزانه 28 گرم دانه مانند بادام یا پسته یا فندق و هر آجیل می تواند روند لاغری شکم و باسن را افزایش دهد.

دارچین

دارچین طبیعت داغی دارد و برای لاغری افراد سوزاننده مفید است زیرا متابولیسم و ​​چربی سوزی را افزایش می دهد.

آبشار

برای کاهش وزن همیشه آب بنوشید زیرا آب اشتها را کاهش می دهد و متابولیسم را تسریع می کند و بدن را تمیز می کند ، بنابراین همیشه 8 لیوان آب در روز بنوشید و مطمئن شوید که قبل از غذا آب سرد می نوشید تا بدن به علاوه کالری برای گرم شدن آن گرم شود. وزن.

فواید نوشیدن آب برای همه آشکار است. آب کالری ندارد ، اما به شما احساس سیری می دهد. همچنین گفته می شود نوشیدن مقدار زیادی آب سرد کالری می سوزاند. این به این دلیل است که آب یخ زده هنگام ورود به بدن باید با دمای بدن گرم شود ، که به انرژی نیاز دارد. مصرف 2 لیتر آب سرد در روز می تواند 70 کالری بسوزاند.

همچنین نوشیدن آب باعث می شود کلیه ها به جای کبد کار کنند ، بنابراین مواد زائد را از بدن خارج می کند. یکی از وظایف اصلی کبد تبدیل چربی بدن به انرژی است. اگر کبد وظیفه دفع مواد زائد را بر عهده بگیرد ، کبد چربی بدن را می سوزاند و آن را به انرژی تبدیل می کند.

انجام دادن

هل به دلیل داشتن خواص چربی سوزی باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

3500 کالری می سوزاند

برای از دست دادن نیم پوند چربی بدن ، باید 3500 کالری بسوزانید ، به این معنی که باید 500 کالری در هفته کاهش دهید.

لاغری موضعی شکم

این روزها تبلیغات زیادی در مورد تجهیزات مختلف لاغری و حتی جراحی ها مشاهده می کنیم که به افراد قول می دهد بدون ورزش سریع وزن خود را کاهش دهند ، اما همیشه م effectiveثر نیستند.

لاغری شکم با دستگاه لاغری و ژل

قبل از هر چیز باید گفت که کاهش وزن در ناحیه شکم و باسن بدون ورزش و رژیم غذایی مناسب امکان پذیر نیست و گاهی خطرناک است.

لاغری موضعی شکم با وسایلی مانند لاغری شکم یا لاغری شکم با دستگاه های مخصوصی که به شکم متصل شده و با حرارت زیاد آب و چربی بدن را می سوزاند تا حدی امکان پذیر است و با آن تغذیه مناسب و تحرک زیاد مورد نیاز است.

کرم ها و ژل های لاغری شکم نیز به همین ترتیب است.

عمل جراحي

جراحی لاغری بیشتر برای افراد دارای اضافه وزن و چاق است.

جراحی همیشه آخرین راه حل برای سلامتی است و اگر روش های دیگر جواب نداد ، به جراحی متوسل شوید.

این جراحی ها ممکن است سریع ترین راه برای کاهش وزن در شکم باشد ، اما عواقب ، آسیب و خطرات آن نیز باید در نظر گرفته شود.

جراحی کاهش وزن در درجه اول بر دستگاه گوارش تأثیر می گذارد و مقدار کمی غذا وارد معده می شود و فرد وزن خود را کاهش می دهد.

برخی از جراحی های دیگر چربی را مستقیماً از بدن خارج می کند.

انواع مداخلات لاغری

بای پس معده Roux-en-Y

حلقه معده (قابل تنظیم)

لیپوساکشن

آستین معده

دیدگاهتان را بنویسید