رژیم ماست برای کاهش وزن ؛ 3 تأثیر ماست بر رژیم غذایی کاهش وزن


رژیم غذایی ما

رژیم غذایی ما یکی از روش ها است کاهش وزن که می تواند علاوه بر کاهش وزن فواید سلامتی چند تا داشته باشید. ماست به عنوان یک محصول لبنی ، برای یک نفر خوراک مختصرمن صبحانه یا چاشنی با غذا در سراسر جهان محبوب است.

ماست برای سلامت اسکلتی بدن و دستگاه گوارش این مفید است ، و برخی از مردم ادعا می کنند که بر کاهش وزن نیز تأثیر می گذارد. چندین رژیم غذایی نیز وجود دارد که از ماست استفاده می کنند و ادعا می کنند که منجر به کاهش وزن می شود.

تعجب آور است که بدانید این نوع رژیم ها هنوز در حال بررسی هستند. در بقیه این متن ، ما هر آنچه که در رابطه با رژیم غذایی و تأثیرات آن بر کاهش وزن ضروری است را توضیح خواهیم داد.

ارزش غذایی ماست در رژیم کاهش وزن

ارزش غذایی (در 100 گرم) ماست کم چرب ماست کامل
کالری 63 کالری 61 کالری
چاق 1.55 گرم 3.25 گرم
کربوهیدرات 7.04 گرم 4.66 گرم
پروتئین 5.25 گرم 3.47 گرم

تاثیرات مختلف ماست بر کاهش وزن

در رژیم ماست ، منوی غذا با توجه به میزان مصرف ماست تطبیق داده می شود. نظریه های مختلفی وجود دارد که از تأثیر ماست بر کاهش وزن حمایت می کند.

1. تأثیر کلسیم بر کاهش وزن

یکی از مواد مغذی موجود در ماست که در رژیم غذایی ماست مورد بحث قرار می گیرد ، کلسیم است. ماست ما منبع عالی کلسیم هر لیوان 23 درصد از نیاز روزانه بدن به کلسیم را تأمین می کند.

کلسیم یک ماده معدنی کامل است برای سلامت استخوان ضروری است تأثیر بر کاهش وزن همیشه مورد مطالعه قرار گرفته است. طبق مطالعات انجام شده ، میزان بالای کلسیم در خون باعث کاهش رشد سلول های چربی می شود. مطالعات حیوانی نشان می دهد که کاهش توده چربی بدن و کاهش وزن با مصرف مکمل های کلسیم ایجاد می شود. (منبع)

تاثیر ماست بر کاهش وزن

در مطالعات انجام شده بر روی 4733 نفر ، مکمل کلسیم منجر به افزایش وزن کمتر در افراد در سنین مختلف با توده بدن متعادل شد. در این مطالعه ، افرادی که از مکمل های کلسیم استفاده کردند ، 1 کیلوگرم وزن کمتری نسبت به سایر افراد داشتند.

در رژیم غذایی ما ، زنان یائسه با دریافت کلسیم ، کاهش وزن و کاهش چربی در کودکان به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند. با این حال ، تحقیقات بیشتری در مورد تأثیر کلسیم موجود در ماست بر کاهش وزن مورد نیاز است.

2. تأثیر پروتئین های رژیم غذایی ماست بر کاهش وزن

ماست منبع خوبی از پروتئین است. مصرف پروتئین در کاهش وزن و کاهش وزن تاثیرات زیادی دارد.

تنظیم هورمون های گرسنگی

دریافت پروتئین بیشتر باعث افزایش سطح هورمون سرکوب کننده اشتها می شود. همچنین سطح گرلین (هورمون اشتها) را کاهش می دهد.

متابولیسم خود را افزایش دهید

در رژیم ماست ، بدن پروتئین بیشتری دریافت می کند. در نتیجه ، بار پروتئین بیشتری دریافت می کنید متابولیسم اامد. رژیم های سرشار از پروتئین مانند ماست متابولیسم بدن را افزایش داده و به بدن کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزاند.

احساس شکم پر و پر

شاید یکی از دلایل رژیم غذایی ماست ما این باشد که پروتئین دارد. چرا پروتئین احساس شکم پر و پر همچنین منجر خواهد شد. در نتیجه از پرخوری و حتی سوزش ناشی از گرسنگی جلوگیری می کند.

م maintainingثر بر حفظ ماهیچه ها در طول روند کاهش وزن

در طول رژیم کم کالری و کم چرب ، مصرف زیاد پروتئین به همراه کاهش چربی به حفظ بافت ماهیچه ای کمک می کند. به خصوص اگر با این رژیم غذایی با وزنه تمرین می کنید.

رژیم لاغری ما

در یک وعده 245 گرمی ماست معمولی 8 گرم پروتئین و در ماست یونانی 22 گرم پروتئین وجود دارد. با این حال ، فقط لبنیات حاوی پروتئین نیستند و منابع غذایی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و سویا نیز باید در رژیم غذایی متنوعی گنجانده شوند.

3. پروبیوتیک ها در ماست

ماست منبع عالی پروبیوتیک است که باید در بدن به عنوان باکتری مفید برای سلامت روده وجود داشته باشد.

اگرچه تحقیقات کمی در مورد استفاده از پروبیوتیک ها و تأثیر آنها بر کاهش وزن انجام شده است ، اما مطالعات اولیه بر روی پروبیوتیک های حاوی باکتری لاکتوباسیلوس ، که در ماست به وفور یافت می شود ، نشان داده است که در کاهش وزن و کاهش چربی شکم موثر است.

در یک مطالعه 43 روزه ، 28 فرد بزرگسال دارای اضافه وزن روزانه 100 گرم ماست پر چرب بیشتر از ماست پروبیوتیک مصرف کردند. این بدان معناست که رژیم ما بر اساس ماست پروبیوتیک های بیشتری در اختیار بدن قرار می دهد.

  • ماست منبع خوبی از کلسیم ، پروتئین و پروبیوتیک است. پروتئین آن به روند کاهش وزن کمک می کند ، اما تحقیقات بیشتری در مورد تأثیر کلسیم و پروبیوتیک ها بر کاهش وزن مورد نیاز است.

آیا رژیم ماست برای کاهش وزن م effectiveثر است؟

مطالعات نشان می دهد افرادی که ماست در رژیم غذایی روزانه خود مصرف می کنند ، بیشتر احتمال دارد که این کار را انجام دهند اضافه وزن و چاقی کمتر دارند.

بر اساس یک مطالعه ، افرادی که حداقل سه بار در هفته ماست می خوردند نسبت به افرادی که هفته ای یک بار ماست می خوردند وزن کمتری داشتند.

با وجود این تحقیقات ، هیچ دلیلی برای پیروی از رژیم غذایی مبتنی بر ماست برای کاهش وزن وجود ندارد. اما نمی توان از تاثیرات ماست در روند کاهش وزن برای سلامتی چشم پوشی کرد. بهتر است در طول فرایند کاهش وزن اما نباید از آن به عنوان تنها غذای کاهش وزن در رژیم غذایی استفاده کرد.

چقدر ماست باید در رژیم غذایی باشد؟

با وجود فواید بیشمار ماست ، باید از آن به جای غذاهای مضر در رژیم کاهش وزن استفاده کرد تا از پرخوری و سرگیجه جلوگیری شود. اما برخی از محصولات ماست کاملاً سالم نیستند.

انواع خاصی از ماست از مارک های مختلف ممکن است حاوی شکر ، چربی اشباع شده و چربی ناسالم باشد. این موارد می تواند شما را در معرض بیماری های قلبی ، دیابت نوع 2 و افزایش وزن قرار دهد.

بنابراین ، بهتر است ماست را در حد متعادل در رژیم غذایی قرار دهید. قبل از خرید حتما به برچسب روی بسته توجه کنید تا میزان قند ، سدیم ، چربی و کلسترول را بدانید. ترجیحاً یکی را انتخاب کنید که حداقل یا صفر از این مواد را داشته باشد.

نکات پایانی

رژیم ماست به تنهایی نمی تواند یک روند کاهش وزن باشد. اما برای نتایج بهتر می توانید از ماست در رژیم کاهش وزن خود استفاده کنید. از ماست برای تهیه اسموتی لاغری و رژیم غذایی استفاده کنید ، به عنوان یک میان وعده عالی برای جلوگیری از خوردن غذاهای مضر در حین دریافت مواد مغذی آن.

دیدگاهتان را بنویسید