رکورد بیشترین درآمد در تاریخ کشتیرانی ایران


به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مدرس کیابانی در مراسم روز جهانی دریانورد در جمع دریانوردان استان گیلان با بیان اینکه حدود هزار نفر از شاغلان در حوزه دریایی و زمینی گروه کشتی رانی گیلانی هستند، اظهار داشت: این استان نشان داده است. پتانسیل آن برای آموزش ملوانان با تجربه بسیار خوب است.

وی با اشاره به بحران تاج و فشار آن بر صنعت کشتیرانی جهانی طی دو سال گذشته و در نتیجه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، افزود: او جنگید.

وی ادامه داد: دو سال پیش 4 فروند کشتی این ناوگان متعلق به خارجی ها بود. همچنین 600 نفر از همکاران خارجی نیز در بین خدمه نیروی دریایی گروه کشتی حضور داشتند. ضمن اینکه محدودیت های جدی برای ورود به برخی بنادر بزرگ داشتیم. در دریای جهان این مسائل و مشکلات حل شده است.

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امروز تمامی ملوانان خارجی از مجموعه خارج شده اند، تصریح کرد: خوشبختانه 800 نفر از جوانان عزیز از این مرز و بوم جایگزین این نیروها شده اند، بنابراین کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خواهد شد. 3700 ملوان ایرانی همچنین چهار فروند کشتی خارجی در حال حاضر تحت فرماندهی ملوانان گران قیمت ایرانی در خدمت نیروی دریایی بزرگ جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی یکی از مهمترین وقایع تاریخی که پس از بحران تاج و تخت و فشار تحریم ها رخ داد را کسب بیشترین درآمد در بین بنگاه های تجاری کشور که به گروه کشتیرانی واگذار شد، عنوان کرد و گفت: در سال 1400 گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران موفق شد. 1.5 میلیارد دلار درآمد کسب کرد که یک رکورد تاریخی در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است که با تلاش شرکای دریایی و زمینی در هر حوزه به دست آمده است.

مهندس مدرس هیابانی خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بزرگترین افتخار مجموعه کشتی جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: مجموعه کشتی متعلق به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: با تلاش و مهارت کارکنان مجموعه در دریا و خشکی می توان از بروز مشکلاتی برای حوزه تجارت و تولید کشور جلوگیری کرد.

مهندس مدرس خیابانی گفت: در دوران تحریم های سرکوبگر یکی از مهمترین وظایف گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تامین کالاهای اساسی و مواد اولیه و همچنین بخش هایی از صنایع تولیدی است.
وی با تاکید بر اهمیت گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای حفظ و شکوفایی اقتصاد کشور گفت: شرایط قابل قبولی است.

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه طی دو سال گذشته با فراز و نشیب های زیادی مواجه بوده ایم، گفت: این کشتی در دریا و خشکی است.

وی ادامه داد: بر اساس ماموریتی که داریم، انتظار می رود علاوه بر کمک به ادامه جریان و رونق اقتصادی کشور، درآمدهای وصولی نیز افزایش یابد.

آقای مدرس کیابانی در بخشی دیگر از سخنان خود به مناسبت روز جهانی دریا به موضوع کارکنان کشتی پرداخت و خاطرنشان کرد: این اتفاق در دو سال اخیر رخ داده است.

وی ادامه داد: گروه کشتی جمهوری اسلامی ایران برای کارکنان اهمیت زیادی قائل است و کارکنان را سرمایه اصلی خود می داند. البته این دیدگاه جدید نیست، اما در 50 سال اخیر در این مجموعه مطرح بوده است.»

مهندس مدرس خیابانی افزود: با توجه به اینکه توسعه و پیشرفت به یکباره اتفاق نمی افتد و تدریجی است، تلاش می کنیم اقدامات لازم را برای بهبود هر چه بیشتر وضعیت کارکنان ادامه دهیم.

وی با اشاره به اجرای طرح طبقه بندی جایگاه ها در گروه کشتیرانی گفت: این طرح بیش از 20 سال است که در حال اجراست اما در دو سال اخیر به طور کامل اجرا شده است. این نشان دهنده این واقعیت است که گروه کشتی جمهوری اسلامی ایران متمرکز است «برای بهبود وضعیت کارکنان.

مهندس مدرس خیابانی همچنین به راه اندازی و ایجاد سامانه SRM برای تامین گروه کشتیرانی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: با راه اندازی این سامانه تا زمانی که همکاران در دریا هستند، ارتباط با خانواده برای پیگیری و رفع مشکلات ادامه خواهد یافت. سایر مواردی که توسط ایشان در مسیرهای پیش بینی شده به منظور جبران خدمات و ارتقای کیفیت زندگی آنها مورد توجه قرار می گیرد، اقدامات مقتضی انجام می شود.

وی موفقیت گروه را مرهون دعای خیر خانواده ها و همکاران عنوان کرد و گفت: با راه اندازی شرکت کشتیرانی، برنامه ها و نگاه گروه به گروه بر رضایت شغلی از کار تا بازنشستگی متمرکز شده و همکاران عزیز به ویژه همکاران دریایی استراحت کنند. رضایت شغلی آنها در هر لحظه که در دریا و کشتی هستند و دوستان محترمشان در شرکت برق را محاسبه و برنامه ریزی می کنند در نظر گرفته می شود.

نایب رئیس و مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درباره محاسبات نرخ ارز برای پرداخت حقوق دریانوردان نیز گفت: محاسبات در این زمینه دقیق است. همکاران نیز برای مجموعه در نظر گرفته شده اند.
وی افزود: خدمات همتا یکی از تمایزات بزرگ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است، دیدگاهی که در سایر شرکت ها کمتر دیده می شود، حتی در برخی دیگر از شرکت ها وقتی ملوانی از کشتی پیاده می شود، ارتباط او با شرکت است. قطع، اما ما در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مفتخریم که ارتباط با پرسنل دریایی به هیچ وجه قطع نشده و ارائه خدمات برای آنها ادامه دارد.
وی در پایان سخنان خود گفت: پرسنل حوزه زمینی در تمامی مواقعی که همکاران نیروی دریایی در ماموریت انجام می دهند به عنوان پشتیبان فعالیت می کنند و مسائل مربوط به همکاران خود را در کشتی ها پیگیری می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید