سریال قند خون: دیابت بارداری 101 – تغذیه مادلین



بیایید در مورد خون صحبت کنیم ، عزیزم … بیایید در مورد همه چیز GD صحبت کنیم!

دیابت حاملگی اساساً عدم تحمل کربوهیدرات در هر درجه ای است که در دوران بارداری شروع یا تشخیص داده شود (SOURCE). با این حال ، تحقیقات در حال حاضر نشان می دهد که می تواند نشانه ای از دیابت نوع 2 باشد که ظرف پنج سال ایجاد می شود (YIKES!) (SOURCE). بنابراین اگر تشخیص GD را دریافت کردید آن را جدی بگیرید … اما همچنین ، نترسید! بسیاری از زنان می توانند آن را با موفقیت از طریق YUMMY REAL FOOD ، همراه با حرکت و ورزش خوب (SOURCE) (SOURCE) (SOURCE) مدیریت کنند.

به زبان ساده ، تشخیص GD به این معنی است که بدن شما در دوران بارداری به سختی می تواند کربوهیدرات ها را تحمل کرده و سطح طبیعی قند خون را به تنهایی حفظ کند. بدن شما به اندازه کافی به انسولین (که هورمونی است که توسط لوزالمعده شما ساخته می شود) پاسخ نمی دهد ، بنابراین لوزالمعده شما مقدار بیشتری از آن را تولید می کند ، به این امید که کسی به زودی کار خود را شروع کند.

طوفان معروف به “سه ماهه سوم بارداری هورمون ها” نیز این روند را بدتر می کند. #بله

واقعیت سرگرم کننده: میزان قند خون در زنان باردار سالم کمتر از زنان غیر باردار است ، به این معنی که برخی از اهداف درمانی فعلی باید زیر سوال برود.

در حالی که هفته گذشته قند خونم را زیر نظر داشتم ، ترجیح دادم نمودار روندی را که بر اساس مطالعه ای که در سال 2011 انجام دادم پیدا کنم ، دنبال کنم مراقبت از دیابت:

روزه داری: 70.9 +/- 7.8 میلی گرم در دسی لیتر

1 ساعت بعد از غذا: 108.9 +/- 12.9 میلی گرم / دسی لیتر

2 ساعت بعد از غذا: 99.3 +/- 10.2 میلی گرم در دسی لیتر
(
منبع)

البته ، در مورد سطح قند خون بهینه بدن خود با پزشک خود مشورت کنید ، زیرا همه افراد تحمل گلوکز متفاوتی دارند. هدف این است که همه چیز را تا حد ممکن به حالت عادی نزدیک کنیم شما امکان پذیر است ، به همین دلیل سطوح پیشنهادی بالا محدوده ای را ارائه می دهد.

مراقب باشید بدن شما چگونه به کربوهیدرات ها واکنش نشان می دهد ، اما نگران سبزیجات ، چربی ها یا پروتئین های غیر نشاسته ای نباشید ، زیرا اینها باعث افزایش قند خون نمی شوند.

از غلات تصفیه شده ، آرد ، شکر و غذاهای حاوی قند ، شیرین کننده های مصنوعی و چربی های ترانس خودداری کنید. تعداد کربوهیدرات هایی که به خوردن عادت دارید ، و همچنین نیاز شما برای افزایش یا حفظ وزن در دوران بارداری بسیار مهم است.

ورزش متوسط ​​یکی دیگر از پازل تنظیم قند خون است. من به مشتریان خود توصیه می کنم روزی 30 دقیقه – حتی با آرامش در همسایگی خود – با نوعی تمرین مقاومتی (SOURCE) ، مانند یک تپه کوچک ، برخی نردبان ها یا برخی وزنه های سبک مچ پا ، هدف گذاری کنند.

ورزش همچنین می تواند استرس را کاهش دهد ، که به دلیل افزایش سطح کورتیزول ، مقاومت به انسولین را مختل می کند. برای یک اقدام اضافی ، مکمل پروبیوتیک مصرف کنید ، که با کاهش شدت بیماری دیابت بارداری (SOURCE) (SOURCE) مرتبط است.

دیدگاهتان را بنویسید