شکر رژیمی چیست؟ | رژیم غذایی شکر کامور


شیرینی یکی از محبوب ترین طعم های انسان است و از کودکی عطش وصف ناپذیری برای غذاهای شیرین در انسان وجود داشته است. با این حال ، مصرف بیش از حد قند و شکر می تواند بیماری ها و عوارض جدی و مختلفی را برای بدن انسان ایجاد کند. آسیب به دندان ها ، دیابت ، چاقی و بیماری های قلبی و گوارشی فقط نمونه های بسیار رایج هستند. مصرف شکر به همین دلیل آنها از شکر رژیمی استفاده می کنند.

شکر رژیمی چیست و چه تفاوتی با قند معمولی دارد؟

شکر رژیمی چیست و چه تفاوتی با قند معمولی دارد؟

این شکر نوعی شیرین کننده مصنوعی است که در کارخانه ها با استفاده از قندهای طبیعی گیاهی یا شیرین کننده های مصنوعی ساخته می شود. میزان شیرینی این قندها بسیار بیشتر از نوع طبیعی آنهاست و این باعث می شود که افراد در ازای مصرف کمتر شکر ، به شیرینی مورد نظر خود در وعده های غذایی اصلی و میان وعده های خود دسترسی داشته باشند. آیا فکر می کنید استویا در رژیم کتوژنیک نیز از این قند گرفته شده است؟

قندهای طبیعی مانند گلوکز یا قندهای ساده می توانند سطح قند خون را افزایش دهند. با این حال ، مصرف این قند بر سطح قند خون افراد تأثیر نمی گذارد. ساخارین ، آسپارتام ، آسولفام ، سیکلامات ، کندر و نوترا برخی از محبوب ترین و پرکاربردترین شیرین کننده های مصنوعی هستند.

چه کاربردی دارد؟

شیرین کننده های مصنوعی مانند این قندها میزان کالری و قند وارد شده به بدن را کنترل می کنند و به همین دلیل از آنها در تولید بسیاری از محصولات غذایی معمول و رژیم های غذایی استفاده می شود. از این قند در تولید ژله ، محصولات کنسرو شده ، نوشیدنی های شیرین (مانند نوشیدنی های رژیمی و آب میوه های صنعتی) و شیرینی ها استفاده می شود.

مطالعه: رژیم کتوژنیک

این قند برای چه کسانی مناسب است؟

هدف اولیه از طراحی شیرین کننده های مصنوعی کمک به افراد مبتلا به دیابت و بهبود سطح قند خون بود. با مصرف این قند ، بیماران دیابتی می توانند تشنگی خود را برای شیرینی هایی با قند بسیار کمتر برطرف کنند. از سوی دیگر ، افرادی که از چاقی رنج می برند یا سعی می کنند مصرف روزانه قند خود را کاهش دهند ، می توانند بخشی از این مقدار طبیعی را جایگزین این قند کنند.

بیشتر بخوانید: قرص های تثبیت کننده وزن

طرز تهیه شکر رژیمی

همانطور که در بالا ذکر شد ، این قندها با کمک شیرین کننده های مصنوعی یا با کمک قندهای طبیعی ساخته می شوند. در این قسمت ما یک دستور بسیار ساده برای تهیه این شکر در خانه معرفی می کنیم.

مواد لازم: 1 سر شکر ، 1 قاشق غذاخوری زعفران تخمیر شده ، 1 قاشق چایخوری طعم دهنده (شامل زنجبیل ، زیره یا هل) ، 2 قاشق غذاخوری گلاب و هفت لیوان آب

طرز تهیه: ابتدا شکر را کاملاً خرد کرده و در قابلمه ای با آب قرار دهید. قابلمه را روی اجاق گاز نگه دارید تا محلول غلیظی به دست آید. گلاب ، زعفران و طعم دهنده مورد علاقه خود را به محلول اضافه کرده و چند دقیقه بجوشانید.

یک قاشق چایخوری از مواد را روی سینی الکل قرار دهید. مواد شما باید گرم شوند تا محلول به سینی روح بچسبد. وقتی حرارت لازم را دیدند ، آنها را روی یک ورقه پخت بریزید و بگذارید سرد شوند. بعد از سرد شدن می توانید آنها را مانند شکر له کرده و مصرف کنید.

باید بیشتر مشخص شود:

شکر به دست آمده با این روش شیرینی بسیار بیشتری نسبت به قند طبیعی دارد و در نتیجه به طور متوسط ​​در وعده غذایی کمتر از قند معمولی مصرف می شود. یک رژیم غذایی می تواند به شما در کاهش قند خون کمک کند. برای مشاهده آن کلیک کنید.

انواع این قندها

انواع این قندها

این قندها بر اساس نوع شیرین کننده مصنوعی مورد استفاده در آنها شناخته می شوند. انواع مختلف شیرین کننده های مصنوعی عبارتند از:
• استویا
• Advantam
• ا
• سوکرالوز
• آسپارتام
• آس سولفام
• ساخارین

در بخش های بعدی برخی از معروف ترین و رایج ترین انواع این قند را معرفی می کنیم.

شکر رژیم جینا

این شکر جینا با قابلیت حل شدن سریع در آب محصولی از آلمان است. این قند با استفاده از شیرین کننده های مصنوعی مانند ساخارین و سیکلامات ساخته می شود و جایگزین مناسبی برای قند طبیعی در رژیم غذایی بیماران دیابتی است. لازم به ذکر است که این قند رژیمی دارای چربی ، کربوهیدرات ، پروتئین و نمک کم است.آیا رژیم را دوست دارید؟ برای دریافت رژیم کاهش وزن روی پیوند کلیک کنید.

شکر زنجبیل رژیمی

این شکر زنجبیل یکی از محبوب ترین شاخه های قندهای رژیمی است. مطالعات نشان داده است که مصرف زنجبیل می تواند سطح قند خون را در افراد مبتلا به دیابت کنترل کند. پودر ناشتا از این گیاه برای بسیاری از بیماران دیابتی تجویز می شود.

این شکر زنجبیل ترکیبی از شیرین کننده های مصنوعی و زنجبیل است که علاوه بر طعم دلپذیر می تواند برای سلامتی افراد بسیار مفید باشد. مصرف این غذا در کنار چای و قهوه بسیار رایج است. علاوه بر زنجبیل ، استفاده از طعم های دیگر مانند زعفران و هل در قندهای رژیمی رایج است.

رژیم غذایی شکر کامور

رژیم غذایی شکر کامور

این قند بابونه با استفاده از سوکرالوز ، یکی از شناخته شده ترین شیرین کننده های مصنوعی ، ساخته می شود. این شیرین کننده کالری ندارد ، تا 600 برابر شیرین تر از قند معمولی است و عوارضی مانند قند خون بالا یا آسیب به دندان ها و لثه ها ندارد. برخلاف ساکارز موجود در قندهای طبیعی ، سوکرالوز شیرین کننده در بدن تجزیه نمی شود و بدون عوارض جانبی دفع می شود. کامور به شکل قرص های رژیمی به بازار عرضه می شود و می تواند جایگزین مناسبی برای قند طبیعی در رژیم غذایی افراد باشد.

این قرص قند چیست؟

انواع مختلف شکر که قبلاً معرفی شده بود در قالب قرص های رژیمی و در بسته های مختلف به بازار عرضه می شود. مصرف این شیرین کننده های مصنوعی در کنار نوشیدنی هایی مانند چای و قهوه می تواند راه خوبی برای کاهش میزان مصرف قند افراد باشد. این محصولات برای بیماران دیابتی و افرادی که رژیم های خاصی را با هدف کاهش وزن دنبال می کنند بسیار مثر است.

مزایا و معایب مصرف شکر رژیمی

مانند هر ماده غذایی دیگر ، مصرف این قند می تواند فواید و ضررهای مختلفی را برای بدن انسان به همراه داشته باشد. در زیر برخی از شناخته شده ترین این اثرات را بررسی می کنیم.

فواید مصرف قندهای رژیمی:

یکی از مهمترین مزایای مصرف قندهای رژیمی حفظ سلامت دندان های شما است. در حالی که قندهای طبیعی می توانند به ساختار دندان آسیب برسانند و در دراز مدت به آن آسیب برسانند ، مصرف قند مصنوعی هیچ خطری برای دندان ها ندارد.
مصرف شکر طبیعی نقش بسیار مهمی در اضافه وزن دارد.

جایگزینی آن با شکر مصنوعی می تواند میزان کالری مصرفی روزانه افراد را کاهش داده و در طولانی مدت باعث کاهش وزن افراد شود. با این حال ، تحقیقات در این زمینه هنوز ادامه دارد.

مضرات این قند:

مضرات این قند:

قندهای حاصل از رژیم غذایی به آرامی در روده جذب می شوند و بنابراین مصرف آنها می تواند منجر به اختلالات گوارشی مانند اسهال و نفخ شود. افرادی که سابقه افت قند خون دارند باید در مصرف این قند بسیار محتاط باشند. بی حالی ناگهانی ناشی از افت قند خون خطری است که این گروه از افراد را تهدید می کند.

اگر کل مصرف روزانه قند خود را بر اساس این قند قرار دهید ، به طور متوسط ​​قند طبیعی کمتری در بدن خود دریافت خواهید کرد و این می تواند سطح قند خون شما را مختل کند. علاوه بر این ، مصرف این قند به شدت برای کودکان و زنان باردار توصیه نمی شود.

اگرچه قندهای رژیمی ممکن است برای افراد دیابتی و افرادی که از چاقی رنج می برند مفید باشد ، اما مصرف این مواد مصنوعی خطرات و عوارض جانبی را نیز به همراه دارد. آرد ، کربوهیدرات ها و چربی های موجود در قندهای مصنوعی می توانند منجر به بیماری هایی مانند دیابت شوند زیرا مصرف آنها می تواند افراد را وارد یک چرخه معیوب کند.

آزمایشات اخیر دانشمندان همچنین نشان داده است که این قند با تغییر متابولیسم بدن ، سطح قند خون را در برخی از بیماران افزایش می دهد. به همین دلیل است که مصرف این شکر و محصولات مرتبط با آن در بسیاری از کشورهای جهان مانند آلمان ممنوع است.

خلاصه مقاله

شیرینی یکی از محبوب ترین طعم های بشر است ، اما مصرف زیاد شکر می تواند مشکلات جسمی زیادی ایجاد کند. قند خون پایین می تواند باعث خستگی ، غش و بی حالی شود. با این حال ، سطح بالای قند خون می تواند منجر به بیماری های زیادی از جمله دیابت شود.

استفاده از شیرین کننده های مصنوعی و این قند محلول مناسبی برای بیماران دیابتی و افرادی است که از چاقی رنج می برند. این قند از شیرین کننده های مصنوعی مانند ساخارین و استویا یا از منابع طبیعی قند تهیه می شود. نمونه های طعم دار این محصول نیز به وفور در بازار موجود است.

شکر رژیمی را می توان در خانه تهیه کرد. مصرف این قند همچنین می تواند دندان های شما را از آسیب محافظت کند. با این حال ، مصرف آن با تعدادی از خطرات شناخته شده همراه است ، از جمله مشکلات گوارشی یا تغییر در متابولیسم بدن. به همین دلیل ، استفاده از آن برای زنان باردار و افرادی که سابقه افت فشار خون دارند توصیه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید