شکستن رژیم به معنای شکستن همه پل ها نیست!


در شرایطی که افراد تصمیم می گیرند یک عادت را کنار بگذارند یا از انجام برخی کارها خودداری کنند ، گاهی اوقات می تواند ناشی از عواملی مانند عصبانیت ، استرس ، احساس ناامیدی و … باشد.

دوباره این کار را انجام دهید یا برنامه ای را که دارید بشکنید. به عنوان مثال ، فردی که تصمیم می گیرد سیگار را ترک کند ، خودارضایی کند ، سیگار بکشد یا خودارضایی کند یا شخصی که مدتی رژیم گرفته است ، به دلایلی سعی می کند از رژیم غذایی خارج از رژیم غذایی بخورد یا در غذاهای مجاز پرخوری کند.

احساس گناه و ادامه دادن

در این وضعیت ، فرد می تواند همه چیز را به دلیل تقصیر و در نتیجه تنبیه خود رها کند و کنترل خود را از دست بدهد ، به عنوان مثال ، ادامه سیگار کشیدن یا هنگام خوردن تنها یک غذای غیرمجاز ، مصرف بی رویه غذاهای دیگر را ادامه دهد.

به این می گویند اثر لعنتی

یعنی اکنون که این اتفاق افتاده است ، بی خیال همه چیز ، یا به عبارت دیگر ، پروژه ای را به دلیل خطا رها کرده و به طور کامل رها کرده و ساختار ذهنی را که فرد به آن کشیده است ، خراب می کند.

برای مبارزه با این وضعیت در رژیم های غذایی 2 راه حل وجود دارد

اولین راه حل ، قبل از شکستن رژیم

اولین قدم جلوگیری از وقوع این اتفاق است.

برای این کار بهتر است عوامل تحریک کننده را شناسایی کرده و جایگزین مناسبی برای این عوامل انتخاب کنید یا از تماس با این عوامل اجتناب کنید.

به عنوان مثال ، اگر غذا خوردن با افراد خاصی یا در محیط های خاصی مانند رستوران ها عاملی است که باعث می شود فرد رژیم را کنار بگذارد ، از قرار گرفتن در این موقعیت اجتناب کنید.

در مورد جایگزین های مناسب برای محرک ها ، برای مثال ، برای فردی که علاقه زیادی به نوشیدنی های گازدار دارد ، می توان به جای نوشیدنی های معمولی گازدار ، انواع نوشیدنی های گازدار و طعم دار مصرف کرد که با قندهای مصنوعی و بدون کالری شیرین شده اند. به

حتی در این موارد ، استفاده از برخی تنقلات به عنوان پاداش در روزهای خاص و طبق برنامه مشخص می تواند کمک کننده باشد.

راه حل دوم شکستن رژیم است

راه حل دوم به لحظه ای مربوط می شود که عدم رعایت رژیم غذایی رخ داده است ، به عنوان مثال فرد غذای خاصی را از برنامه حذف کرده است.

در این شرایط ، نفرت از خود و احساس گناه می تواند باعث شود شما همه چیز را رها کرده و غذاهای غیرمجاز بیشتری مصرف کنید. برعکس خودت را ببخش و این فکر که من نیز می توانم اشتباه کنم و در نهایت دچار اشتباه نشوم ، می توانید به مسیر درست برگردید و از ادامه اشتباه و رها کردن همه چیز جلوگیری کنید.

منتشر شده توسط: عباس مجتهد


مطالب بیشتر:

پنج اشتباه رایج در مورد رژیم های بدنسازی

رژیم غذایی و یبوست ، چرا رژیم غذایی شما باعث یبوست می شود؟

رژیم صحیح برای افراد سلیاک چیست؟ (بدون گلوتن)

رژیم نیمه گیاهی چیست و آیا سالم است؟



دیدگاهتان را بنویسید