غذاهایی که کلسترول را پایین می آورند باید از امروز بخورید


بیماری قلبی نه تنها در ایالات متحده بلکه در سراسر جهان یک مشکل جدی است. با توجه به CDC ، علت اصلی مرگ در آمریکا بیماری قلبی استبه همچنین عامل اصلی مرگ در سایر نقاط جهان است. بنابراین ، اگر به سلامت قلب خود توجه نکرده اید ، وقت آن است که این کار را شروع کنید ، و یک مرحله مهم که باید در نظر بگیرید این است که آیا باید کلسترول خود را کاهش دهید یا خیر.

کلسترول و سن

با افزایش سن ، بسیاری متوجه می شوند که سطح کلسترول آنها افزایش می یابد. این به این دلیل است که با افزایش سن ، بدن او تمایل به تولید کلسترول بیشتر دارد.

به همین دلیل است که به طور منظم سطح کلسترول خود را با افزایش سن بررسی می کنید. هرچه زودتر مشکلات کلسترول با مشکل روبرو شود ، احتمال کاهش آن قبل از اینکه مشکلات از کنترل خارج شوند و رفع آنها دشوارتر باشد ، بیشتر است.

افراد زیر 18 سال معمولاً فقط باید چند بار کلسترول خود را چک کنند ، مگر اینکه سابقه جدی بیماری قلبی در خانواده آنها وجود داشته باشد. با افزایش سن ، باید هر دو سال یکبار سطح کلسترول خود را بررسی کنید. اما باز هم ، اگر سابقه بیماری قلبی دارید ، ممکن است بخواهید آنها را بیشتر بررسی کنید.

کلسترول و وزن

سن تنها عاملی نیست که در مورد کلسترول باید به آن توجه کرد. وزن می تواند نقش مهمی در کلسترول بالا داشته باشد ، که ممکن است در مورد کودکان نیز صادق باشد.

کودکانی که غذاهای فراوری شده زیادی مصرف می کنند در معرض خطر کلسترول بالا هستند. و البته بزرگسالان نیز.

بنابراین ، فعال بودن و تغذیه سالم برای کنترل وزن بسیار مهم است که به نوبه خود می تواند سطح کلسترول را پایین نگه دارد.

دو نوع کلسترول

همانطور که توسط CDC بیان شده است ، لیپوپروتئین با چگالی پایین (LDL) چیزی است که اغلب از آن به عنوان کلسترول “بد” یاد می شود. این همان چیزی است که بخش عمده ای از کلسترول را در بدن شما تشکیل می دهد و سطوح بالای آن باعث افزایش خطر بیماری های قلبی و سکته می شود.

لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) اغلب به عنوان کلسترول “خوب” نامیده می شود. این نوع کلسترول همان چیزی است که کلسترول را جذب کرده و به کبد منتقل می کند و سپس از بدن دفع می شود. سطوح بالای این است خوب زیرا به کاهش خطر بیماری های قلبی و سکته کمک می کند.

کلسترول و بیماری قلبی

تجمع کلسترول می تواند باعث تنگی عروق شود

هرچه میزان LDL (کلسترول بد) شما بیشتر باشد ، بیشتر در معرض بیماری های قلبی ، حملات قلبی ، سکته مغزی و موارد دیگر هستید. این به این دلیل است که این کلسترول بد روی دیواره رگ های خونی جمع می شود و در نتیجه “پلاک” ایجاد می کند که باعث می شود داخل عروق به مرور زمان کوچک شود. این باریک شدن جریان خون را از قلب و سایر اعضای بدن دشوارتر می کند ، این چیزی است که می تواند باعث حمله قلبی شود.

به طور خلاصه ، شما نمی خواهید خود را در موقعیتی قرار دهید که این موارد امکان پذیر باشد ، به ویژه اگر با انتخاب شیوه زندگی سالم در کنترل هستید.

یک شیوه زندگی سالم شامل ورزش منظم در زندگی با انجام فعالیت هایی مانند پیاده روی ، یوگا ، پیلاتس و موارد دیگر است. آن را با یک رژیم غذایی بهتر که سرشار از همه غذاهای مناسب است ترکیب کنید و متوجه خواهید شد که برای سطوح کلسترول سالم تلاش می کنید.

در زیر برخی از غذاهایی که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید برای کمک به حفظ سطح کلسترول در محدوده سالم ذکر شده است.

غذاهایی که به کاهش کلسترول کمک می کنند

در حالی که غذاها لزوماً درمانی برای مشکلات کلسترول نیستند ، اما برای شروع عالی هستند. در اینجا برخی از بهترین غذاها برای کنترل سطح کلسترول در رژیم غذایی وجود دارد.

جو دوسرجو دوسر

جو دوسر یک صبحانه خوب و آسان است که روز شما را در مکان مناسب آغاز می کند. جو دوسر حاوی فیبر محلول است که دارای مزایای اضافی بسیاری است.

حبوبات

حبوبات خانواده ای از غذاها هستند که شامل لوبیا ، نخود فرنگی و عدس است. حبوبات دارای فیبر ، پروتئین و سایر مواد معدنی هستند که بدن شما را شاد و سالم نگه می دارد.

آووکادوبرش های آووکادو می تواند به کاهش کلسترول کمک کند

از آووکادو به دلیل چربی آن نترسید. چربی موجود در این میوه تک اشباع نشده است و برای کاهش کلسترول LDL و افزایش کلسترول خوب HDL ایده آل است.

بادام زمینی

مطالعات نشان می دهد که خوردن مغزهایی مانند بادام ، گردو و بادام زمینی برای قلب مفید است. مطمئن شوید که فقط 2 اونس آجیل در روز هدف دارید.

میوه

بسیاری از میوه های موجود حاوی فیبر محلول هستند که به کاهش سطح کلسترول کمک می کند. این به این دلیل است که فیبر به بدن شما کمک می کند تا کلسترول را دفع کند ، که باعث حرکت همه چیز می شود. توت ها به ویژه میوه های فوق العاده ای برای کمک به افزایش HDL و کاهش LDL هستند.

ماهی چرب

ماهی قزل آلا کبابی روی بستر سبزیجات می تواند به کاهش کلسترول کمک کند

با خوردن ماهی های چرب بیشتر مانند ماهی قزل آلا ، سطح پایین تری از LDL ، کلسترول خوب را افزایش می دهید. این به خاطر امگا 3 موجود در ماهی است.

سبزیجات

زنی که یک جعبه سبزیجات برای کاهش کلسترول در دست دارد

سبزیجات برای بسیاری از چیزها مفید است ، اما کلسترول آن چیزی نیست که بسیاری از مردم به آن فکر می کنند. با این حال ، آنها برای پایین نگه داشتن سطح کلسترول عالی هستند زیرا هم فیبر و هم آنتی اکسیدان بالایی دارند. برخی از سبزیجات به ویژه سرشار از پکتین هستند ، یک فیبر محلول که به کاهش کلسترول کمک می کند. سبزیجات غنی از پکتین شامل هویج ، سیب زمینی شیرین ، کدو ، نخود فرنگی و لوبیا سبز است.

جو و سایر غلات کامل

مشابه جو دوسر ، جو و سایر غلات کامل می تواند به کاهش کلسترول کمک کند ، که به نوبه خود خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. این به لطف فیبر محلول موجود در آنها است.

مراقبت از سلامت قلب با فعال ماندن و رعایت رژیم غذایی سالم از اهمیت بالایی برخوردار است ، به ویژه با افزایش سن. اگر متوجه شدید که از بهترین سلامت برخوردار نیستید ، اقداماتی را برای کاهش کلسترول خود و بازگشت به سلامت قلب انجام دهید.

بعدی را بخوانید:

بیماریهای قلبی را بشناسید و از آنها پیشگیری کنید

قلب خود را در جایی که دهان شماست بگذارید!

چگونه در هنگام تنهایی از حمله قلبی جان سالم به در ببریم

آیا این مقاله را پسندیدید؟ ثبت نام کنید (رایگان است!) و ما هر هفته مقاله های فوق العاده ای مانند این را برای شما ارسال می کنیم. به طور رایگان اینجا ثبت نام کنید.



دیدگاهتان را بنویسید