غذا و ورزش در دوران قاعدگی


من سوالات زیادی در مورد تمرینات قدرتی یا کاردیو در طول چرخه و آنچه توصیه می شود یا چه کاری بهتر است انجام دهم دریافت می کنم.

اولا ، همانطور که همه می دانید ، من یک مربی معتبر نیستم ، بنابراین هر توصیه ای دقیقاً این است و قبل از اینکه از هر گونه توصیه ای استفاده کنید ، به ویژه اگر شما در حال ورزش هستید ، یک بیماری زمینه ای دارید یا قصد بارداری دارید ، باید صحبت کنید قبل از شروع هر برنامه جدیدی با شما پزشک عمومی همراه باشید.

در حال حاضر ، همه چیزهای خسته کننده دور از ذهن نیست ، منظور از چرخه ما در واقع چیست و چگونه می توانیم برنامه های م moreثرتری را در دوره خود برنامه ریزی کنیم.

در طول دوره خود تمرین کنید

روز 1-7

پروژسترون کم و استروژن کم است. تمرینات قدرتی را امتحان کنید اما زیاده روی نکنید. بیشتر مردم بطور خاص در روز اول و دوم احساس ضعف می کنند. در طول این مدت در چرخه های ما ، ما تحمل درد بیشتری داریم و زمان بهبودی سریعتر ، اما ما همچنین بیشتر در معرض آسیب هستیم. لعنتی.

روز 8-13

سطح پروژسترون و استروژن ما بیشتر است. ما می توانیم تمرینات قلبی و HIIT یا تناوبی خود را مانند دوومیدانی و اسکوات پرش افزایش دهیم. برای حفظ سطح قدرت خود ، وزنه های آزاد یا حتی کتری را اضافه کنید. بدن شما اکنون خوب به نظر می رسد و احساس خوبی دارد ، بنابراین زمان آن رسیده است که خود را تحت فشار قرار دهید و خود را به چالش بکشید!

روز 14 و 15

این زمان تخمک گذاری برای اکثر مردم است. استروژن برای ایجاد ماهیچه های بدون چربی و هماهنگی با بدن شما در اوج خود است ، فکر کنید پیلاتس یا یوگا! سطح پروژسترون و استروژن حتی بیشتر است.

روز 16-24 (روز گذشته)

پروژسترون در حال حاضر در حداکثر خود است و سطح استروژن کاهش می یابد. به فعالیتهای هوازی سبک تر مانند پیاده روی ساده یا شنا یا تمرینات با وزن بدن با حرکات کندتر فکر کنید. بدن شما چربی را بر گلیکوژن ترجیح می دهد ، بنابراین تمرینات را با شدت کمتر امتحان کنید.

از غذا در طول دوره خود

همیشه یک بازدید کننده ناخواسته یا ناخواسته در هر ماه اما نشانه یک بدن سالم خوب! این هورمون ها را با برخی از غذاهای زیر کنترل کنید و کافئین ، قند زیاد یا غذاهای فرآوری شده را متوقف کنید زیرا باعث می شود احساس مرگ کنید.

کلم ، پرتقال ، ماهی قزل آلا ، بروکلی ، شکلات تلخ ، چای چای ، موز ، هندوانه – همه غذاهای فوق العاده ای هستند که به شما کمک می کنند در روزهایی که احساس بسیار کمتری دارید کمی انسانیت بیشتری احساس کنید.

پیشنهادات:

  • مصرف آب خود را افزایش دهید و از غذاهای شور پرهیز کنید!
  • سعی کنید در هفته چرخه خود از کروم استفاده کنید تا به ثبات قند خون کمک کنید.
  • منیزیم را به برنامه روزانه خود اضافه کنید تا خواب راحت تری داشته باشید و به شما در خواب شب کمک کند.
  • سعی کنید از غذاهای خانگی مانند اینها برای مقابله با هوس های ناخوشایند استفاده کنید!



دیدگاهتان را بنویسید