فواید ویتامین D


فواید ویتامین D چیست؟

شاید مهمترین مزایای ویتامین D تنظیم جذب کلسیم و فسفر باشد که به نوبه خود عملکرد طبیعی سیستم ایمنی را تسهیل می کند. مقدار کافی دریافت کنید ویتامین دی همچنین برای رشد و نمو طبیعی استخوان ها و دندان ها بسیار مهم است و بسیاری از مطالعات اخیر همچنین مقاومت بهتری را در برابر برخی بیماری ها مرتبط می کند.

علائم کمبود ویتامین D چیست؟
  • اغلب بیمار می شود
  • خستگی و احساس خستگی مداوم
  • درد کمر یا استخوان
  • افسردگی
  • بهبود زخم ها و سایر زخم ها مختل می شود
  • از دست دادن توده استخوانی
  • ریزش مو
  • درد عضلانی
سطح پایین ویتامین D چگونه درمان می شود؟

هدف تنظیم سطوح ویتامین D برای تسکین انواع علائم ذکر شده در بالا و کاهش خطر شکستگی ، عفونت و سایر پیامدهای نامطلوب سلامتی است. برای جلوگیری از کمبود ویتامین D ، متخصصان توصیه می کنند که نوزادان و کودکان حداقل 400 IU در روز از رژیم غذایی و مکمل دریافت کنند.

چه غذاهایی سرشار از ویتامین D هستند؟
  • ماهی های چرب مانند ماهی تن ، ماهی خال مخالی و ماهی آزاد (سعی کنید ماهی قزل آلا را از توزیع کنندگان معتبر یا ماهی فروشان محلی در ایرلند تهیه کنید)
  • غذاهای غنی شده با ویتامین D ، مانند برخی از محصولات لبنی ، آب پرتقال ، شیر سویا و غلات (سویا واقعاً بر مشخصات هورمونی من تأثیر می گذارد ، بنابراین حتماً یک دفتر خاطرات غذایی داشته باشید!)
  • جگر گاو (اصلا طرفدار نیست!)
  • پنیر (فقط برای من پیتزا اوه!)
  • زرده تخم مرغ (یام!)
  • در مورد مکمل ها ، شما نمی توانید با این پسران بد اشتباه کنید – آنها نیز طعم بسیار خوبی دارند!



دیدگاهتان را بنویسید