ماه ملی میوه و تره بار


ماه سپتامبر ماه ملی میوه و سبزیجات است و ما تلاش می کنیم تا به شما کمک کنیم راههای آسان ، واقع بینانه و خوشمزه ای برای افزایش مصرف روزانه میوه ها و سبزیجات خوشمزه و سالم پیدا کنید.



افشاگری: این پست در ابتدا در The Dieticitian Home در سال 2020 منتشر شد ، اما به روز شده و بازنشر شده است.

نقاشی جشن

من می دانم که به نظر می رسد هر هفته “روز ملی (جای خالی را پر کنید)” متفاوت است. همه چیز از روز ملی اسفناج گرفته تا پنکیک ملی بلوبری با شربت افرا. خیلی زیاد است.


در هر صورت ، برای بنیاد سلامت بهتر تولید کنید (PBH) ثابت کرده است که ماه سپتامبر ماه ملی میوه و سبزیجات است و این چیزی است که من به شدت از آن حمایت می کنم!

مصرف میوه و سبزیجات در ایالات متحده

کاسه بزرگ توت فرنگی

رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات می تواند به کاهش فشار خون ، جلوگیری از برخی سرطان ها و کاهش خطر سکته مغزی و بیماری های قلبی کمک کند. این بسیار مهم است زیرا بیماری های قلبی هنوز عامل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است ، اگرچه 80 events از حوادث قلبی عروقی با تغییر رژیم غذایی و شیوه زندگی قابل پیشگیری است.


میوه ها و سبزیجات همچنین سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی ، مواد شیمیایی گیاهی و آنتی اکسیدان های قوی هستند. آنها همه چیز را از بینایی ما تا سیستم ایمنی بدن ما پشتیبانی می کنند.

با وجود این مزایا ، آمریکایی ها به میزان مجاز روزانه برای میوه و سبزیجات نمی رسند.

طبق گزارشی که CDC در سال 2018 منتشر کرد ،

فقط یک نفر از هر 10 بزرگسال در ایالات متحده مقدار توصیه شده روزانه میوه و سبزیجات می خورد

جوانانی که برای دستیابی به میزان مصرف میوه ، هندوانه می خورند

مصرف میوه و سبزیجات نوجوانان به همان اندازه کم است ، با فقط 2٪ دانش آموزان دبیرستانی که میزان سبزیجات روزانه خود را تامین می کنند و فقط 9 درصد از آنها میوه روزانه خود را دریافت می کنند.

توصیه های فعلی در مورد میوه و سبزیجات چیست؟

مطابق با 2020-2025 دستورالعمل های رژیم غذایی برای آمریکایی ها، به بزرگسالان توصیه می شود روزانه موارد زیر را مصرف کنند:

  • 1.5 – 2 فنجان میوه
  • 2-3 فنجان سبزیجات

این دستورالعمل رژیم غذایی مدیترانه ای توصیه می کند میوه ها و سبزیجات را در بیشتر وعده های غذایی ، با تأکید قوی بر گنجاندن بسیاری از وعده های غذایی گیاهی بیشتر در رژیم غذایی ، توصیه کنید.

نکاتی برای مصرف بیشتر میوه و سبزیجات

کاسه تربچه

برخی از نکات ساده برای دریافت بیشتر میوه و سبزیجات در روز عبارتند از:

  • افزودن اسفناج یا سبزی به اسموتی صبحگاهی
  • چیدن سبزیجات برای ناهار مانند کاهو ، خیار و جوانه ها روی ساندویچ بوقلمون
  • میوه را (تازه یا یخ زده) با ماست مخلوط کنید تا یک غذای راحت تهیه کنید
  • هر هفته یک سبزی جدید در فروشگاه انتخاب کنید و روشهای جدیدی برای تهیه آن بیابید
  • هفته ای یکبار سبزیجات را به عنوان ستاره برنامه برای شام با دوشنبه بدون گوشت غذای الهام گرفته
  • هفته ای یک تابه کامل سبزیجات را سرخ کنید تا در وعده های غذایی آخر اضافه شود
  • در حالی که شام ​​را برای یک میان وعده آماده می کنید ، یک بشقاب سبزیجات آماده کنید
  • مخلوط کردن با میکس آهنگ خانگی با میوه های خشک مانند زردآلو ، زغال اخته یا گیلاس
  • از میوه ها در دسرها استفاده کنید ، مانند ماهی کبابی با ماست یا سالاد میوه نعناع

نسبت به گیاهان تعهد داشته باشید

PBH در تلاش برای کمک به هرکسی که میوه ها و سبزیجات بیشتری را در شیوه زندگی خود بگنجاند ، یک جنبش سرگرم کننده به نام “Have A Plant Challenge” ایجاد کرده است. امسال آنها ما را تشویق می کنند تا از تخیلات خود استفاده کنیم و خود را برای آزمایش میوه ها و سبزیجات در سراسر جهان آماده کنیم. به افتخار مجمع عمومی سازمان ملل متحد که سال 2021 را به عنوان سال جهانی میوه ها و سبزیجات تعیین کرد ، جشن امسال شامل فعالیتهای دیجیتالی و اجتماعی هیجان انگیز ، محتوای الهام گرفته شده در سطح جهان ، دستور العمل ها و موارد دیگر خواهد بود.

چالشی برای گیاهان داشته باشد

من شما را تشویق می کنم که از آن استفاده کنید نسبت به گیاهان تعهد داشته باشید و خودتان را به چالش بکشید تا هر روز و در طول ماه یک میوه و سبزی اضافی به برنامه معمول خود اضافه کنید.

این وب سایت گیاه داشته باشید همچنین با تنوع منابع ، دستور العمل ها و اطلاعات زیادی در مورد میوه ها و سبزیجات پر شده است.

برخی از دستور العمل های میوه و سبزیجات مورد علاقه ما در رژیم مدیترانه ای

دیدگاهتان را بنویسید