متخصص تغذیه دکتر انوشه تصورات غلط در مورد اندازه و ابعاد بدن


باورهای غلط در مورد اندازه و ابعاد بدن

افراد بسیار دقیق و دقیق ، بدترین دشمن آنها هستند ، زیرا همیشه درباره خود حرف های منفی می زنند. آنها از بدن خود خجالت می کشند و فکر می کنند تناسب اندام ارزش و قیمت آنها را کاهش نمی دهد. این افراد فکر می کنند ارزش آنها بستگی به مقیاسی دارد که روی آن قدم می زنند یا آینه ای که در آن به خود نگاه می کنند. در حالی که ارزش آنها در چیزی است که برای آنها واقعی است یا آنچه انجام می دهند.

آنها از نظر اندازه بدن و مقیاس برآوردی خود دچار مشکل هستند و این بر روابط اجتماعی ، کار و تصمیمات روزانه آنها تأثیر می گذارد.

در جامعه ای که کاهش وزن مورد توجه و ارتقا قرار می گیرد ، جای تعجب نیست که نارضایتی از فرم بدن در میان افرادی که اضافه وزن یا چاقی دارند رایج باشد.

تفاوت بین “ایده آل” و “واقعی” اغلب بر اساس اندازه بدن ، ظاهر فیزیکی و اجتناب از موقعیت ها و مکان های اجتماعی تعریف می شود.

ناراضی ترین قسمت های بدن معمولاً در ناحیه کمر ، شکم ، ران و باسن است. نارضایتی از اندازه و اندازه بدن معمولاً با عزت نفس پایین و حتی علائم افسردگی همراه است.

خوشبختانه درک نادرست از اندازه بدن برای اقلیتی از افراد مشکل ساز است و معمولاً افرادی را شامل می شود که قصد دارند وزن زیادی از دست بدهند یا بدنی استاندارد و متناسب دارند.

نارضایتی شدید از شکل ، شکل و اندازه بدن یک عارضه بالینی به نام اختلال بدشکلی بدن (BDD) است که در درصد کمی از زنان چاق رخ می دهد.

افرادی که دید منفی نسبت به بدن خود دارند در برنامه های کاهش وزن موفق تر از افرادی هستند که دیدگاه مثبتی نسبت به بدن خود دارند. مطالعه بر روی دو گروه از افرادی که از شکل ظاهری خود ناراضی بودند و افرادی که از شکل ظاهری خود راضی بودند ، نشان داد که تنها 26 درصد از افرادی که از بدن خود ناراضی هستند توانستند BMI خود را دو واحد کاهش دهند. در حالی که این مقدار در گروه مقابل 63 درصد بود.

برنامه های کاهش وزن که بر بهبود ظاهر بدن تمرکز می کنند معمولاً پس از مدتی دنبال نمی شوند. در حالی که برنامه های کاهش وزن که بر اصلاح رژیم غذایی و دستیابی به سلامتی تمرکز دارد بیشتر دنبال می شود ، افرادی که از آن پیروی می کنند تغییرات رفتاری مثبت درازمدتی از خود نشان می دهند.

مشکلات اندازه و اندازه بدن می تواند بزرگترین مانع برای کاهش وزن و حفظ آن باشد. این به این دلیل است که نارضایتی از بدن در پایان برنامه کاهش وزن (در حالی که فرد در برنامه خود موفق بود) می تواند منجر به اقدامات شدید و اشتباه در نتیجه افزایش وزن شود.

رژیم گیران سخت گیر نسبت به افرادی که با رژیم غذایی خود سازگارتر هستند از شکل و اندازه بدن خود ناراضی هستند.

افرادی که سابقه رژیم های غذایی سخت را دارند علائم نوسانات خلقی و نارضایتی از اندازه بدن خود را نشان می دهند.

در مورد فرم بدن خود واقع بین باشید.

برای برخی افراد اندازه گیری دور کمر و باسن و میزان کاهش وزن از آنچه برای یک زندگی سالم انجام می دهند مهمتر است. این می تواند به یک چرخه نادرست و منفی تبدیل شود. تصویر نادرست از بدن منجر به تصور نادرست از خود ، عزت نفس پایین و احساس عدم کفایت می شود. عزت نفس پایین می تواند مانعی برای هر شیوه زندگی سالم باشد.

شکستن این چرخه می تواند با واقعی بودن اندازه بدن شروع شود.

بین اصطلاح “ظاهر ظاهری” (یعنی ظاهر یک شخص) و “درک فیزیکی” (نحوه فکر فرد در مورد بدن خود) تفاوت زیادی وجود دارد.

معمول است که هر کس از جنبه های خاصی از بدن خود ناراضی باشد. اما اگر این نارضایتی در تصور فرد از خود و ارزش و قیمتی که تعاملات اجتماعی او را ایجاد می کند و اختلال ایجاد می کند تداخل داشته باشد ، به مراقبت و مشاوره نیاز دارد.

در اینجا نکاتی در مورد نحوه جستجوی یا گرفتن نوبت درمان آکنه وجود دارد ، مانند:

  • لیستی از ویژگیهای خوب یک فرد در زندگی که می تواند به آنها افتخار کند تهیه کنید. از آنجا که اینها ارزشهای واقعی هستند ، نه تصویری که شخص از بدن خود دارد یا عددی که مقیاسها نشان می دهند.
  • برای یک لحظه تصور کنید که توسط کارمای ارل به جهان منتقل شده اید. به
  • کنترل بدن خود را متوقف کنید. کنترل روزانه بدن را متوقف کنید ، مانند نگه داشتن پهلوها با انگشتان دست یا دقت در ران ، باسن و شکم در مقابل آینه. (این منجر به درک اشتباه و منفی بدن می شود).
  • از تمرکز روی یک نقطه تماس اجتناب کنید و به جای آن تمام بدن خود را به سمت بیرون بچرخانید.
  • باسن و شکم خود را بین دو انگشت نگه ندارید یا اندازه نگیرید. زیرا این عمل دقیق نیست و باعث تخیل کاذب بعدی می شود.
  • سعی کنید چشمان خود را روی بدن نگه دارید و آن را جلوی آینه برگردانید.
  • مثبت فکر کنید. نظرات انتقادی درباره ظاهر بدن مانند “من چاق هستم” یا “من زشت و وحشتناک به نظر می رسم” فقط درک منفی بدن شما را ارتقا می بخشد. این مکالمات منفی را به مکالمات مثبت تبدیل کنید (این رفتار آگاهانه افکار را بر اساس دانش ، آگاهی و واقعیت بازسازی می کند). لیستی از کلمات مثبت درباره افکار و احساسات در مورد بدن تهیه کنید و از به کار بردن زبان منفی خودداری کنید. وقتی زیاد می گویید کلمات انتقادی را بیان کنید. آنها معتبرتر می شوند و تأثیر آنها دائمی می شود. هنگام توصیف بدن خود ، از کلمات دیگر مانند بزرگ و بزرگ به جای کلمات منفی مانند چربی ، زشت و غیره استفاده کنید. به جای این که بگویید بدن من شبیه یک توده چربی است ، مثلاً بگویید که من 90 کیلو هستم ، یا بگویید که همیشه لباس های تمیز و مرتب می پوشم و امیدوارم لباس های شیک و شیک تری بپوشم.
  • با خود مانند یک دوست محترم با احترام رفتار کنید.
  • از بدن خود لذت ببرید و غیره. تعاملات اجتماعی بیشتر ، اعتماد به نفس و تشویق ، خرید لباس جدید ، ایجاد روابط جدید از اهداف مهم افرادی است که از آمادگی جسمانی خود ناراضی هستند. تنظیم هدف آگاهانه به شما کمک می کند احساس بهتری نسبت به بدن خود داشته باشید. به نکات مثبت و مهم دیگر ظاهر خود مانند مدل مو ، آرایش جدید ، لباس زیبا و … توجه کنید.
  • به فعالیتها و وظایفی که از آنها لذت برده اید و اکنون آنها را ترک کرده اید فکر کنید ، آنها را کنار بگذارید و آنها را تکرار کنید.
  • مواردی را که می تواند به شما در لذت بردن بهتر از بدن کمک کند ، بنویسید ، مانند ورزش ، شرکت در کلاس یوگا ، گوش دادن به موسیقی آرامش بخش ، حمام گرم ، استفاده از عطر و غیره. به شما کمک می کند احساس کنید بدن خوبی دارید.

دیدگاهتان را بنویسید