محبوب ترین رژیم سال چیست؟ رژیم کتوژنیک چیست؟


foto 2017 08 17 13 07 48 1 400x400 - محبوب ترین رژیم سال کدام است رژیم کتوژنیک چیست؟

محبوب ترین رژیم سال چیست؟ رژیم کتوژنیک چیست؟

بر اساس آخرین نظرسنجی ها ، رژیم کتوژنیک مجدداً به عنوان محبوب ترین رژیم غذایی سال در ایالات متحده معرفی شد.

در این رژیم ، بدن انرژی بیشتری نسبت به چربی تأمین می کند که حدود 90 درصد از انرژی مورد نیاز روزانه بدن را تشکیل می دهد.

به عنوان مثال ، در این رژیم از کره و روغن برای خوردن قهوه استفاده می شود و همبرگر با پنیر زیاد بدون نان معمولی خورده می شود.

در عوض غلات کامل ، حبوبات ، میوه ها ، سبزیجات نشاسته ای و … در این رژیم قربانی می شوند. برای ورود به مرحله کتوز

هنگامی که بدن شروع به سوزاندن چربی به جای گلوکز به عنوان منبع اصلی انرژی خود می کند ، بدن وارد مرحله کتوز می شود.

غذای کتوژنیک - محبوب ترین رژیم سال کدام است؟ رژیم کتوژنیک چیست؟

“ویتنی لینسنمایر ، سخنگوی آکادمی تغذیه آمریکا می گوید:

این رژیم غذایی برای کاهش وزن ، سوزاندن کالری بیشتر ، کاهش گرسنگی ، کنترل دیابت ، درمان صرع مقاوم ، بهبود فشار خون و کاهش کلسترول و همچنین تری گلیسیرید و تغییر نوع سوخت بدن در چربی مورد استقبال قرار گرفته است. گزارش های مردمی همچنین نشان می دهد که رژیم وارد عمل شده و به نتیجه مثبتی دست یافته است.

دکتر ویلیام یانسی ، مدیر مرکز رژیم و تناسب اندام دوک ، گفت:

ما مزایای قابل توجهی را مشاهده می کنیم.

برای درک بهتر رژیم کتوژنیک ، می خواهم یک مثال برای شما بیاورم. یک ماشین دوگانه سوز را در نظر بگیرید که می تواند هم بنزین و هم بنزین روشن کند. این خودرو همیشه بنزین می زد ، حالا وسط جاده بنزین تمام می شود و خاموش می شود. چه کار می کنی؟ خوب ، دکمه گاز را فشار دهید زیرا می توانید از سوخت جایگزین استفاده کنید. حتی بهتر و سریعتر روی بنزین ماشین شما کار می کند. بدن ما شبیه به این خودرو است که دو نوع سوخت دارد. کربوهیدرات ها و چربی ها. حالا وقتی کربوهیدرات ها تمام می شوند چه اتفاقی می افتد؟ مطمئناً شما را در راه نمی گذارد زیرا می تواند از چربی به جای کربوهیدرات استفاده کند. همچنین با چربی سوزی بهتر عمل می کند.

رژیم کتوژنیک در ابتدا برای درمان بیماران مبتلا به صرع استفاده می شد ، اما در حال حاضر یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن است. در رژیم کتوژنیک ، مصرف کربوهیدرات به شدت کاهش می یابد (حدود 5) و چربی ها جایگزین می شوند. کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی بدن شما را در حالت کتوز قرار می دهد.

رژیم غذایی کتو 95397 697 494x400 - محبوب ترین رژیم سال کدام است؟ رژیم کتوژنیک چیست؟

هدف رژیم کتوژنیک ورود به حالت کتوز از طریق متابولیسم چربی ها است. در کتوز ، بدن به جای کربوهیدرات از چربی برای انرژی استفاده می کند. با مقدار کم کربوهیدرات ، چربی ها به کتون تبدیل می شوند و انرژی بدن را تامین می کنند.

b3uf photo 2018 10 09 23 45 12 726x400 - محبوب ترین رژیم سال کدام است؟ رژیم کتوژنیک چیست؟

منظور از کتوز چیست؟

سوخت اصلی بدن برای تامین انرژی کربوهیدرات ها (قند یا گلوکز) است ، اما در رژیم کتوژنیک بدون کربوهیدرات ، بدن برای سوخت به چربی می رود. نام علمی این تغییر در وضعیت بدن از سوزاندن گلوکز به سوزاندن چربی ، کتوز است.

انواع رژیم های کتوژنیک چیست؟

به طور کلی چهار نوع رژیم کتوژنیک وجود دارد: رژیم های کتوژنیک استاندارد ، رژیم های کتوژنیک دوره ای یا دوره ای ، رژیم های کتوژنیک هدف دار و رژیم های کتوژنیک با پروتئین بالا در زیر توضیح داده شده است. در ادامه مقاله شما عبارت macronutrients را خواهید یافت. غذاهایی که هر روز می خوریم به دو دسته تقسیم می شوند. ریز مغذی ها و درشت مغذی ها. درشت مغذی ها شامل سه دسته اصلی چربی ها ، پروتئین ها و کربوهیدرات ها هستند ، در حالی که ریزمغذی ها شامل ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

1- رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD)

مناسب برای مبتدیان نسبت مواد مغذی در این رژیم: 75٪ چربی ، 15-20٪ پروتئین ، 5-10٪ کربوهیدرات

این نوع رژیم غذایی حاوی 5٪ کربوهیدرات ، 20٪ پروتئین و 75٪ چربی است. این بدان معناست که میزان چربی بیشتر است. در رژیم کتوژنیک استاندارد ، همه وعده ها و میان وعده های اصلی بر اساس چربی هایی مانند آووکادو ، کره ، روغن های سالم ، ماهی و گوشت چرب ، زیتون و روغن زیتون است. در این رژیم غذایی روزانه ، میزان چربی مصرفی باید معادل سه چهارم فنجان روغن زیتون باشد.

برای میوه ها و سبزیجات بهتر است از سبزیجات غیر نشاسته ای (مانند هویج ، اسفناج ، کلم بروکلی و …) و میوه های کم کربوهیدرات مانند توت و خربزه استفاده کنید. متوسط ​​مصرف پروتئین حدود 112 گرم گوشت ، ماهی یا مرغ در هر وعده است.

2- رژیم کتوژنیک دوره ای یا دوره ای (CKD)

مناسب برای ورزشکاران نسبت درشت مغذی ها در این رژیم: 75٪ چربی ، 15-20٪ پروتئین ، 5-10٪ کربوهیدرات در روزهای کتو درمانی و 25٪ چربی ، 25٪ پروتئین و 50٪ کربوهیدرات در روزهای رایگان

رژیم کتوژنیک دوره ای یا دوره ای راهی آسان تر برای اضافه کردن چربی به رژیم غذایی است که به شما امکان می دهد در روزهای تعطیل رژیم متعادل تری داشته باشید. یک نوع رژیم کتوژنیک دوره ای شامل پنج روز رژیم کتوژنیک استاندارد و دو روز رژیم غیر کتوژنیک در طول هفته است. برخی افراد ترجیح می دهند روزهای تعطیل را برای موارد خاص مانند تعطیلات ، تولدها و عروسی ها نگه دارند.

توصیه می کنیم از کربوهیدرات های سالم مانند میوه ها ، سبزیجات نشاسته ای ، محصولات لبنی و غلات کامل (به غیر از غذاهای فرآوری شده یا شیرین) برای بهترین نتیجه در روزهای تعطیل استفاده کنید.

رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD)

مناسب برای بدنسازان نسبت مواد مغذی در این رژیم: 65 تا 70 درصد چربی ، 20 درصد پروتئین ، 10 تا 15 درصد کربوهیدرات

رژیم های کتوژنیک هدفمند در بین ورزشکاران و افراد فعال که رژیم کتوژنیک را انتخاب می کنند اما به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند رایج است. در این رژیم غذایی افراد می توانند 20 تا 30 درصد کربوهیدرات قبل و بعد از ورزش مصرف کنند تا شدت ورزش خود را افزایش دهند (میزان کربوهیدراتهای مصرفی در طول روز 70-80 گرم است). محبوب ترین رژیم غذایی

بهترین گزینه افزودن میوه ، لبنیات یا غذاهای حاوی غلات است. خوشبختانه کربوهیدرات هایی که در این رژیم می خوریم بسیار راحت سوزانده می شوند و به عنوان چربی در بدن ذخیره نمی شوند.

4- رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا

مناسب برای افرادی که فعالیت بدنی شدید دارند. نسبت مواد مغذی در این رژیم: 60 تا 65 درصد چربی ، 30 درصد پروتئین ، 5 تا 10 درصد کربوهیدرات

در این نوع رژیم کتوژنیک ، شما باید 120 گرم پروتئین (یا چهار 115 گرم گوشت قرمز ، ماهی یا مرغ) و حدود 130 گرم چربی در روز مصرف کنید. کربوهیدراتها هنوز محدود هستند و کمتر از 10 درصد کالری روزانه را تشکیل می دهند.

بسیاری از مردم این رژیم را ترجیح می دهند زیرا می توانند پروتئین و چربی کمتری نسبت به رژیم کتوژنیک استاندارد مصرف کنند. البته ممکن است این نوع رژیم غذایی منجر به کتوز نشود زیرا پروتئین ها مانند کربوهیدرات ها می توانند به گلوکز و سوخت تبدیل شوند. اما به طور کلی ، این نوع رژیم کتوژنیک منجر به کاهش وزن می شود. محبوب ترین رژیم غذایی

چه نوع رژیم کتوژنیک را باید انتخاب کنیم؟

نوع رژیم کتوژنیکی که انتخاب می کنید کاملاً به هدف شما بستگی دارد ، اما رایج ترین آن رژیم کتوژنیک استاندارد است که برای مبتدیان گزینه مناسبی است. رژیم کتوژنیک هدفمند برای ورزشکاران عالی است ، اما بدنسازان از رژیم دوره ای یا چرخه ای بهتر هستند. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا همچنین برای افراد فعال جسمی مفید است. به عنوان مثال ، اگر فقط 20 درصد از کالری مصرف شده در رژیم غذایی استاندارد باید توسط پروتئین تأمین شود ، در رژیم کتوپروتئین این مقدار باید به 35 درصد افزایش یابد.

آیا می توانم با رژیم کتو وزن کم کنم؟

شواهد نشان می دهد که در رژیم کتو ، می توانید در 2-6 ماه بیشتر از هر رژیم غذایی معمولی وزن خود را کاهش دهید و تناسب اندام بیشتری پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید